• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

junibrud2006 - Jag ska också ha min provkamning den 13/5 Ska bli så spännande att se hur det kommer att bli + att frissan ska då meddela om jag måste köpa löshår eller inte..

I morgon ska jag skicka våra inbjudningskort! Skrev det sista nu ikväll. Har funderat fram och tillbaka om jag skulle bjuda det här sista paret eller inte.. men till slut beslöt vi oss för att bjuda dem

Allt är nästan klart nu.
    I morgon ska vi och beställa vigselringen (eller åtminstone titta på stenarna och prata modell)
    Sedan är det bara kostym åt styvsonen. Skor och strumpor åt både honom och min m2b.

Det är nog allt som är kvar att fixa. Det andra är klart och jag väntar bara på att det ska bli lite närmare bröllopet så att jag kan göra de sista sakerna.
    * Dubbelkolla alla bokningar.
    * Prata med restaurangen om bordens placering + var vi ska ha brudskålen.
    * Dubbelkolla blommorna.
    * Dubbelkolla fotografen.
    * Träffa prästen för genomgång av vigseln och välja psalmerna.
    * Printa ut festprogramen (så fort alla svarat)
    * Hämta styvdotterns klänning som dom har lovat att ska hinna komma i tid.
    * Gå på min massage som jag bokat in två dagar innan vigseln.
    * Fixa naglarna ett par dagar innan vigseln.
    * Skicka in hindersprövningen, namnbytesblanketten och äktenskapsförordet.

Min pappa valde i går ut vad vi ska ha som in- och utmarsch Jag hade ingen som helst åsikt så jag lät honom välja.. jag tyckte att alla melodier kantorn spelade var så fina att jag inte kunde välja Nu blev det Mendelson som inmarsch och Overtyre (tror att det stavas så) till utmarsch

• junibrud2006

Yllo - Kul att du också ska provfixa 13 maj! Jag kommer att ha ett träns löshår för längdens skull. Tjockt hår har jag redan, men det behövs lite längd i och med att lockarna kommer stjäla en del. Tror det blir jättesnyggt! Känns skönt nu när vi pratat igenom frisyren ordentligt, bestämt tider på ett ungefär etc. Det närmar sig..!

Ikväll har vi postat hindersprövning och blankett om namnändring.

• Malin A

Hej alla!
    Det närmar sig mer och mer nu! I helgen har jag även lyckats köpa skor - hade lite ångest över det!
    Det som vi har kvar nu är:
    - skicka inbjudningarna, görs denna vecka
    - prata med prästen
    - prata med fotografen
    - proväta maten hos kocken
    - köpa sjal till min klänning
    - köpa näbbklänningar
    - frissan den 7 april
    - festprogrammet

.... säkert några småsaker till! Men det känns ändå som det mesta är under kontroll. Ska bara försöka att bli av med min magkatarr per omgående så jag orkar hålla tempot!

Hindersprövning och namnbyte är inskickat nu! Och jag har drömt om min vackra ring som jag får den 23 maj!

• junibrud2006

Idag har jag ringt konditoriet och prata tårta. Ett problem bara - hur ska man kunna bestämma sig?! Finns ju sååå mycket gott - och han gjorde det inte direkt lättare när han rabblade upp kanske tio smaskiga kombinationer...!

• Yllo

junibrud2006 - Be om att få smakprover!! Vi har beställt vår tårta från Cake&Designe i Vallentuna. Hon skickade med tre olika smakprover åt oss att prova.. den som jag trodde skulle vara godas var väldigt tråkig och den som jag trodde skulle vara sämst var den bästa

Jag kan eventuellt behöva ha en träns med löshår för att få lite mer volym. Längden har jag.. men har väldigt tunna hårstrån..

Idag beställde vi min vigselring! Det blir en som har samma utseende som min förlovningsring (väldigt kupig ring) med ett stråk av vitt guld centrerat på ringen och däri 7 st 0,07 carat diamanter i kvalitén River VVS med briliant cut och Flanderslipning (dom är inte runda utan nästan 8-kantiga) Så läckert!! Postade även inbjudningarna så nu är allt nästan klart. Bara att luta sig tillbaka och invänta månaden innan vigseln *ler stort och glatt*

• junibrud2006

Yllo - Vi ska få smakprover. Problemet är bara att vi måste bestämma vad vi vill smaka...!
    Vi skulle ju kunna kombinera vårt hår då ju! Jag har tjockt men lite för kort... ;-

• junibrud2006
    skulle det ju vara!
  • Malin A

junibrud2006 och Yllo!
    Oj, ni ligger steget före mig! Tårta har jag inte alls bestämt mig om - än... Nåja, det är inte lönt att gripas av panik (får ännu mer problem med magen då) - allt brukar ju alltid lösa sig till slut!
    Har tagit kort på inbjudningarna och skorna nu, ska maila imorgon!

• Yllo

junibrud2006 - Synd att vi inte kan kombinera vårt hår... skulle ha varit perfekt

Malin A - Du har ju 2 månader på dig till att fixa det sista finliret Inbjudningarna får du ut nu i veckan.. och tårtan har du gott om tid att beställa. Vad har du kvar att göra? Tänk på att vissa saker lungt kan vänta tills bara ett par veckor innan vigseln

• Victory

Yllo:

Vad skönt med dina befriande ord! (att vissa saker faktiskt kan vänta). Jag börjar känna mig konstig som inte bestämt tårta, bukett och ring men jag känner mig ganska lung ändå. Tankarna börjar forma sig så att jag vet vad jag vill ha. Men än finns ju faktiskt tid!

Svar på tråden 3 juni 2006