• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Själv har jag lyckats gå ner något kg eller två.. men det har däremot inte min blivande gjort! Han har gått upp i vikt de här sista veckorna så jag börjar bli lite orolig för att hans kostym inte ska passa honom längre
    Tack och lov att jag har korsettsnörning i ryggen på min klänning så det spelar ingen roll för min del om jag går upp eller ner i vikt (bara det inte är för mycket) och gift blir jag nog ändå.. även om jag går upp igen

Inte så väldigt länge kvar nu tjejer! Ska försöka få iväg hindersprövningen i nästa vecka har jag tänkt.. och så längtar jag som en tok efter att få hem vigselringen så att jag kan få se hur den blir och prova att den verkligen passar! Annars är det mesta klart, förutom dom där små detaljerna som jag inte kan göra än, och svaren har böjrat droppa in sakterligen..

• junibrud2006

På lördag har vi sista o.s.a! Alla min sambos släktingar och vännerna på hans sida har svarat men inte mina. Typiskt! Får väl ha tålamod till tisdag nästa vecka och sedan börja jaga!

• Gable

Vi har provätit tårtor och guuuuuuud så goda dom var!!

Fast vi ska inte ha en tårta. Vi ska ha små bakelser istället. Sambon vill inte att jag ska avslöja det för någon, för det ska bli en överraskning. Men jag bara MÅSTE få berätta det för nån!!

Det bästa av allt var att det är samma pris per styck som om vi hade valt en tårta!

• Malin A

Idag har jag pysslat med vigselprogrammet (på arbetstid....) Har mailat till kyrkan och frågat efter en bild men inte fått svar. Vilken format ska ni ha på era vigselprogram?

Kul att sitta och tänka på bröllopet nu när det öser ner utanför fönstret!

• junibrud2006

Ååå så kul att sitta och pyssla! Våra vigselprogram blir 11x16. Bild finns här:

www.spira-kortdesign.se/trycksak_amaryllis.htm

Fast då med de färger vi har på övriga trycksaker. Vitt papper, lila tryck med namnen i guld och ett guldband i ryggen.

• Malin A

junibrud2006
    Väldigt snyggt!
    Jag har gjort i A5 format men funderar på att göra i ännu mindre. Problemet är att texten blir så liten då... Jag ska ha samma färg som inbjudan tänkte jag! Men inte vårt monogram!

• junibrud2006

Men visst är det kul med alla små detaljer! En fråga nu när vi ändå kretsar runt vigseldetaljer. Vi ska dela ut (eller någon ska göra det åt oss givetvis...) små flaskor med bröllopsbubblor att blåsa när vi kommer ut från kyrkan. Ska de lämnas ut ihop med vigselprogrammet eller när gästerna lämnar kyrkan? Ser fördelar med båda alternativen. Folk kommer olika tider = ingen kö när man pysslar med småsaker som det kan bli om man delar ut det i dörren och utanför. Alternativ två smidigt eftersom de som vill får flaskan bara minuter innan den ska användas. Behöver inte pillas med under vigseln, glömmas i kyrkbänken osv. Vad tycker ni?!

• junibrud2006

Och givetvis matchar bubbelflaskorna programmen. Vita små flaskor med band i lila och guld...

• Malin A

junibrud2006
    Förstår ditt dilemma! Jag skulle nog ändå satsa på att dela ut flaskorna efter vigselakten. Vilken trevlig idé förresten att ge en sådan flaska till gästerna!

• Victory

junibrud2006:

Jag tycker det låter bäst att dela ut dem efter vigseln. Min toastmadame/värdinna ska stå i utgången med en korg fylld med rosenblad efter vigseln som gästerna får plocka ifrån och kasta på oss!

Svar på tråden 3 juni 2006