• okt2006

Oktober 2006 - tråd 3

Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3
  • Torvan

Det beror nog på temperaturen. Frostnätter sätter färg på träden. Minns att för tre år sedan i GBG kom det snö i oktober och då dalade alla löven - helt gröna. Det såg helknasigt ut med en massa gröna löv ovanpå snön...

• woman

Hej alla oktobare...

Har precis upptäckt den här tråden, med lite hjälp från okt2006... (-Tack!) Känns så spännande att gifta sig om ca 7 månader, och samtidigt väldigt overkligt fortfarande. Kommer nog inte fatta det förns folk börjar osa:a, vilket nog dröjer ett tag till.

• woman

Hej igen...

Tänkte bara tillägga att jag också har dokumenterat färgerna på träden (runt kyrkan där jag ska gifta mig i Uppsala den 7 oktober), och det var mycket vackert. Precis som jag vill ha det. Men det kan nog dessvärre variera lite från år till år. Men jag räknar absolut inte med att det ska vara grönt. Om något så är jag rädd för att det inte ska vara några löv kvar på träden. Att alla ska falla tidigt. Det gör de ibland i Uppsala...

• Storasystern

Hej på er!

Det börjar så smått närma sig oktober! Hurra! Hur långt har ni kommit? Klänningen klar? Skorna fixade? Inbjudningskorten klara?

Det känns som om tiden fram till oktober bara kommer att försvinna...

• aircondition

Jag har bokat lokal. Vi kommer att ha borgelig vigsel, och så kör vi festen i direkt anslutning. Vi har alltså ett kvällsbröllop. Nå´n klänning är inte klar. Jag vet vad jag vill ha, så nu hoppas jag den finns. Ska prova lite klänningar i helgen. Alla pappersgrejor är klara så långt att jag har en mall. Men jag tycker det är lite tidigt att göra inbjudningskorten. Tänkte inte skicka dom förrän i augusti. Man kan väl säag att all planering är klar. Skönt! Just det, ringen! Har provat lite olika, men på samma tema.

• Bröllopstokiig

Hej!

Vi har följande klart:

*Kyrka
    *Festlokal
    *Brudklänning +skor +underkläder
    *Brudgummens kläder
    *Bestmännens kläder
    *Hälften av inbjudningarna (som även är skickade då de ska långväga utomlands...)
    *Värdpar

Jag tror det var allt. Men sen är det ju lite småsaker här och där, och saker som är klart i huvudet bara att det kanske inte är bokat ännu. Som t.ex smink+hår för mig. Jag vet vem jag ska ha, väntar bara på att hon ska komma hem från en resa så att jag kan boka henne.

Mitt största problem just nu måste vara att komma på hur jag vill ha min tiara. Jag vet att jag vill ha en, men inte hur den ska se ut. Eller jo, mer eller mindre, men jag vet ju inte vilken typ som funkar till min frisyr. Kan ju inte prova heller. Ska nog fråga hon som ska fixa mitt hår vad hon tror skulle passa. Jag vet redan hur jag vill ha frisyren...

Ett annat problem jag har är angående mina tärnor (ska ha två). Min bästa vän bor i Usa ett år och kommer inte hem förns 5 veckor innan bröllopet. Den andra tärnan bor i samma stad som jag så hon och jag kan ju gå och kolla på klänningar. Men jag vill ju att de ska ha samma färg. Samma modell vore ju också önskvärt, men så länge det är exakt samma färg så funkar det. De har totalt olika kroppsform, så det som passar på den ena, kanske inte passar på den andra. Och även om jag skulle skicka ett färgprov till Usa så blir det ju kanske inte exakt samma färg. Olika material ger ju olika färgintryck. Jag ska visserligen till Usa och hälsa på min kompis i juni/juli, så då kanske det går att fixa allt. Men det känns så pussligt. Någon som har ett bra förslag på hur man kan lösa detta?

• brud0610

Hej! Jag har kyrka,lokal,inbjudningarna,färgtema,blommor,tärna,bestman,näbbar,skor klara. Klänningen ska jag kolla på i juli efter jag har gått ner i vikt. Ska ha en skräddarsydd,underkläder blir däromkring oxå.Bestman,brudgums,näbb kläder blir nog klara där omkring oxå. Jo ringen är uttitad oxå.

• Fröken_06

Hej, det var längesedan jag var inne i tråden.

Vi har bestämt eller beställt:
    Budget
    Antal gäster
    Klänning (men ej skor och dyligt)
    frisör/fotograf
    Bukett
    Ringar
    Kyrka, Solosång
    Toastmaster
    Mottagningsställe
    Middag (dock ej menyn)
    Boende på bröllopsnatt

Så m2b's kläder och inbjudningarna är det som inte är bestämt än, men annars är nog allt annat på rätt spår.
    14oktober; here I come!

• Storasystern

Oj, vad långt ni har kommit! Känner mig lite efter...

Vi har betsämt:
    Antal gäster, vigsel-lokal (borgerligt) och festlokal, en tärna och best man. Jag har börjat prova lite klänningar och tittat på kläder till karln. Inbjudningarna har vi inte börjat med och inte meny heller. Oj oj! Mycket att göra!

Fast visst är det rätt kul att planera bröllop!? :)

• brud0610

Jo just det ja har ju frisör/sminkös och fotograf klar oxå.. ^Åsså gästlistan så klart.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3