• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Charleston

...eller ordet för dagen :)... stressen sätter sig visst på "tal"-förmågan...

Har just kommit hem och möttes på hallmattan av:
    1) ett styck beviljad hindersprövning (om nu nån´ trott nåt´ annat... undrar om det någonsin är nån´ som får avslag på den... Skulle ju va´ om man stött på en notorisk bigamist, eller nåt´ då... ;)
    2) slutfakturan till bröllopsresan!!! (Och ibland har man ju faktiskt lite flyt; dollarkursen har gått ner sedan vi bokade, så vi fick nu prisreducering med 1 400:-!!! Man tackar, man tackar!!! ;) :) :D (Det är väl en av de få saker i hela detta "spektakel" - eller "Det Jä-la Bröllopet" som min blivande lite halvt på skämt halvt på allvar börjat refera till... - som blivit BILLIGARE än man trott från början... ;)

• Akkidakki

Igår va vi och träffa hon som ska göra maten. Det blev en riktigt smaskig meny... Börjar med laxmousse till förätt och till varmrätt blir det fyllt kalkonbröst med stekt kulpotatis. Och till efterrätt så blir det nån väldigt speciell glass, hon har tydligen fått receptet av Tore Wretman... Ja smarigt låter de iallafall!!!

Charleston: Ligger på samma nivå som du med buketten. :) Men de löser sig!!

Jo sen har de börjat hända lite på transportfronten. Jag fick ju ta tag i det själv... hmm... (jag kände inte riktigt för att åka en röd fiesta...) Nu har vi kanske helt plötsligt 2 transporter och välja på... veteranbil eller häst och vagn... Känner faktiskt att häst och vagn skulle vara kanon mysigt tar ju lite längre tid så man hinner slappna av lite och "prata" igenom det som hänt... Men vi får se... Beror lite på priset... Har ju hellre MASSA pengar på resan ;)

• Yllo

Visst ja.. transporten.. I förrgår letade jag upp min gamla tel-katalog från Åland och stack den under nosen på min m2b med order om att ringa han vi funderat på som chaufför under dagen... Tror ni han gjort det än?? Nejdå det har han förstås inte *morrr*

Annars ser vår tidsplan ut som så här.
    8:30 Pappa och jag far och hämtar blommorna (då min m2b inte hittar till floristen)
    ca 9:00 Jag och tärnan till frissan för hår, smink och påklädning. Vi träffar toastmadamen där som inhandlar lunch åt oss. (exakt klockslag för när vi ska vara där får jag vid provkammningen).
    12:30 Klara hos frissan.
    12:45 En snabb titt på dukningen på restaurangen.
    13:00 Fotografering både i atelje och utomhus.
    15:00 Vigsel
    16:00 Mingel utanför kyrkan med riskastning/bubbelblåsning och fotografering.
    Ca 16:30-45 Anländer till restaurangen för brudskål.
    Ca 17:30 Dags för käk och FEST!!

Vårt osa har ännu inte gått ut.. nästa vecka till.. men hittills har 3 lämnat återbud och 5 som inte vet om dom har möjlighet att komma... men kommer att lämna besked innan sista osa-dagen

• junibrud2006

Ååå jag blir så glad för min snälla pappa! Jag berättade för honom igår att vi funderade på att åka till Tyskland för att tjäna några kronor. Då bad han mig göra en ordentlig kalkyl på vad det kostar systembolaget kontra Tyskland och eventuellt skulle han täcka lite. Jag åkte ut med kalkylerna idag - Systembolaget på totalt 11 000 kronor. Då frågar han vad maten kommer gå på, alltså 70 pers á 200 kr per kuvert, totalt 14 000 kronor. Okej, sade han, då sätter jag in 25 000 kronor! Vad säger man?! Är överlycklig just nu!!!

• Victory

junibrud: Åh, så perfekt!!! Mina föräldrar har också hintat om att vi ska få minst 15 000 kr till maten. Man tackar och tar emot

• junibrud2006

Victory - Visst är det härligt!

• Liten med Mindre

Nu börjar det dra ihop sig. Ikväll börjar valskursen, och på tisdag får jag hämta min ring. :)

Ett av ögonblicken jag ser fram emot mest, att få dansa ensam och finklädd med nyblivne maken - är det han fasar mest för. :D

• anmob

Nu är det snart bara en månad kvar. Igår satt blivande maken och jag och gjorde bordsplacering. Jag har ju turen att ha en som är hyfsat engagerad. Vi håller på att tillverka festprogrammet och det är kanppt jag får vara med.

Vi höll på att få smärre panik när prästen ringde och sa att församlingen hade lagt hans semester från den veckan. Dock lovade han att ställa upp i varje fall om vi ville det.

Ringen är beställd och ska hämtas i veckan. Blombuketten är beställd och jag har varit och tittat på den rosen som jag ska ha i buketten Ska ha Cold water tror jag den hette. Den var jätte vacker. Börjar bli ganska nervös trodde inte jag skulle bli det

• Willowtree

Vår DJ är inte klar än. Har PANIK! Har ringt honom i 2 månaders tid. Han skulle återkomma 3 dagar senare om pris och dubbelkolla att han var ledig. Dålig stil.

• juni3brud

Igår ringde båda tjejerna, vars killar tackat nej till bröllopet, och frågade om det var okej om de kunde få förlängt OSA för den ena hade fått ledigt av sin tränare förutsatt att han var tillbaks hemma igen till träningen på söndag em. Så han måste kolla om han hittar flygbiljetter så han hinner hem i tid. Och den andre hade också problem m hemresan... men att de skulle återkomma om det löser sig. Jätte kul om alla inbjudna kan komma!

Ska idag på tidningen och lämna in vigselannonsen. Den ska inte vara inlagd förrän 3 veckor innan men jag lämnar in den nu iaf. Då är det gjort. En sak mindre...

Hur många kyrkoprogram ska man göra? Vi har 55 gäster... Hur många kan man tro kommer till kyrkan? Typ föräldrar till kompisar och arbetskamrater ect... 100? 150? 200?

Svar på tråden 3 juni 2006