Oktober 2006 - tråd 3
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Okej här är min fråga! ( tror jag är inte värdsa bäst på att länka)
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1467402.html
hallå här är hedersbruden som gifter sig i april!
Ville bara tipsa er som jag antar ännu ej skickat inbjudningar, RÄKNA aldrig med att folk tackar nej till en bröllopsinbjudan (nån nämnde nåt om det ovan). Av någon anledning verkar folk tycka att det är det roligaste som finns att gå på bröllop; vi hade en del bröllopsgäster som var lite "måste bjuda men de tackar nog nej", typ avlägsna släktingar bor långt borta och vi inte umgås med dom men de skulle av olika anledningar känna sig utanför om de inte fick nån inbjudan, de var typ först med att svara ja... Sen hade vi ett par som redan innan inbjudan kommit tackat nej till allt annat än vigseln för att de var bjudna på annat & som ville va snälla och upplysa tidigt så vi kunde bjuda fler om vi ville, de var sen nummer två att tacka ja till alltihopa...
Jag var "övertygad" om att minst 7 av de inbjudna skulle tacka nej men än så länge är det ingen som gjort det - å vi får vara stolta & glada att så många vill vara med på vår stora dag!
Vår tårta ska förresten va i vaniljgult och chokladbrunt, som vårt färgtema.
I övrig ska färgtema luckras upp med lite rosa!
Ni som gifter er i oktober, vilken tid ska ni ha er vigsel? Vi har bokat kyrka kl.16, men börjar nu fundera på om det blir för sent. Vi tänker fotografera oss innan. atum för bröllopet är den 14 oktober....
Här har du vårt hållschema för vårt bröllop i april om du vill kolla!
Vi har valt att fota oss innan samt att vi "fikar" med läcker tårta och dansar första bröllopsvalsen redan på eftermiddagen. Vi valde det för att vi känner att tårtan så sällan kommer i fokus, det är nåt man tar mitt i natten när man är mätt typ annars...
Obs vi räknar två timmars foto för att ha gått om tid, avstånden mellan fotoplatserna är små men vi vill täcka in alla eventualiteter...
Preliminärt hållschema!
09:00 ? 10:00 Bruden till frissa, make samt lunch med tärnorna
12:45 ? bil anländer åker till fotografering Stadsparken, Vätterstranden, Slottsvillan
14:55 Lämnar Slottsvillan
14:58 anländer till Huskvarna Kyrka
15:00 Vigsel
15:45 På kyrktrappan
16:00 Promenad upp till slottet
16:25 Brudparet anländer
16:30 Mingel & brudskål (eventuellt snittar) i parken, fotografering av gäster och brudpar
17:10 Kaffe & tårta serveras i salongerna, pianospel samt eventuellt några tal (bar öppen)
17:50 Första brudvalsen samt ytterliggare dans
18:40 Samling inför promenad utanför slottet
18:55 Promenad till Restaurangen
19:05 Gästerna droppar in, får välkomstdrink & hittar sina platser
19:20 Förrätt
20:05 Varmrätt
20:55 Paus
21:05 Efterätt
ca 22:00 Andra brudvalsen, bandet börjar spela och baren öppnas
00:00 Vickning
02:00 ca God natt
Dagen efter
09:00 (ca) Slottsfrukost
LWI
Det är knepigt det där med tider. Vi gifter oss 14/10. Vi har bokat kyrkan 15.00 och vill fotograferas efteråt. Dock tycker vår fotograf att det blir väl sent, med tanke på ljus utomhus och så... Vi har väl inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra, men kyrkan går inte att boka om... Men ska man till festlokalen direkt efter kyrkan är väl inte 16.00 försent. Tycker i alla fall inte jag...
LWI
Vi har bokat kyrka till kl.1630. Fotografering får väl lov att bli innan. Sen kommer gästerna att bussas till festlokalen.
Vi har boket till 15.00 och tänker fotas innan.
vi ska gifta oss... hm.. 13 lr 14.. kommer inte ihåg!?!?! och ska fotas efteråt...
LWI,
Vi har samma dag och samma tid!
Vi fotas innan vigseln, dock vigs vi, och har festen på samma ställe, så det blir lite snittar och champagne och mingel efter vigseln och innan middagen. Alltså ingen transport...