2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Lanzara
Bra - mission accomplished
Ja, det är den som BT gör reklam för och Ja, jag skulle rekommendera det Oerhört vacker bok med mycket bilder, inspiration och idéer!
Vad bra... Den borde jag beställa!!!
En liten (annorlunda) fråga till dig då... Syntes det vad paketet innehöll (redan på paketet?) Bor hemma ännu... Och bröllopsplanerna är lite små-hemliga trots att alla vet att bröllopet kommer någongång snart...
Lanzara
Det syntes att det var en bok, men inte mer. Levererades till dörren med den övriga posten. Så det är väl bara att säga att det är nån pysselbok eller roman eller nått
EXAKT!!! Vad bra, jag skall beställa den!!!
Lanzara
Ja gör det, skynda skynda
Jag ska lägga mig i sängen en stund till och bläddra lite i min bok
MrsNyberg2B:
beror heeeelt på vilken sorts klänning du ska ha, val av tyg, "krusseduller" o saker på själva klänningen, vilken stlk du är- hur mycket tyg som går åt men även om du ska ha ett låååång släp på den, ska du kanske ha en korsett till den så den är 2delad?....massor med om o men på den frågan ;)
Min är 2delad med en "äkta korsett" ca 2500 o sen få kjolen uppsydd också 2000 sen ska ja själv köpa in tyget för just kjolen o det går på ett par meter också. Just nu har ja hittat ett tyg billigt, spetts på 169kr/m med undertyg för 69kr/m.
Ska ha extra spetts fastsydd i kjolkanten och sen vid bysten på korsetten också och det kostar lite till.
(vet inte om jag ska ha dem sen när jag väl ska sy upp den får se när den dagen kommer det är bara småplaneringar o tittat runt än, förutom korsetten för den är helt klart bestämd)
5810kr?! eller något i den stilen...men du kanske ska ha något enklare?
Finns ju tyger som kostar från ca400-1300 per metern på just brudtyger så då kan ju kostnaden ränna iväg rejält!
aha du sa själva jobbet...ok ja korsetten va 2500 o kjolen 2000 så 4500kr :)
:) Jag vet egentligen inte riktigt vad jag har tänkt mig, men jag hittade en som var fin idag... Fast jag vågar inte köpa en redan nu, det skulle vara jobbigt... Jag är lite inne på en tvådelad, för det tycker jag kan vara ganska snyggt.. Så vill jag ha en ganska enkel, men inte helt rak..
okej.. här kommer lite länkar:
www.mylady.se/gallery/nixa/brud/mslap/page7/403.jpg
www.mylady.se/gallery/nixa/brud/mslap/page4/359_360.jpg (den med ärmar)
www.mylady.se/gallery/nixa/brud/uslap/page5/660.jpg
www.mylady.se/gallery/nixa/brud/uslap/page2/352.jpg
www.mylady.se/gallery/nixa/brud/uslap/page1/245.jpg
MrsNyberg2b: Jag känner igen mig, SÅ JOBBIGT! Jag har hittat drömklänningen... Men vet inte om jag vågar köpa den ännu när det är 2 år kvar.
Fast jag vill ju ha DEN!!! Nåja... De blir nog bra säkert
Nån mer som har tänkt ha vinröda kallor i sin bukett (eller vita)? Gärna en enkel stav... tips?