• okt2006

Oktober 2006 - tråd 3

Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3
  • Fru Kroon

Mrs Glanzt!

Vi ska gifta oss i Vaxholms Kyrka (3mil norr om Stockholm)

• Fru Kroon

Mrs Glantz!

jag gick in på deras hesmida för att kolla klänningen men jag hittade den inte :(

• okt2006

Är det någon som inte blivit inlagd nu?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)

7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    2007
    7 okt - höst brud 07

• MrsGlantz

IOR1! Förlåt, det ska ju vara 3110! Kan inte ens hålla reda på min egna lkänning, hur ska det här gå!!! :)

• brud0610

Vad kommer era toastmastrar/toastmadame ha för uppgifter på ert bröllop?

• okt2006

Inte helt spikat exakt vad de ska göra, men i tanken...
    * dela ut vigselprogram i kyrkan och eventuellt visa någon vart de ska sitta om de inte vet
    * visa gästerna vart festlokalen ligger (gångavstånd)
    * hälsa välkomna och utbringa brudskål
    * hålla koll på tider, presentera talare under middagen och se till att det blir ett bra "flyt"
    * sånganförare (kallas så inom studentvärlden i alla fall, alltså den som drar igång själva sången)

Det var nog allt?!

• Fru Kroon

Mrs G!

Nu hittade jag klänningen, jätte fin!!

• mulan

www.flickr.com/photos/frugan/sets/1293609/

Jag antar att ni kanske sett dessa bilder förut, men eftersom jag såg i er tråd att en del funderar över fotografering och ljus lägger jag ut dem igen. Vi hade vår vigsel klockan 15 den 15 oktober förra året. De första bilderna på oss är tagna innan vigseln, mellan 13-14.45. Den bild där vi sitter på stocken och efterföljande utebilder är tagna efter vigsel, kramkalas och biltur, antagligen omkring 16.30. Dock var det väldigt soligt och fint den dagen. Fotografen tog bilder ute nästan fram till middagen vid 18-tiden, på familj, möhippegäng, svensexa mm. Om någon är intresserad av mer bilder så finns det hur många som helst, om det är något speciellt ni vill titta närmre på. Klicka på de små bilderna så blir de större! Måste också säga att vår bröllopsdag var den första som var kylig på en lång period där det varit varmt, så hur mycket det påverkar löven vet jag inte. Bilder jag tagit från tidigare år visar dock att mitten på oktober har fina löv!

Hoppas det var till någon hjälp!

mvh mulan

p.s vigslen ägde rum i västergötland, allltså lite söder i sverige...ljusmässigt kanske det blir mörkare fortare norrut!

• Fru Kroon

Tack för titten, har sett bilderna förut men de tål verkligen att tittas på igen. Otroligt fina bilder, och tårtan!!! det bara vattnas i munnen på mig.

• MrsGlantz

Mulan: Jättevackra bilder!! Det känns positivt att det oftast är så fina färger vid den tiden! Ska gifta oss 21 okt, men på Öland så jag hoppas att det kommer vara fina färger där också!!

IOR1: Tack! Det känns helrätt!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3