Oktober 2006 - tråd 3
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Vi kommer att ha festen på Blynäsgården som också ligger i Vaxholm, känns skönt att ha allt nära.
Hej på er!
Har ni köpt vigselringen ännu? jag har inte gjort det och har beslutsångest över vad jag ska ha för ring som passar till min förlovningsring. Jag har alltid velat ha en klassisk alliansring som vigselring, men nu är det så att jag har en ring med sten i som förlovningsring, blir osäker på om det passar och i vilken ordning ringarna passar. Kanske snyggast att byta plats på dem då så att den med en sten sitter ytterst. Tur att det är ett par månader kvar:)
Har ingen bild på min ring men har hittat en som är snarlik. Kan inte ni tycka lite om ringval till min förlovningsring.
Här är länken till den som är ganska lik min.
www.hellkes.se
Välj sedan selectiv, sen är det ringen i första rutan på rad fyra uppifrån sett. Det är den ringen med sten i. Infattningen är precis som min sen är ringen lite tunnare.
IOR1: vi har köpt blivande mannens visgelring. Min är beställd och bör komma nästa vecka. Din förlovningsring är jättesöt, är det silver runt själva stenen? Ser ut som det är lite "gråare" runt stenen. Då kanske det kan passa med en vigselring typ nummer 2 på andra raden?
Ja det är vitt guld runt om min sten.
Ja det är fint med vitt och rött/gult guld tillsammans tycker jag, så det kanske kan vara något.
Har du några bilder på dina ringar??
Min ring är en omarbetad Schalins-ring. Den har samma slipning på kanten som min förlovningsring, men den är 1 mm smalare och har 5 st 0,03 ct stenar. Ska fixa bild på den när den kommer!
Jag ska beställa en egen-designad ring och letar febrilt efter en guldsmed som är bra. Har fått lite tips i en annan tråd. Nu väntar jag på mina stenar som jag har köpt från utlandet. Lite riskabelt, jag vet, men jag chansar! :)
hjälp! såg precis bilder från ett bröllop 8/10 och jag ska gifta mig 7/10 i år.. mene de va helt gröööönt på träden! har inte höstens färger alls kommit då?!?! kanske måste byta datum?!? lr va de bara dåligt val av plats? de låg lite löv på marken men de mesta träden va helt gröna.... *suck* och ikväll skulle jag och min m2b fira vår "tillsammansdag" genom att gå ut och äta men de blev inställt pga att hans lillebror kommer hem från en resa och behöver skjuts... föräldrarna e borta... kul då.. så nu blir det pizza istället kanske...
Caprea: vad säger du? Jag ville ju också att det ska vara "höstigt" ute. Det är ju liksom därför man väljer att gifta sig i Oktober! Hoppas i så fall att hösten kommer tidigt i år! :)
I Uppsala-trakten var det vackert höstigt den 7 oktober i år (det har jag sett till att dokumentera!), tror det kan variera från år till år och dessutom på olika ställen i landet!
Tack okt2006! Nu känns det lite bättre! :) Håller tummarna för att det blir så i år också!