• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Just det, får inte glömma min fina tiara som jag hämtade i lördags. Imorgon ska jag till frissan på frisyrgenomgång! Hurra!!!

• juni3brud

Fick för ngn dag sedan veta att min tärna ligger på sjukhus. Hon är tydligen jätte dålig. Hon har haft problem med magen länge men nu får hon inte behålla ngn mat alls och väger 37 kg... Tappat över 10 kg på 6 månader... Läkarna har nu (först!!!) hittat ngt på hennes tarm som de ska operera och kolla upp. Håller tummarna för att hon ska bli frisk och att hon ska kunna vara min tärna...

• junibrud2006

juni3brud - Så hemskt! Hoppas verkligen hon blir bra snart. Håller tummarna att operationen går bra.

• Gable

Vi är i princip klara med allting, detta är kvar på vår to-do-list:

* Kläder till bestman
    * Avstämningsmöten med florist/festställe/fotografen/DJ/konditorn/toastmadame
    * Göra klart bordsplaceringen/festprogram
    * Ta valslektion
    * Gravera ringarna

• Gable

Jo blivande maken ska köpa sina underkläder, hemligt för mig Sen ska han ordna min morgongåva, även den hemlig för mig

• Charleston

Hej!

Vi fick - ÄNTLIGEN till bröllopsresan häromda´n!!! (Om inte varit för alla krångliga resebyråmänniskors skull hade det kunnat vara fixat för en månad sedan...) Nu får vi det i alla fall precis som vi vill ha det, och prislappen stannade strax under maxgränsen... ;)
    (Om någon är nyfiken blir det tre veckor i Karibien med avresa den 5/6... Jag uppnår den aktningsvärda (?) ;) åldern 30 på Midsommardagen den 24:e, så det blir en lite, lite kombinerad tripp... ) (Eller ja, det ÄR ju vår bröllopsresa, jag bara "råkar" fylla jämnt under tiden... ;)

På måndag ska vi proväta menyn - som en kompis till mig skall göra - och på tisdag ska vi träffa fotografen!

Förresten, läste i en broschyr från Svenska kyrkan att om man gifter sig utanför sin församling ska man begära ett vigselintyg från hemförsamlingen?!? Någon som hört talas om detta? Det var helt nytt för mig...

• Victory

Charleston:

Det där brukar församlingarna ordna mellan sig utan att ni ska behöva be om det, men fråga dom, för säkerhets skull.

• Charleston

Victory> OK, va´ bra. Då frågar jag prästen om det på vårt vigselsamtal en månad innan. (Han är från grannförsamlingen)Tack för hjälpen!

• junibrud2006

Charleston - Angående vigselintyg så ska församlingarna ordna det emellan sig. Vi bor i en församling, gifter oss i en annan, och har en präst från en tredje och det är inga problem alls!

• junibrud2006

Igår var jag och min tärna till frissan och gick igenom hur håret ska bli. Jättekul! Provuppsättning den 13 maj. Spännande...

Och nu har jag även hittat skor! Bilder på frisyr och skor finns på min msn sida.

spaces.msn.com/junibrud2006/

Svar på tråden 3 juni 2006