• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • 26maj2007

jaha vad blir det för namn på den nya tråden? så man kan hitta dit

• Ammo

verkar som om den fortfarande är öppen i alla fall.

Ja vad döper vi den till?
    Skulle Izunia starta den eller hur var det sagt?
    Måste åka och jobba snart, så jag hoppas att den finns kvar när jag kommer hem!

Borde den inte heta något med MS klänningar (trots att alla inte har en sådan) bara så vi hittar tråden igen?

• 26maj2007

Yllo

jag har valt att jag vi buda på stenen som är 0,42 River (E) VVS så håll tummarna. jag känner att den andra gör att min ring blir förstor på alla håll och kanter.

• Izunia

Hej brudar!!

Traden funkar visst fortfarande...? Jag klurar pa ett nytt namn..men jag är inte sa uppfinningsrik!

Tiger, Hoppas du vinner auktionen!

Ylva, fick du ringen än? Eller den kanske inte hinner komma idag..

• Yllo

Tiger - Jag tror att du gör ett mycket gott val! Håller tummar och tår för att du vinner auktionen till ett bra pris. Jag ska erkänna att jag är hejdlöst förälskad i mina River stenar... även om andra kanske inte ser skillnad på dom så vet i alla fall jag att det är en finare sten Du har säkert rätt i att 0,42 carat är bättre storlek också.. Man vill ju inte att stenen ska vara FÖR stor att det ser fusk ut. Jag minns när min mamma och jag var till San Marino (Italien) första gången och såg ett helt otroligt halsband (kostade inte så förfärligt mycket heller, minns dock inte hur mycket det var) Fast nackdelen var att ingen skulle någonsin kunna tro att det var äkta utan dom flesta skulle nog ha trott att det var en bjuoteri... stenarna var enorma!!

Isa - Ringen har inte kommit än så det blev ingen tur till Skärholmen för mig. Du skickade den väl rekommenderat? Jag antar att det tar en dag extra då.

Mmmmm... namn på nya tråden... Jag tror att Jess har rätt i att den kanske ska heta något med MS-klänningar, även om vi alla inte har det. Du hittar säkert på något bra Isa!

Karin - Vad har du tänkt dig för banden? Är lite sugen på dom... Undrar om dom skulle kunna tas för blekrosa.. Ska sy gardiner och dyl till dotterns rum och hon är just nu inne i sin rosa period *flinar glatt* och funderade på om jag skulle kanta gardinerna och ev kuddfodralen med rosa band eller knyta rosetter eller i den stilen.. Jag är ju inte direkt pysslig av mig, får i trådarna när det inte blir som jag vill och ser det framför mig *asg*

• 26maj2007

Var kan man köpa guldfärgade band som är 2-3 cm breda?

Topaz

är det du som har annons?

• Yllo

Tiger - Du kan köpa banden på tygaffärer eller Panduro, såg även på Åhlens. Ja det är Topaz som har annons ute med band.

• 26maj2007

var innen och kolla på panduro här men de hade bara dyra. fanns inte sådanna rullar man kunde köpa bara i metervara.

kankse ska kolla på ebay. vad är det jag ska söka efter då?

• Ammo

Tror du söker på ribbons tror jag det heter, tex satin ribbon...
    Jag köpte mina silverband via ebay, betalade 12 dollar för 135 meter, på panduro skulle de ha mellan 5-10 kr per meter för samma!

Är TOK-förkyld igen nu, suck :( jag som precis blivit frisk. Men halva Sälen-gänget var förkylda så både jag och en annan åkte på omgång nr 2 nu, snörvel.

Har varit och testat kläder åt Martin nu. Det blir en väldigt ljus väst och pastrong i beige färg, svarta byxor och en mörk mörk grå-svart frockcoat, skitsnyggt!
    Bestman kommer ha samma fast grå väst (samma som frockcoaten).
    Var lite anti till att ha 3 färger,byxa,kavaj,väst, tyckte att han skulla bara ha 2 färger typ svart och beige föst men detta var mycket snyggare!
    Tyvärr kunde inte bestman följa med så vi får åka dit igen.
    Men 1700-1900 inkl allt är väl bra pris per person?

• Ammo

Nu ligger våran lägenhet ute till försäljning!!
    gå in på www.hemnet.se sök på stocholm, sen solna. bostadsrätt,2:a, ta maxbelopp 1500000 kr.
    Råsunda/Solna, Näckrosvägen 25, 5tr fin.

visning nästa helg den 23, spännande!!!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S