• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Yes!! Idag kom inbjudningskorten!! Ska fara och hämta dem från posten så fort min m2b kommer hem och vi ätit middag. Sedan är det bara att sätta sig ner i morgon (i kväll) och skriva adresser för fullt

• junibrud2006

Hur går det för er alla? Själv fick jag en glad överraskning igår. De som har bra minne kanske minns att jag pratade om att jag i höstas kontaktade en präst jag känner sedan tidigare och frågade om han kunde viga oss. Han trodde inte han skulle kunna eftersom de inte hade stor möjlighet att ta uppdrag i andra församlingar, vilket mycket också visade sig vara fallet när jag ringde för att kolla nu i veckan. Tänkte inte mer på det eftersom han flaggat för det redan i höstas utan det var mest bara en praktisk detalj.
    Igår ringde mobilen. Han hade löst det! Trixat och fixat lite med schemat, så nu kommer han! Gissa om jag nu har fjärilar i magen. Förstår inte var de kom ifrån...

• Liten med Mindre

Junibrud2006

Vad skoj att få en präst ni har anknytning till. Jag har ingen aning om vem vi får. Ska försöka ringa och boka vigselsamtal snart- Kanske får jag veta något då.

Skoshopping står annars på schemat i helgen. Och kanske underkläder. Det verkar svårt att hitta sånt som sitter bra och passar med övriga kläder - både för skor och under. :(

• junibrud2006

I helgen ska jag på genomgång hos frissan. Vi ska titta på bilder och om det blir så titta ut löshår.

Jag har bokat in en lördag i Stockholm nu i april för underklädesjakt. Lär behövas... Underkläder kan ju göra hur mycket som helst för hur man ser ut på dagen D!

• jamboochjag

Här är det mesta på plats. Inbjudnigarna skickades iväg i veckan borde komma fram idag.
    På tisdag ska jag till kyrkan och titta på brudkronan. Prästen lät så glad när jag ringde och frågade om kyrkan hade någon. Han tyckte bara det var roligt. Så nu hoppas jag på att den faller mig i smaken.
    I helgen ska jag göra en provbukett, tror att det kommer bli väldigt bra. Rosorna jag fått tag på är bara så fina

• Malin A

Hej alla!
    Idag har jag och min m2b tagit en semesterdag! Vi har varit i stan och tittat på ev. presenter och skrivit en lista (som troligen måste kompletteras). Sedan har vi beställt VIGSELRINGEN! Oj så fin den är! Jag är sååå glad!
    Dessvärre upptäckte jag igår när jag kom hem att mina informationsblad har en liten felstavning... igen! Får väl se om jag kanske ändrar på måndag.
    Har åkt på en magkatarr som jag har för avsikt att bli av med per omgående! Undrar om det kan ha lite med alla bröllopstankar att göra?

• junibrud2006

Malin - Så kul med ringen!!! Hur ser den ut? Vi har ju också gjort en önskelista, men den blev inte så lång så även vi lär nog komplettera.

Krya på dig! Jag trodde jag också höll på att få magkatarr här tidigare i veckan. Kändes precis på det sättet och kollade till och med med vårdcentralen. Sedan åkte jag på en rejäl förkylning, sov tolv timmar - och vips var jag bättre igen! Skönt! Men blev en liten väckarklocka iaf så nu blir det snäll mat mot magen (och bra för figuren dessutom!).

Trevlig helg på er alla!!!

• 03062006

Hej allihopa,
    hur många av er som ska gifta sig den 3 juni har skickat iväg inbjudningskorten???

tänkte föröka få iväg våra nu till veckan.
    *har idag bokat bukett
    *frisör, smink klart
    *kyrka, lokal klart
    *tårta beställd
    *klänningen ska beställas nästa vecka
    *min blivandes kläder och mina barns kläder klart
    *tärnornas kläder köpta
    *festprogramen klara
    *solist bokad
    *dj bokad
    *transport klart.
    *fotograf klart

tror att jag fick med det mesta
    har jag missat något?

hur långt har ni kommit?????

• junibrud2006

Vi skickade ut våra i januari, men då var det hemligt för 99 procent av våra vänner.

Kan försöka sammanställa, men missar nog hälften...

Inbjudningskort klart och skickat
    Kyrka och vigselförrättare klart
    Solist till kyrkan klart
    Fotograf - studio samt reportage - klart
    Transport från kyrkan klart
    Klänning och frockcoat klart
    Blommor klart
    Vigselring klart
    Festlokal klart
    Meny klart - ska bara dubbelkollas
    Band till festen klart
    Hotell för natten klart
    Bröllopsresa klart
    Hemsida klar
    Önskelista på Cervera klar

Som sagt, har säkert glömt en del, men mycket är klart..!

Svar på tråden 3 juni 2006