• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Vi kommer att servera massor av smaskiga snittar och champagne, därefter blir det sittande varmrätt, tallriksupplägg med tournedos av någon sort (antagligen baconlindad men kan ev ändras) med potatisbakelse eller duchesse samt i dagsläget pepparsky och vårprimörer. Till dessert blir det jordgubbar av något slag, vårt eget förslag är limemarinerade men kocken skulle titta på olika alternativ. Sedan blir det tårta, tid ej bestämt, med kaffe och avec och vickning framåt nattkröken!

• Gable

Tack! Det får bli sorbet till efterrätt!

MalinA - jag hittade min brudskor på Jarmeus. De kostade bara 500 kr och är i nåt ivoryfärgat tyg. Jättefina.

• Malin A

Gable
    Tack för tipset! Men var ligger Jarmeus?
    Är det låg klack på dina skor?

• Malin A

Gable
    Letade och såg att det är i Stockholmsregionen... synd, jag bor i Gbg. Vilket märke är det på dina skor?

• Gable

Tror att de heter Cellini. Det är en halvhög klack (5-6 cm gissar jag), med avsmalnande klack, som smalast längst ner är den kanske 1 cm. Svårt att förklara.

• Liten med Mindre

Cellini har jag sett i flera skoaffärer i Stockholm. Crispin bland annat, och någon liten butik. Så de kan nog finnas i andra städer också.

• Charleston

MalinA: Det har börjat komma in lite vita skor i vanliga skoaffärerna nu. Var inne på Läderiet häromdan´ - inne i Nordsta´n näst sista butiken på höger sida ner mot gångtunneln över till Centralen - vet du vad jag menar? Där fanns ett antal olika modeller och klackhöjder för 200-ca 800:-. Jag vet ju inte vad du är ute efter, men det fanns en del som jag skulle kunnat tänka mig om jag inte redan köpt - och jag var ute efter LÅÅÅÅGA klackar; jag är 15 cm längre äm min sambo... Lycka till!

• Akkidakki

Guud va ni skriver... har ju flera sidor och ta igen...

Lämnade in klänningen för upplägg i torsdags... Och ajajaj... Då såg man att det varit jul och "dåligt" väder... Så nu e de låååångpromenad med hunden varje dag och inget godis eller kakor... (kanske en ibland...) Fy det är hemskt när man upptäcker att man faktskt gått upp i vikt nog för att man ana de men usch... Börjar ju bli lite tajt om tid... hehe...

Malin: Mina skor köpte ja på din sko i höstas. Va inne och kolla i veckan och dom hade faktiskt fått in en del fina. Mina kosta bara 280:- vilket jag tyckte va kanon! Ja använder inte vita skor särskilt ofta så de va ett lagom pris!!

Vi har inte tänkt på menyn men de blir iallafall fläskfile och till efterrätt så e ja sugen på smördegshjärtan med jordgubbsfyllning... Ni som har Ameliabrud vet vilka ja menar... Förrätt blir nog nån typ av laxbakelse...

Nä nu väntar frukost och en låååång promenad i de fina väderet!!!

• Malin A

Charleston
    Tack för tipset! Då ska jag ge mig dit och kolla idag! Jag är också lång, dock är min m2b längre, men jag vill ha en låg sko just denna dag!

Svar på tråden 3 juni 2006