• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Brud-2008

MsNordqvist:
    Låter jättemysigt

Vi har planer på att bara bjuda närmsta familjen och två vänner med familjer.

Funderar på att hyra en bygdegård för festen, men vi får se, har inte hunnit planera så mycket ännu..

• Brud-2008

lillithsmamma:
    Det är inte så långt kvar, tiden till bröllopet kommer gå snabbt.. Det värsta är nog att längtan är lång och sen tar den dagen slut fort, men det är ju bara början på våran nya liv

• Pumpkin

Brud-2008

Vi hade tänkt oss ett bröllop i min hemby från början, med fest på bygdegården. Men så gifte sig min morbror där i somras, så nu vill jag göra nått helt annat

• Brud-2008

MsNordqvist:
    Okej, då förstår jag att ni vill ha något annat.
    Vi vill också ha något annorlunda så vi tänkte gifta oss på Gotland där min blivande man kommer från Hans far får hjälpa oss att leta lite på bygdegårdar med mera. Tänkte att vi får ta hjälp av chatring firma som fixar med maten, det är svårt att veta vad man behöver tänka på tycker jag. Tur att vi har gott om tid

• Pumpkin

Brud-2008

Ja det är verkligen tur att man har lång tid på sig! För oss handlar det mest om att hinna få ihop tillräckligt mycket pengar.

• Helmborn2B

Brud-2008:

Vad kul med ännu en på vår trevliga tråd!

Tänker ofta på samma sak som du skrev ovan, att man går och längtar och längtar och sen kommer man ju faktiskt till den stora dagen och den kommer säkerligen att gå jätte fort. Men sen då? Det kommer troligen att kännas väldigt tomt när det hela är över, när man varit inne på någonting så länge som vi faktiskt kommer vara.

Då får vi väl ha en ny tråd som vi får prata av oss på. Typ de svunna ex- bridezillorna 2008.

• Brud-2008

MsNordqvist:
    För oss också, har svårt att veta hur mycket pengar som behövs också, det är svårt att beräkna allt nu i förväg också. Men vi får börja spara pengar redan nu och hoppas att vi sparar rätt summa.

Helmborn2B:
    Ja det blir nog så, men jag tror att den dagen kommer finnas i ens minnen i alla dagar

• Pumpkin

Brud-2008

Eftersom vi i princip bestämt oss för lokal och vet vilka cirka-priser dom har så kan vi åtminstone räkna på det. Men sen tillkommer ju kläder, ringar, resa, fotograf och sånt. Som sagt, det är svårt...

Helmborn2B

Först blir det ju bröllopsresa efter bröllopet, sen ska vi ju till och köpa hus efter bröllopet - så vi suger lite på karamellen och gör mycket efter varandra

• Helmborn2B

MsNordqvist & Brud-2008:

Jo dagen kommer ju alltid att leva kvar genom minnen, sen som du skrev MsNordqvist så får man hitta på andra saker att pyssla med efter bröllopet. Hus, barn, ja det finns massa trevliga saker att se fram emot sen.

Men jag tror ändå på en "terapitråd" för oss. Haha..

• Pumpkin

Helmborn2B

Tja, en terapitråd är nog ingen dum idé faktiskt

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler