• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Malin A

Yllo
    Tack - du har alldeles rätt! Tiden kommer absolut att räcka till! Nu har jag och min m2b suttit och klistrat kuverten - imorgon postar jag inbjudningarna! )

• junibrud2006

Malin - Kul med inbjudningarna! Kommer ihåg känslan av att posta dem... Nu är vi uppe i 36 ja-svar. Känns kul!

• Malin A

junibrud2006
    Ja, det kommer definitivt kännas härligt att släppa dem på lådan!
    36 svar låter bra! Det är ju några veckor kvar! (Även om jag själv är sån som svarar direkt när jag fått en inbjudan!)

• junibrud2006

Jag håller med, brukar också svara direkt om inte annat för att inte veckorna bara ska rulla iväg! Det roliga är att de flesta vännerna har svarat, men inte släkt och familj. Brukar kanske vara så..!

Nu har vi lagt in betalning på bröllopsresan. Längtar...

• Yllo

Jag kände mig lite stressad över att jag började planera vårt bröllop så sent. Men nu är inbjudningarna postade, vigselringen beställd, kläderna klara (nästan i alla fall), tårtan hade jag bestämt hur den skulle se ut för flera år sedan så det var ju bara att beställa den *skrattar glatt*.. Nej min panikkänsla gäller bara mina bombonjierier (de små gåvorna våra gäster ska få istället för tackkort) min väninnan ska beställa dem och hon har hela tiden skjutit upp det.. men nu ska dom äntligen vara beställda och jag ska få dem direkt efter påsken

Något som jag märkte dock.. när jag stressade som mest så blev det bara fel och jag fick mer och mer panik... Satte mig ner och gjorde upp en ny lista vad jag redan hade gjort och vad jag hade kvar att göra + att jag satte ett slutdatum NÄR det måste vara klart. Det visade sig att jag försökte få in alldeles för mycket "för tidigt" Saker som jag kan vänta med tills ett par veckor innan bröllopet försökte jag göra för två månader sedan!! Min toastmadame släpade iväg mig till floristen redan i början av januari för att beställa blommorna och nu börjar jag fundera på om jag verkligen ska ha de blommor jag bestämde då.. eller om jag ska ha andra *funderar* Vissa saker är bättre att vänta med har jag märkt och lärt mig

Jag räknar med att alla borde få sina inbjudningar idag.. så när som helst kommer dom att börja ringa och tacka ja eller nej *nervöst*

• junibrud2006

Nu har jag beställt tårtgubbar! Hittade en tjej via BT som gör utifrån foto så hon ska göra oss två och vår kissekatt! Bild på tidigare gubbar hon gjort finns på min msnsida!

spaces.msn.com/junibrud2006/

• Yllo

junibrud2006 - Vilka söta tårtgubbar!! Själva funderar vi om vi ska ha ett traditionellt brudpar eller två smurfar Dock lutar det mest åt ett traditionellt par då vi fått två extra gubbar som ska symbolisera tärnan och bestmannen.

• junibrud2006

Yllo - Jag tyckte det var en kul idé att ha sig själva som tårtgubbar. Dessutom får vi ju med katten! Hon kommer att göra dem utifrån den frisyr jag ska ha, klänning, blommor, brudgummens kläder osv så jag tror och hoppas att det ska bli lite speciellt!

• Yllo

Jag är övertygad om att den kommer att bli speciell
    Verkligen kul grej! Hur mycket kommer den att kosta? *nyfiken*

• junibrud2006

Det kommer att kosta lite drygt 400 kronor för alla tre gubbarna. Pengar visst, men "vanliga" tårtgubbar kostar de med och det här blir ett kul minne även efteråt. Hon tillverkar dem för hand i lera och därefter målar hon till alla detaljer och fixar med smycken, tiara etc.

Svar på tråden 3 juni 2006