• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

brud0610 - Jag hittade sizoflor på Interflora. Den jag köpte blev dock via en tjej på BT. Väldigt fräscht, och bra att spara någon krona eftersom de rullar ganska snabbt!

• juni3brud

Har en fråga ang. sizoflor... Har hyrt riktiga dukar. Kommer inte att ha pappersdukar. Så min fråga är om sizofloret färgar om det blir blött? Jag har vitt, guld och rött som mina färger och isf vill jag ha röda löpare. Men har ingen lust att bli ersättningsskyldig för x antal dukar som förstörts pga att sizofloret färgat de vita dukarna röda....

• junibrud2006

Det var ingen fara. Vi kommer att ha vita linnedukar under och jag har inte märkt några problem med avfärgning.

• Akkidakki

victory: Du e inte ensam om att inte räkna med en hippa :( Har mina kompisar spridda lite varstans i landet så jag tror inte att det lär bli någon för mig heller... tråkigt, men jag klarar mig ändå... har ju och göra så det räcker till ;) Men man vet aldrig... hoppas kan man, men jag e rätt glad om ja slipper skämma ut mig iaf ;)

Bokat transporten nu från kyrkan. Det blir häst och vagn!! Ska bli grymt skönt och få åka i lugn och ro från kyrkan så man hinner prata igenom de som har hänt... :) Sen hoppas ja på en semesterdag på fredag så vi hinner med buketten...börjar bli dax för den nu känner ja ;) Annars vet ja inte när ja ska hinna med de... ska till Ullared på lördag och shoppa loss!! De e kul!!

En liten undran... Ska alla ni köra med linnedukar? Vi tänkte nämligen köra lite kraftigare pappdukar tror vi... inte såna som går sönder bara man tittar på dom utan tjockare... Fast ja blir osäker... De e ju kanske inte så fint på bröllop, fast ja vet inte om ja hade tänkt på de som gäst... Gör man de???
    Hmm...

• Bonanza

Akkidakki - jag tror inte att gästerna tänker särskilt mycket på sånt. Vi har resonerat kring samma sak när det gäller porslinet: hyra eller köra på det som tillhör lokalen? Det ligger ju mat på tallrikarna hela tiden ändå ju.

Vet ni var man kan hitta sidenband som är rätt breda och finns i grönt? Våra stolar är grymt fula, men vi har inte råd att hyra stolsöverdrag. Alltså tänkte vi klä dem i sidenband på något sätt.

• 03062006

Jag blev hippad för ca 1 månad sen
    jätte kul, visst lite pinsamt men inte så farligt,
    mina vänner kidnappade mig å min lilla baby hemifrån 9 på morgonen till en vänninas hem där vi började med en gi frukost
    sen gick vi ner på stan där jag fick olika uppdrag
    sen in på skönhetssalongen fixade naglarna och ögonbrynen
    shoppade sen
    avslutade med bubbelbad och en god middag med mina vänner, jätte kul

• Yllo

Nu kommer säkert någon att skratta åt mig.. men jag måste ändå fråga.. vad rackarns är sizoflor?

Jag kommer inte heller att bli hippad!! och det är jag riktigt glad över Ville inte ha någon hippa överhuvudtaget och eftersom alla vänner är utspridda i två länder så kan dom inte organisera någon *yes*
    Däremot fick jag veta nu till Valborg att 3 av våra kompisar, som tyvärr inte kan komma till bröllopet, har planerat något bus åt oss efter att vi kommit hem från Åland... känner mig lite nervös över vad dom hittar på..

Allt är i princip klart.. väntar bara på att de sista 8 paren ska osa så att jag kan ta itu med att färdigställa festprogrammet och ordna med placeringen av dom på festen. Vi har nu beslutat oss för att ha delvis fri placering. Vi kommer att tilldela gästerna ett bord och så får dom sätta sig var dom vill vid just det bordet

Hur lång tid tar det innan hindersprövningen kommer tillbaka? Någon som vet? Jag skickade in den i förra veckan så den borde väl komma nu den här veckan va?
    I slutet av den här veckan eller i början på nästa bör också min vigselring bli klar *äntligen*

Hur är det med era nerver? Själv böjrar jag bli jättenervös.. och har varnat min m2b att jag förmodligen kommer att bli lite av en bridezillas fredagen den 2/6

• Bonanza

Jag började gråta (herregud, jag kan inte fatta att jag erkänner det här) på promenaden hem idag när jag tänkte på att vi ska gå till en brudmarsch förbi alla våra älskade och att vi sen ska gifta oss. Usch, jag är så larvig! Och nervös - ja!

• Victory

Jag är faktiskt inte alls nervös...än! Men jag är rädd att jag inte ska hinna allt jag tänkt göra i tid och att det kommer att bli jättestressigt sista veckan! Och jag är också rädd att jag inte ska hinna njuta tillräckligt, även nu under planeringen. Jag tror inte jag fattar riktigt att det bara är 1 MÅNAD KVAR imorgon!!!!!

• Yllo

Mmmmmm... 31 dagar kvar till dagen B!! Jag tänker bröllop från morgon till kväll nu.. drömmer om det varje natt och oroar mig för att något ska gå snett...

Mest oroar jag mig över att tärnans klänning inte ska hinna komma i tid *biter på naglarna* måste ta och ringa affären i morgon och kolla om dom fått exakt leveransdatum än!!

Svar på tråden 3 juni 2006