• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Malin A

Igår provade våra små brudnäbbar klänningarna och de var sååå fina! Nu ska butiken bara kolla om de finns att få hem i rätt färg! Håller tummarna för att de finns kvar!
    Ja, jag känner mig också relativt lugn, även om vissa saker kan ge upphov till lite panik! Vi har ännu inte bestämt oss för tårta eftersom vår kock är väldigt duktig även på bakverk. Vi funderar på att höra med honom.... annars kanske vi ligger lite risigt till?! På fredag ska jag till frissan och det ser jag fram emot!

• junibrud2006

Igår var vi ner och pratade med konditorn som ska göra vår tårta. Just nu har han fullt upp med chokladproduktion (japp, han är chokladmakare också..!), men vi skulle absolut få provsmaka efter påsken. I dagsläget står tre sorter på provsmakningslistan - creme anglais med vaniljcremesmousse med en kärna av två chokladbottnar och däremellan hallonmousse, chokladmoussetårta med två lager chokladmousse med rommarinerade hallon emellan samt hallonmousse alternativt hallonmousse varvat med chokladmousse. Mmmmm... Smaskens...

• Charleston

Trist, trist, trist...
    Fick just mejl för min äldsta vän, och hon kommer inte... Jag är just nu JÄTTEBESVIKEN!!!!! :( (Fick inte ens någon förklaring, och det är nästan det allra värsta.) (Vi bor inte i samma stad och hörs inte så ofta, men vi har känt varandra så länge så vi har liksom alltid bara kunnat ta vid där vi slutade sist, även om det gått lång tid. Hon mejlade för ca 1 månad sedan och tackade så mycket för inbjudan - och är en av dem som vetat längst av alla, så jag är rätt förvånad måste jag säga)
    Så nu kommer bara 1 (en) av "mina" vänner. (Som känt bara mig och inte min blivande) Jag har inget särskilt stort umgänge, så det var inte många från början och två andra har redan tackat nej för att de var dubbelbokade.
    Det gör ju inte direkt saken bättre att jag stundtals dessutom "lidit" ganska mycket av min "ensamhet", dvs att jag inte har sådär jättemånga riktigt nära vänner. (Så med dessa avbokningar känns det nu som om INGEN tycker om mig, om man ska vara riktigt teatral?) (Och möhippa är väl bara inte att tänka på... ) Känns ap-trist!

• Malin A

Charleston
    Usch så tråkigt... Förstår verkligen din besvikelse! Men se det så här också - du gifter dig med din allra bästa vän!! Och hans vänner är ju dina vänner!

Behöver ett litet råd:
    Vi har tidigare talat med prästen, egentligen bara bekräftat att han ska viga oss. Kyrkan är bokad. Är det dumt om jag ringer och fråga om tid att träffas och gå igenom programmet? Eller ska jag invänta honom? Eftersom vi viger oss på annan ort än där vi bor så känner jag att jag vill boka en datum... Det borde väl vara okej?

• Yllo

Malin - Jag tycker nog att du kan ringa och boka in en tid att prata med prästen för att gå igenom vigselordningen o.s.v. Vi gifter oss också på annan ort och har bokat tid att träffa prästen den 26/5. Vi bokade tiden samtidigt som vi bokade kyrkan men detta enbart för att det var prästen som tog emot kyrkbokningen Sedan ändrade vi datumet och då ringde jag upp prästen och bokade om vårt samtal med honom.

• Liten med Mindre

Malin - ring och boka med prästen. Det kan ju vara knepigt annars att hitta en tid som passar både er som måste åka en bit, och honom.

Vi träffar prästen i april redan, mest för att sambon vill göra det tidigt. Sitter och förebereder ett vigselprogram nu, så att det går lätt att stoppa in informationen sen. Vill ju göra något.

• Malin A

Tack för era råd! Jag har ringt men han ska återkomma till mig! Det är samme präst som höll i min svärmors begravning så det känns redan som vi "känner" varandra lite.

Min m2b och jag måste bestämma oss för in- och utgångsmusiken också. Vi är inte heeelt överens än!

• Yllo

Hi hi hi.. när det gäller in- och utgångsmusik så valde min pappa åt oss Jag kunde inte bestämma mig och min blivande hade ingen aning om sådant.. så pappa tog beslutet åt oss istället *flinar glatt*

Vår präst ville träffa oss så sent som möjligt.. men jag glömde fråga om vi samtidigt ska öva hur vi går och sånt... eller om vi kan ta det dagen innan bröllopet.. kanske ska ringa och fråga honom.

• junibrud2006

Vi har inte en aning vad vi ska ha för in- och utgångsmusik! Men det löser sig nog det med... På söndag ska vi på en musikträff i kyrkan där vi ska få lyssna på både sådan musik och en del psalmer. Ska bli spännande att sitta i en av bänkraderna där vi ska gifta oss om mindre än två månader och lyssna på musik vi eventuellt ska ha!

Vad gäller prästen ska han ringa under april. Vi har en präst från en annan församling, men eftersom vi bor i samma stad och känner honom sedan tidigare så känns det lugnt. Och då har vi fortfarande maj på oss att få klart vigselprogrammen!

Svar på tråden 3 juni 2006