• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Akkidakki

Bonanza: Det löser sig säkert ändå... hade oxå lite panik för ett tag sen, men man vet oftast vad man vill ha så det är lätt fixat... Men visst de e skönt när allt e fixat och man kan luta sig tillbaka...

Inhandlat drickat i helgen och i fredags ringde prästen... ska träffa honom den 11 maj och prata. Och den 6 maj ska vi till Ullared och handla :D hihihi... Och resan e betald och klar!!! Skönt! Den riktigt läääängtar jag efter!!

• juni3brud

Har gjort ett utkast till vigselprogrammet och festprogrammet gör värdarna. Bordsdekorationerna kan jag inte göra före dagen innan i samband med dukningen. Men allt är fixat och beställt. Har inte köpt kaffeservetter, kaffe och socker. Har spritinköpen också kvar. Men vi vet ju vad och hur mkt och jag ska in idag med en beställning så allt finns när vi ska ha det... Hämtar det först samma vecka. Sen är det mesta annat ganska klart... Har skor till döttrarna kvar också men det hinner jag under veckan... och som sagt underkläder till mig och min M2b.

Fråga kommer ni att ha strumpor? Jag funderar på att vara utan... Tror att det kommer att bli väldigt varmt under klänningen och underkjolen....

Ska proväta maten på fredag och träffa prästen nästa torsdag.

Från det ena till det andra så ringde de från badhuset och berättade att min älsta dotter ska få börja simskola. Tisdagar och torsdagar i 5 veckor. Dvs ända fram till veckan innan bröllopet... Eftersom man är så sysslolös så tackade jag naturligtvis ja... *sktatt* Men det är viktigt att hon lär sig simma också...

• junibrud2006

Vi har också betalt resan. I förra veckan kom biljetterna. Läääängtar!!!

• Liten med Mindre

Kul att många börjar få saker på plats. Vår gästlista har stannat på 80 personer efter sista osa och några sena anmälningar. Det blir lite jäktigt att prata med alla. :)

Vi träffade prästen i helgen. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Lätt flummigt kändes det. :) Men han var trevlig och tycks öppen för idéer om vi har några. Lite oroligt känns det ju att vi fick påminna honom ett antal gånger om vilket datum det var vi pratade om. Hmm...

Men han skrev i alla fall in ett genrep 2 juni i sin kalender.

• LindaB

Bonanza!

Vad skönt det var att läsa ditt inlägg. Är i ungefär samma situation: inga kläder till min kille, och näbbkläderna är inte helt färdiga. Har inte bokat cateringen än och min m2b har inte köpt ring än. Han envisades med att han skulle göra det själv men nu börjar jag bli lite nervös för att han kommer att vara för sent ute så jag måste nog lägga mig i alla fall.
    Sen är det ju en massa annat smått som man ska bestämma sig för. Jag börjar få lite svårt att somna på kvällarna för jag ligger bara och planerar hela tiden.:)

• LindaB

Har ni pratat med kantor eller annan som ska spela in och utgångsmusik och så? Hur långt innan ska man göra det?

• Tinilini

Näää Linda..men jag känner att jag måste ringa senast i veckan iallafall..Om de ska hinna öva lite åxå kanske..Vad ska ni ha för musik ??

• junibrud2006

Vår kantor skulle höra av sig så ska vi träffas och lyssna på lite in- och utgångsmusik. Får väl ringa om hon inte hört av sig inom ett par veckor, men än så länge finns ju tid!

• LindaB

Jag tycker att det är jättesvårt med in- och utgångsmusiken för jag tycker att den ofta låter lite dyster. Jag hittade däremot en norsk sida där de hade lite olika förslag, vet inte om det går att få tag på noter men det får man väl kolla upp.

www.orkdalsmenighetene.no/

Vad tycker du om "Brudemarsj fra Lödingen"? Jag tyckte den var enkel och somrig bortsett från ett parti i mitten.

• LindaB

Länkade visst till startsidan. Gå in under bröllop i menyn till vänster och sedan på musikval.

Svar på tråden 3 juni 2006