• okt2006

Oktober 2006 - tråd 3

Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3
  • okt2006

aircondition: I så fall skulle jag bjuda systerns sällskap också, trots att ni inte träffats innan. Det kan vara värt att ha en främling på bröllopet för att behålla familjesämjan någorlunda. Jag vet förstås inte vad som hänt i er familj tidigare och om din syster är "värd" att få ta med sig sitt sällskap. Men du kan ju vara storsint och bjuda på det.

• svarta

*puffar upp tråden lite*

Nu har vi i alla fall börjat få lite styrsel på saker och ting. Men; vad ska ni skriva i era inbjudningar? Formellt eller informellt?

• felicia6

Igår bokade vi våra kläder.. känns skönt att ha det ur världen iaf

I våran inbjudan kommer vi ha en formell inbjudan, men sen kommer vi skicka med ett litet blad där det står lite information som kan va bra att veta.. att det är barnfritt tex, att vi önskar oss bidrag till bröllopsresan, vad osa betyder, vilka som är toastman/madam, vart man kan ringa för boende osv

• aircondition

Vi kommer att ha rätt informell inbjudan. Tid, plats, vad som bjuds, osadatum + att vigsel och fest är barnlösa förutom våra egna. Vi kommer ju att ha vigsel och fest på kvällen + borglig vigsel. I kyrkan kan man ju inte hindra någon, men borgligt kan man ju bestämma mer själv över.

• okt2006

Vi kommer att ha en halvformell inbjudan, högtidlig men inte högtravande!

Igår köpte jag ett par JÄTTEFINA skor från Vagabond att ha på bröllopet. De är bronsfärgade och har en liten kilklack. Har försökt hitta en bild att lägga in på min MSN-sida, men hittar bara Flash-grejer på vagabond.net. Tyvärr, det hade varit roligt att höra någon annans åsikt.

• svarta

Okt2006

Jag tror jag vet vilka du menar... Jag är väldigt sugen på dom, jag med!

• okt2006

Jo, jag skulle kunna fota dem, men vår dator är så gammal att jag inte kan föra över bilder från kameran till datorn... (JAG VET, det är dags att köpa ny dator...)

Fina skor felicia6!

svarta: det var svårt att få tag i dem, har varit i många affärer där de varit slut! Har visserligen en knepig storlek (36), men om du är sugen på dem så borde du kanske slå till om du hittar ett par!

• ak76

okt2006,

Om du hittar sidan på Vagabond med "tavlorna" på, så kommer det upp en liten rad längst ned, där man kan välja "ladies shoes", där kommer det upp en hel radda med skor... är det något par av dem?

Vi har en ganska informell inbjudan typ:

N & N är välkomna att dela glädjen med
    A & T
    på Wapnö Slott.... osv.

De är på gång att tryckas nu, så när det är klart ska jag bara sätta ihop allt...! *skoj*

• okt2006

ak76: japp, det är 18:e paret på mittenraden! Det är väl ok att inte ha så puttenuttiga skor när det är oktober (och man dessutom inte är så puttenuttig själv...)?

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3