• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Yllo - Sizoflor är en typ av tunn pappersväv, nästan som spindelväv, i massor av fäger som du använder som dekoration. Finns bild på min msn-sida!

spaces.msn.com/junibrud2006 (klicka fram ett par bilder)

Jag är jättenöjd med min hippa. Har också väldigt utspridda kompisar så därför tog dem mig i Stockholm.

Håller med om att man börjar drömma underligt nu... Och på torsdag ska vi på valskurs!

• Gable

Herregud, jag är supernojig för min möhippa. Jag VET att nåt är på gång men vart när och hur?! Arrrrrrrrgh!!!

Tjatar varje dag på sambon för att han ska berätta för mig, åtminstone ge mig en liiiiiten ledtråd. Han hävdar att han ingenting vet. Förmodligen är det så, mina kompisar vet hur sjukt nyfiken jag är så därför håller dom honom utanför. Grrrrrrr!!!

• Charleston

Jag har hämtat min RING!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Och den är sååååå vacker!!! Diamanterna gnistrade sådär som bara diamanter kan... ;) (Vi har använt släktguld från "alla fyra" grenar som nu förenas; från bägge mina föräldrars och från båda min blivande föräldaras sidor. Det känns jättebra!) Och imorrn´ ska vi ha vigselsamtal! (Så vi har städat jättefint, lagt på ny duk på köksbordet och plockat säsongens första vitsippor... bara för prästens skull... ;) (Nädå, riktigt så mycket ögontjänare är jag inte! :))

Måste gå och njuta lite till av min ring tror jag... :)

• Malin A

Idag är det EN MÅNAD KVAR!!! Kan inte riktigt förstå var tiden tagit vägen! Men det känns i alla fall härligt pirrig, inte sant!
    Det känns som vi har väldigt mycket under kontroll nu;
    - menyn är helt spikad,
    - inköpslistan över vin och sprit är klar (föräldrarna åker t Ty imorgon),
    - alla kläder klara bortsett från m2b skor,
    - festprogrammet klart bortsett från bordsplaceringen
    - provuppsättning bokad nästa onsdag,
    - avstämning med fotograf och florist gjord
    Kvarstår nu är samtalet med prästen, vi har mailat honom men inte fått svar.
    Sedan ska jag även göra en detaljerad tidplan för själva dagen!
    Ja, livet är allt underbart!

• Rosenhaga

En månad kvar...lite eftertanke. Vad har vi att göra innan dess? Det är lite pyssel hörrni!

På torsdag skall vi proväta menyn och prova ut viner till den - det ser jag fram emot!

Vi har inte bestämt dukningen ännu - detta med sizoflor var ju en bra idé - var hittar jag det?

Gissar att vi borde göra klart festprogrammet, det får bli i helgen så kan vi slutföra när vi har fått alla svar på inbjudningar. Märkligt vad dåliga folk är på att svara, upplever ni också det?

Lite kläder till m2b skall också inhandlas.

Ja, åsså tusen grejer till men jag tänker fortsätta beta av dem en i sänder utan att bli stressad.

• anmob

OJ har hur mycket som helst kvar att göra. Vi håller på med festprogrammet. Satt igår och funderade på hur vi ska göra med servetter och bordspalceringsskyltar. Det lutar åt att vi gör nån form av servettringar av bordsplaceringsskyltarna. Vi har i varje fall varit och tittat på lokalen och skrivit kontrakt så nu har vi med säkerhet en lokal i varje fall. Skulle det vara nåt problem med det övriga går det ju att lösa även om det skulle bli en massa problem. Sen är det nåt på gång med möhippa och svensexa och av en som försa sig lite verkar det som att de har planerat dessa den enda helgen min sambo inte kan eftersom han jobbar. Vi har gett en del hintar om detta till en av killarna. Annars blir det ju spännande att se deras miner när de kommer för att hämta honnom och han inte är hemma

• Liten med Mindre

Hämtade min ring igår! Nu förstår jag er som måste gömma undan den för att inte vara där och kika och prova hela tiden. Jättefin!

Kul att du hade det bra på din möhippa junibrud2006. Skjuta pistol är inte riktigt min grej - men jag har lovat sambon att följa med och prova en gång i alla fall.

Vet inte om jag får någon möhippa själv. Det är så jättetyst. Och alla vänner har så mycket att göra för det mesta. Fast det behöver förstås inte betyda något. Hoppas lite försiktigt i alla fall. Det skulle vara skoj...

• junibrud2006

Helt otroligt att det bara är en månad kvar! Börjar helt plötsligt känna mig stressad fast det inte är så mycket kvar.

Pistol var faktiskt himla skoj! Även om jag föredrog revolvrarna...

• Gable

Vårt osa går ut idag, men folk har varit tröga på att svara. Vi väntar fortfarande på några som inte har hört av sig.

Sen fick jag veta via en annan person att en gäst med sällskap inte ska komma, trots att de tidigare har tackat ja!! Jag har nu räknat bort dom från ja-tacklistan, men visst är det märkligt att man inte hör av sig själv?!

• junibrud2006

Gable - Så kan de väl inte göra? Fy så trist!

Jag har precis bokat träff med kantorn. 15 maj ska vi träffas och få lyssna på lite psalmer och in- och utgångsmusik. Därefter är det bara att skicka iväg vigselprogrammen för tryck snabbt som sjutton!

Svar på tråden 3 juni 2006