Oktober 2006 - tråd 3
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Onsdag i oktober
kul att det är fler som gifter sig i veckan... som du säger så är det nog inge som helst problem att boka festlokal och annat. Fast så långt har vi inte kommit än, är ju ett och ett halvt år kvar för oss så vi väntar lite med det...
Ser i planeringsverktyget att de föreslår att börja ca ett år innan, men när började folk här planera och fixa?
Vi började planera i tanken ca 1,5 år innan. Bokade kyrka, lokal och präst ca 7-8 månader innan.
min fästman friade i september 2005 och efter det så började vi planera datum osv...
Jag började planera redan i mars förra året alltså 2005 ,meningen va att vi skulle ha gift oss den 3juni men pga ekonomiska skäl blir det den 7 oktober dagen före min 30års dag.
Hej alla oktoberbrudar.
Ville bara höra om och i så fall var ni tänkte åka på bröllopsresa.
Jag och min M2B har svårt att bestämma oss. Oktober månad är ju i skarven mellan traditionella sommar resektive vinterresmål.
brud0610:
Jag ska oxå gifta mig 7/10 o fyller 30 den 24/10 . . .
Lite kul ju !!
Då ska du inte heller ha nån stor 30 års fest ??
vi ska åka till Egypten... båda har dykcert och är lite äventyrliga men vill oxå ha sol och bad lixom =)
ta en funderare på vad ni vill ha ut av resan? sen är det bara att leta efter ställen som passar smak och plånbok.. :P
Vi funderar på New York, om plånboken tillåter. Tänk er en romantisk promenad i Central Park bland sprakande höstlöv...
caprea
Du får jättegärna dela med dig av intryck från Egypten sedan, vi funderar lite på Egypten också, men har även andra ideer.
Än så länge är det nog mest jag som planerar lite... men jag kan inte låta bli... är helt uppspelt sedan vi bestämde dag... imorgon är det 6 månader sedan han friade och jag hade precis börjat landa från de rosa molnen när han kom och föreslog en specifik dag i oktober... innan hade vi bara sagt månad och år...
men vi har börjat diskutera en del, som tex att vi ska gifta oss borgerligt och vilken lokal vi vill ha för vigselakten... fast vi har inte börjat kolla upp om man får lov att använda lokalen till vigsel än, tänkte vänta till i höst och dubbelkolla att vi verkligen tycker det är bra på hösten också...
Har tydligen missat denna tråd. Tack okt2006 för att du tipsade mig. Kul med folk som är i samma tidsplanering som en själv. Börjar med att lägga till mig på listan:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)
4 okt - onsdag i oktober
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, felicia6, Afrodite_06, tina14jan
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI
21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2007
7 okt - höst brud 07