• okt2006

Oktober 2006 - tråd 3

Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3
  • aircondition

Har väl inte hunnit med mer än sist jag skrev här. Skulle så gärna vilja ha klart med klänningen. Är lite orolig att jag inte ska hitta det jag vill. Har ju inte tänkt att ha en brudklänning, utan mer än festfestklänning. Har naturligtvis hittat den på nätet. Men fegar lite och vill inte köpa utan att provat. Ringen har jag tittat ut, men inte beställt.
    Känner att jag har lite småsaker att fundera över innan jag/vi skickar inbjudningarna. Vi har några på listan bla min syster, som byter "kärlek" hela tiden. Hur 17 gör man med det, tycker ni?
    Svårt...
    Min m2b.s kläder är inte utprovade. Han vill ha en lite längre kavaj och ett par ganska smala byxor. Värsta muskelberget! 2.00 m och 130 kg muskler. Himla svårt att hitta kläder då, kan jag säga.

...och så puffas tråden lite igen!

• okt2006

Elemmire: jättesöta skor, har själv kollat på dem men jag tyckte de var lite hårda. Jag får skavsår hur lätt som helst tyvärr. Näbbklänningen och skorna var jättefina också! (Här i Medelpad har det varit strålande sol hela dagen! Har gått på promenad runt en sjö med kaffetermos i ryggsäcken!)

aircondition: När har ni tänkt skicka ut inbjudningarna? Om det är väldigt oklart vem som är din systers "kärlek" så kanske ni kan skriva "med sällskap" i hennes inbjudan?
    Syr inte vissa ställen om kostymer så de passar? Kan förstå att det är svårt att hitta något som passar. Min blivande är "bara" 170 cm lång och det kan också vara problem... Framförallt med byxor.

Idag har vi bestämt oss för vilken kyrka vi ska ha. Det blir en kyrka 15 km från Uppsala och som ligger vid vattnet (Dalbyviken). Jag har bokat festlokal också vilket känns jätteskönt.

• aircondition

Det jag funderar på är ju; vi känner ju inte dessa "kärlekar", känns ju märkligt att bjuda folk man inte känner...
    Helst vill ju åtminstone ha träffat personen ifråga.

• aircondition

...och där skickades det iväg fast det inte var klart...

Kostymer syr dom ju naturligtvis upp. Men det blir ju himla dyrt... Det finns ju nå´t som heter King Size. Någon som vet något om det?

• okt2006

aircondition: förstår verkligen att ni inte vill bjuda en kortvarig romans. Tror du hon tar illa upp om hon blir bjuden själv? Vi kommer heller inte undan att bjuda folk vi aldrig träffat (kusiners respektive), det känns inte så kul men inte så mycket att göra åt. King size känner jag inte till (bara "prince size" ) men risken är kanske att byxorna också är ganska stora, och han ville väl ha ganska smala?

• felicia6

Hej alla igen
    Vi har bokat kyrka, och festlokal.
    Fixat tärna, best man, näbb, toastmaster och toastmadam.. Kollat lite smått på kläder o blommor.. Jag känner panik fast det är 6mån kvar?

• aircondition

okt2006
    Antagligen skulle hon bli sur. Men inte pga att hon så gärna vill komma, utan av gammal tradition mest. Vi har nästan ingen kontakt nu. Ses knappt till födelsedagar ens. Så det är egebtligen ingen vi skulle sakna på vårt bröllop. Men det är svårt. Har ju en mamma som skulle bli väldigt förvirrad om inte systern blev bjuden. Det finns en hel del saker sedan tidigare som gjort den här situationen.

• Fru Kroon

Dessa mardrömmar!!!!
    Jag har drömt två gånger nu att fotografen inte kommer till vårt bröllop. Och båda gångerna har jag drömt att jag inte har komit på det förren i mitten av middagen, då jag plötsligt undrar, hjälp vart är fotografen, paniiiiik!!!!
    Dessutom har jag drömt att det är absolut ingen annan som har tagit några kort i kyrkan, så där sitter jag panikslagen på midsagen och har inte ett enda kort på oss på vår bröllopsdag. Hm undrar vad dessa drömmar betyder ??

• aircondition

Mardrömmar ja! Jag drömde häromnatten att bara två av gästerna kom. Inte ens mina söner kom! Hu, det var hemskt! Varför är det på det här viset?! Har aldrig drömt sanndrömmar tidigare, så jag hoppas det håller i sig!

• okt2006

Jag drömde nyligen att vi skulle gifta oss i en gympahall och att det inte fanns plats för oss att stå längst fram så vi fick sitta på den första bänkraden. Prästen kommer ut och berättar att han och hans fru ska gifta sig och tar liksom över hela föreställningen. Plötsligt spelar kantorn "Du gamla du fria" och folk vet inte om de ska stå eller sitta, så några står och sätter sig sen, andra sitter och reser sig ibland. Helt kaos! Jag får för mig att jag ska resa mig och slår då huvet i en glödlampa som hänger i en sladd från taket.

Och än är det bara mars... :-S

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3