• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • June20

här hände ringet nytt direkt...tittar fortf efter guld aktiga skor el dylikt...men inte vart på stan så mycke de senaste dagarna...lägger extra slantar i sparbössan annars...sålde ett par saker jag knappt andv så ja fick 550kr så ja handla lite godis o sen la en del i bössan :) Finns inte så mycket i den än :/ men de börjar ju växa lite...skulle funnits mera men jag har ju lagt det på tiaran o sånt så.

nej ooo nej jag hade inte vågat köpa klänningen än även om ja hade haft råd med den! nej här ska det gå ner lite kilon innan dess!permanent också....hmm ja veeeet ingte godis då...men ja äter ialf inte som hon gjorde på "du är vad du äter" som va på 3an igår! vem fasen äter 1/4 kladdkaka med grädde på till FRUKOST????????? *illamående*

• June20

förstår annars att om ni kan o hinner ha råd etc så kanske man blir otålig att köpa ;) hehehe..kliar i fingrarna ibland ja vet...

• Pumpkin

June20

Godis är ju sååååå gott! Är helt klart sockerberoende. Grejen är den att jag är med i www.viktklubb.se och då räknar man ju kalorier. För att gå ner 6kg på 9 veckor ska jag äta 1570 kalorier/dag, men jag lyckas fan aldrig komma upp i det om jag inte äter nått jätteonyttigt. Känns ju väldigt underligt

Vad tror ni om det här då: Har börjat fundera på att jag kanske skulle vilja lägga bröllopet söderut, för jag skulle vilja vara på en herrgård... Men samtidigt blir det ju bökigt att planera på håll och så... Och sambon kanske inte vill, vet inte riktigt.
    Vad tycker ni?

• June20

MsNordqvist :
    I KNOOOOOW!
    Jag sitter o väntar på at vädret ska ändra sig så man kan promenera, är en förbaskad frysnisse som vill vara inomhus(vilket kostar gratis till skillnad från gymkort! etc är man arbetslös för tillfället så e man).
    Jag gick ner 11kg för 2år sen på en månad(juli) och sedan gick ja ner ca 14 till på hösten höll på o bolla en del på de 3sist hela tiden upp o ner. Jätte bra! Men nu har ja gått upp ca 4kg tillbaka...så nu skulle man vilja tappa runt 5-8 helt o hållet för att få sin rätt vikt(vill inte vara en pinne för ja ser vad som hänt me min morsa o hon har ingen rumpa kvar nu! :/).
    Men enklast att gå ner i vikt för mig är just på sommaren o sen brukar ja kunna behålla den oxå rätt bra el ialf majoriteten av det...går max upp 5kg tillbaka och det är bra när man tappat över 20kg. Så nu försöker ja bli av med dem sista kilona jag hade samt dem 4 ja gick upp tillbaka.
    Skulle vilja träna vattengympa men de kostar en hel del me dem korten med så :( *fattiglapp*o man kan ju inte precis simma ute nu.
    Undrar just hur det ska gå när man blir gravid o sen efteråt*suck*

• Pumpkin

June20

Jag har oxå problemet med pengar och gymkort. Därför satsar jag allt på min ridning och på promenader. Men hur kul är det att gå ut och gå när termometern visar -15 grader liksom?! Uscha...

• June20

brrrrrrrrrrrrrr!
    så bor du på landet el dylikt eftersom du sattsar på ridning?där förbränner man en hel del ju.

• Pumpkin

June20

Bor i stan, men stan är inte så stor och landet är bara runt knuten Bor i Skellefteå!

Och ikväll har jag kommit på världens bästa idé till bröllopet!

• lillithsmamma

nu köpt två bröllops tidningar :) yor wedding och allt om bröllop bröllopsguiden hittade jag inte tur de annars hade jag åkt hem med tre tidningar :D

• Helmborn2B

God morgon!

Här har man missat en del när man inte varit på BT på en dag.

Jag föredrar oftast de utländska bröllopstidningarna, kan tycka ett de ger mer inspiration än de svenska. Visst är det mycket som inte är nåbart i de utländska, men de är intressantare. Tycker jag iaf.

MsNordqvist: Hur långt söderut vill du ha bröllopet? Vi har lite funderingar på att ha bröllopet en bit från hemstaden, vi väger fram och tillbaka. Tror det beror på personalen om det blir bökigt eller inte att planera på distans. De vi pratat med är jätte gulliga och hjälpsamma, och det ät det som jag tror kan avgöra det.
    Ring runt och känn av läget.

• Pumpkin

Helmborn2B

Hade tänkt mig Uppsala, har växt upp där och har hittat en helt underbar herrgård som jag skulle vilja utnyttja!

Den här planen kom jag på igår:
    Vi (läs: jag, har inte hunnit prata med m2b om det än) tänkte först ha en riktigt lyxig fest i samband med vigseln, där bara dom närmsta deltar - närmsta familjen och de absolut närmaste vännerna. På den festen skulle vi kunna bjuda på det mesta och som sagt ha det väldigt lyxigt. Den här festen skulle då äga rum på herrgården utanför Uppsala.

Sen tänkte vi ha en till fest efter smekmånaden dit vi bjuder in alla vänner och släktingar som inte bjöds in till själva "vigselfesten". Här kommer vi bjuda på buffé och ha bar till självkostnadspris och party aaaall night looong Den festen skulle i så fall hållas i nån lokal här i stan, eller om vi har hunnit köpa hus så vi kan nyttja det till festen. Och ha inbjudningsfest på samma gång

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler