• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Usch tala inte om önskelistor.. Vi har gått igenom hela vårt hem och konstaterat att vi inte behöver en enda pryl till.. Snarare tvärtom! Vi kommer att rakt av önska oss presentkort/pengar till renovering av huset eller bröllopsresa.

• jamboochjag

Tycker också att det är jättesvårt med presenter, man vill ju att det ska vara något man har kvar. Trro att vi ska önska oss lite presentkort på lite gallerier så vi kan köpa lite tavlor för det är något vi verkligen behöver, men som är svårt att köpa åt någon annan.

• Akkidakki

va och lämnade in önskelista på cervera i fredags... inte alls svårt, men så e vi prylgalna oxå så det blev drygt 1½ A4 sida, men gud va de e kul och bara gå och peka!! Men att hitta på saker när man bara sitter hemma och tänker är inte lätt. Ska ju gärna va ett minne oxå tycker ja...

Junibrud: fin tiara... nästan glömt hur min ser ut. Den ligger hos mina föräldrar, kanske ska åka dit och ta mig en titt på den nån dag..

• junibrud2006

Akkidakki - Tack! Jag är helt kär i den där tiaran!

Idag ska vi åka till floristen och sedan till Cervera. Ska bli spännande...

• quisth

hej hopp. hoppar gärna in här jag med om jag får:) 3/6 mitt i stan.
    är det många av er som blir drabbade av marathon?

• Malin A

Frustrerad * 1000!

Sitter kvar på jobbet för att invänta min m2b som landar om en stund, ska hämta upp honom. Under tiden har jag fixat med inbjudningarna -allt gick toppen! Sen satte jag mig med info-bladet, testade att skriva ut och det skulle vändas papper för att ha kartan på baksidan - även det gick toppen! Precis när jag tryckt på Print för allt ringde min m2b och sa att han glömt vår bärbara dator på flyget och skulle nu direkt vidare till Gbg... Jag fick börja ringa och jaga tag på rätt personer... som inte var där.... men fick till sist veta att datorn fanns men den hann inte lämnas till min m2b... de lovar att den finns i säkert förvar. OK, det är ju lite tryggt! SEN när det känns under kontroll ser jag att jag skrivit fel telefonnummer på informationsbladet.... GRRR! Vad gör man? Ja ja, det är bara att köpa nytt papper i morgon och göra om, så egentligen är det ju inte hela världen, eller hur!
    Förlåt min långa inlägg - blev bara så trött och ville skriva av mig!

• Yllo

Nääää, Malin! Gud va trist! Förstår din frustration. Inget kul när det blir så där när man suttit och jobbat med något och hoppas på att man äntligen är klar Hoppas du får tag på mer papper i morgon.. Hmmm.. kanske ska låta någon korrekturläsa mitt festprogram innan jag printar ut det, vill ju inte att det ska bli några missöden då jag specialbeställt vårt papper *biter på naglarna*

• junibrud2006

Malin - Hoppas det löste sig! Usch så trist. Att det alltid ska behöva strula till sig!

Stor&Liten - Hörde talas om era inbjudningar. Verkar väldigt fina. Måste kännas kul nu när de är skickade!

Igår var vi till floristen och gick igenom blommorna en gång till. Det kommer bli den stomme som finns på min msn-sida, men med även lite lila rosor ihop med de limefärgade. Hon kommer även göra bordsdekorationer. Det blir tre små lyktor per set, två med rosor samt en med stenar och ljus, totalt 16 set cirka. Det blev till och med billigare än att försöka fixa bordsdekorationer själv!

Därefter var vi till Cervera och fixade lista. Det var inte direkt lätt eftersom vi har "allt", men lite fick vi ihop iaf.

Dessutom har vi fått inbjudan av kyrkan nu till olika parträffar. Bland annat en där vi får komma till kyrkan, träffa prästerna och övriga i församlingen samt lyssna på ingångs- och utgångsmusik, psalmer etc. Känns som ett bra inspirationstillfälle!

• Charleston

Ja, koorekturläsning är alltid bra!!! Man blir så hemmablind när man sitter med det själv... Jag upptäckte i sista stunds att jag skrivit "Efter VIGELAKTEN inbjudes till middag..." Hade ju just varit snyggt om jag inte upptäckt det och kunde klämma dit S:et... ;) Ett tips om man ska korra sin egen text är att läsa det långsamt ord för ord BAKLÄNGES - alltså börja med sista ordet, näst sista osv, för då är man i regel mer uppmärksam på fel.

• Gable

Marathon! Just det!! Är det nån som vet hur stan är avstängd då?

Svar på tråden 3 juni 2006