• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Tinilini

Jag hittar inte musiken..Var finns den ?

• Tinilini

Hittade den..men kunde inte lyssna på den :(

• LindaB

Vigsel menade jag istället för bröllop i vänstermenyn och sen musikvalget (Har en dotter som står och pratar med mig samtidigt, jag skyller på det ;))

• LindaB

Kanske om du klickar på den tecknade orgeln eller pianot som kommer fram när man klickat på stycket. Då får man välja alternativ uppspelning.

• Tinilini

Blää funkade inte iallafall..
    Den var säkert fin..
    Vi tänkte ha Annie´s song som ingång..helst på piano..Och sen kör vi en cd som utgång..Antagligen "All u need is love"..Vi skippar det traditionella..Jag som brukar vara super traditionell jag ;)

• Tinilini

Hur kommer er bröllopsdag vara upplagd tidsmässigt(fråga till alla)?
    Vi tror att det blir såhär

kl13 Vigsel
    kl14 Fotografering vid kyrkan,gästerna transporteras till festen,mingel där..
    kl16 buffe eller blir det för mycket dötid emellan..vad gör man ??Hjäälp ;)

• Akkidakki

änsålänge ser tidsschemat ut så här:

08:30 Frisör
    12:15 Avfärd mot fotgraf
    13:00 Fotograf
    14:00 Avfärd mot kyrka
    15:00 Vigsel
    15:45 Avfärd med häst och vagn till fest
    16:30 Framme fest....
    Sen sticker vi nog runt 12 halv ett...
    Får inte hålla på längre än till 1 på festlokalen och vi vill sticka lite innan alla andra... Missar nattamaten :( Hehe...

• Bonanza

Vår tidsplan är väl ungefär såhär:

11.30 smink
    14.45 vigsel
    15-16 - mingel, brudskål och tipspromenad
    16 middagen börjar
    Sen är det ju brudvals och fest, men det är lite svårt att avgöra hur lång middagen är ju.

• junibrud2006

Vår tidsplan ser väl ut på ett ungefär så här. Vi ska sätta oss ganska snart och stolpa upp allt som behöver göras.

08.30 Avfärd hemifrån. Jag till frissan, sambo och marskalk hämta blommor, köra ut bordsdekorationerna till festlokalen
    10.00 Min sminktjej kommer. Tärnans hår fixas. Jag håller på att få min frisyr.
    12.00 cirka klart hos frissan.
    12.45 samling utomhus för porträttfotografering. Tärna, marskalk och vi.
    14.00 cirka avfärd mot kyrkan
    14.30 vigsel
    Därefter mingel på kyrkbacken och lite fotografering för fotograf 2
    Transport med häst och vagn till festloklaen
    Cirka 16.30 anländer till festlokalen där det är champagnemingel med snittar
    18.00 cirka dags att röra sig inåt för middag.
    18.30-20.30 cirka tid för middag
    Därefter tårta följt av vals och sedan börjar bandet spela. Vickning framåt nattkröken.

Men som sagt, vi ska sätta oss och stolpa upp mer exakt inom kort!

• Charleston

Ooooiiih...!!! När jag läser om hur duktiga alla ni andra är börjar jag nu bli RIKTIGT stressad... Jag har inte min bukett klar... MÅSTE beställa det denna veckan... (Jag vill ju dessutom helst ha lite specialare med blommor som kanske måste drivas upp... Sista minuten käns bara som förnamnet...) (Och jag kan inte skylla på NÅN´ annan än mig själv; jag har sagt till blivande maken - som legat på som 17... - att jag ville fixa det själv eftersom jag har så specifika önskemål...

Vi var i alla fall ute och fixade bordsdekorationer i lördags - plockade musslor och tång - så jag ägnade större delen av gårdagen åt att göra rent musselskal och rensa tång... :) (Min bättre hälft tycker att det STINKER havsstrand i hela lägenheten... ;) :)

Nä, tillbaka till jobbet nu... BRUDBUKETT var dagen för ordet...

Svar på tråden 3 juni 2006