• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

June20

Usch va hemskt! Men varför började ni bråka från första början? Tror du inte allt det här han sagt om bröllop bara handlar om stridens hetta så att säga?

• Snitte- 5/7-2008

Hej

June20 Jätte tråkigt att ni har bråkat.. men det går nog över snart... det är alltid tufft att prata om pengar och killar har en tedens att tycka att ett bröllop kostar VÄLDIGT mycket för en dag.... de har lixom inte samma syn som oss...:) Ligg lågt några dagar så kommer det säkert att ordna sig!
    "Stötta kramar"

• Snitte- 5/7-2008

Just ja kände att jag ville berätta varför jag vart borta så länge... vi har vart och kollat på hus... :D vi tar allt i fel ordning nu lixom... skaffade hund.,.. planerar bröllop fast köper av hus innan men barnen kommer nog EFTER bröllopet iallfall!!...

• Pumpkin

Håller dig snitte. Vi ska sälja vår lägenhet om två år, dels för att bekosta bröllopet och dels få ihop till huspenning. Jag skulle lätt, utan nåra som helst bekymmer, kunna lägga alla pengar från försäljningen på huset - det skulle aldrig M2B kunna göra!
    Pengar är nog det känsligaste ämnet här hemma hos oss.

• Snitte- 5/7-2008

Ja det blir ju lätt så... det är lite tråkigt faktiskt undra hur mycket bråk som handlar om just pengar i olika förhållanden... det är nog tyvärr mycket... :(

• June20

jag vet inte vad som hände man han bara freaka loss o sa att han inte ville höra mera om nåt som hade med det att göra o att det är allt ja tjatar om!
    Som om vi inte har något annat vettig att prata om typ....att vi ska prata mera om saker som händer nu denna sekund...oh wow hans förbaskde tentor som han inte ens klarade av nu sist fast han torterat mig med att sitta o tjura framför datorn i 2veckor med! När nåt går fel o han inte får som han vill...såna enkla j*** saker som att en nedladdning av ett program inte funkar för att websidan har problem så börjar han gapa på mig för det! Han har fått sig den ena o andra avhyvlingen för såna beetenden för ja tänker inte ta skit för såna saker jag inte har med att göra el som jag inte gjort!

Skillnaden är att jag försöker investera i OSS inte i MIG och försöka hållla oss på fötter med budget dagligen och inför framtiden...jag är inte super bridezilla jag visar inte ens hälften av vad jag har för idéer för honom. Just för jag VET att han inte är så fu*** intresserad av minsta detalj och tror jag håller på o bli ett monster. Jag är bara en liten för praktisk lagd som vill ha koll på saker och vill veta om saker i god tid innan så att man inte sitter där som ett fån inför folk för att man inte hade en planering el dylikt.
    Jag försöker bara hålla koll på allt så att vi både ska kunna ha pengar till vardag, kanske en mini semester i år(som räknas enbart som weekend el nåt) o nästa år så vi har råd med själva bröllopet 2008. Har tom lagt själva bröllopsresan på endast 15000 i våran 55000budget! Han ser inte alla saker jag gör omkring för OSS utan han tror det är för mig hela tiden.

Igår tex när det hela hände frågade jag honom bara en sak om pengar och vad som händer om han måste gå tillbaka till hans fasta jobb, han tagit ledigt ifrån pga studierna,om han inte får ett nytt jobb inom det ämnet han studerat.
    Det är för att se till att vi överlever att han slutar studier och att vi förhoppningsvis hittat en lägenhet vid det laget(kan inte vara kvar i studentlägenheten). Och jag frågade om han vill ha kvar "den nya lägenheten här i GBG" el om han tycker vi måste flytta till Halmstad där jobbet är? Han ser det som bridezilla varning till MAX!

Och andra sidan han vill bara prata massa skit om mobiler o datorer o annat sånt tekniskit skit som ja inte bryr mig om för 1öre! pga att jag inte förstår alla såna saker-lika lite som han hade fattat poängen med en vis vinkel/skugga/färg på just den delan av en teckning jag hade ritat!.....
    Han komenterade att han hade "slutat lyssna på vad jag säger om bröllopssaker" för länge sedan....hur kul låter det igentligen? vi är ju inte ens 50 bast o vart gifta i 25år! Han verkar hoppa över allt liv där imellan.
    Det sjuka är att det var HAN som tog upp allt med bröllop o ring i sommras och jag höll på o springa andra hållet för jag visste inte helt om jag ville gifta mig än....men jag tänkte efter o god tid o funderade på vem han är o hur jag känner för honom och sa att det skulle jag nog kunna tänka mig ialf sen....(utan att det var ett frieri från hans sida) sen har det bara rullat på lite granna o nu börjar han helt plötsligt protestera totalt!

detta inlägg lär bli låååångt kan jag tänka mig o ja ber om ursäkt om det är ivägen el nån inte orkar läsa...ja behöbde bara skriva av mig.:(

• June20

jag frågar ju honom om de stora frågorna för jag är ju inte hans mamma som bestämmer allt....
    Jag ger honom förlsag och ber honom protestera men han säger ok o frekar loss totalt vid ett senare tillfälle istl...
    har sagt att han måste säga till i tid o inte sitta o gro på saker o sen total explodera oavsett om det är nån liten el stor sak men han har inte lärt sig den läxan ens vid 26 års ålder!
    Fast andra sidan hade inte min 45åriga-X lärt sig mycke om respekt och inte tag nån för givet vid det laget heller.

• lillithsmamma

June20 det låter som om din blivande har fått bröllopsskräck nu när han kanske insett allvaret i det hela. kanske inte vill prata eller lyssna pga då blir de mera verkligt med att ni snart inom loppet av två år är gifta. har inge råd skickar tröstkrammar till dig istället. hoppas snart de löser sig med killen.

snitte kul att ni kollat på hus kommer ni buda på den? hur ser den ut :)

• Snitte- 5/7-2008

June20 självklart får du skriva av dig!! det kan inte alltid vara en resa på moln även om det är dit vi strävar... :)

Tråkigt att han tar ut saker över dig som inte är ditt fel, vet han om det själv? att han överreagerar menar jag?

lillithsmamma: ja som det ser ut nu... men det är ju budgivning så vi får se hur högt det går... men det var jätte ffint och en jätte fin trädgård med till vår lilla vovve... =)

By the way har jag börjat kika mer och mer till små gåvor till gästerna det lutar åt att ge något slags glas med någon fin gravyr på till... vet inte än...

• lillithsmamma

låter fint det . hoppas ni får huset.

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler