• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

lillithsmamma

Yes! Jag är SÅ glad

• lillithsmamma

det förstår jag ett steg närmare bröllopet :)

• Pumpkin

Ja verkligen

Vart har alla tagit vägen?

• Brud-2008

Åh en tråd för mig
    Vi har bestämt att gifta oss 2008

• Pumpkin

Brud-2008

Välkommen! Hur går planerna och vad är dom?

• Angel_87

va kul att det är så många 2008 brudar som planerar redan nu..

MsNordqvist

har du hittat någon speciell herrgård du är intresserad av?

• Brud-2008

MsNordqvist:
    Tack

Planerna har inte kommit så långt ännu, vi beslutade oss idag för att vi skall gifta oss i juli 2008 exakt när vet vi inte, och inte exakt var, men nu i sommar skall vi kolla på Gotland och hitta en fin plats där vi vill gifta oss.

Vad har du för planer själv?

• June20

Hmmm ja börjar fundera på om man skulle pre.boka våran restaurng nån gång inom de närmsa 6mån verkar det som....vi vill ju ha i Juli så...vill nog testa deras mat först för säkerhets skull...vill nog gå dit annonym också för att se deras service nivå.

Frågan e vilken reaktion man får av morsan om man säger visa saker om bokning etc redan nu fast ja inte fått "första" ringen än :/ fast den ska komma till sommaren då.

• lillithsmamma

undrar med då och då vad alla är . snart så är de inte så länge kvar för oss tjejer *ljuger* försöker göra våran längtan kortare ;)

• Pumpkin

Brud-2008

Vi tänkte först ha en riktigt lyxig fest i samband med vigseln, där bara dom närmsta deltar - närmsta familjen och de absolut närmaste vännerna. På den festen skulle vi kunna bjuda på det mesta och som sagt ha det väldigt lyxigt. Den här festen skulle då äga rum på herrgården utanför Uppsala.

Sen tänkte vi ha en till fest efter smekmånaden dit vi bjuder in alla vänner och släktingar som inte bjöds in till själva "vigselfesten". Här kommer vi bjuda på buffé och ha bar till självkostnadspris och party aaaall night looong Den festen skulle i så fall hållas i nån lokal här i stan, eller om vi har hunnit köpa hus så vi kan nyttja det till festen. Och ha inbjudningsfest på samma gång

Men nu har jag börjat fundera på om vi skulle skippa att betala övernattning på herrgården för gästerna, så dom får betala det själva. På det sättet skulle vi kunna bjuda alla på den festen. Och eftersom dom flesta vänner och släktingar inte bor här i stan så skulle dom flesta få bo på hotell/camping/vandrarhem i alla fall så...

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler