• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Så besvärligt att kuta ut ur duschen och in i vårt gamla badrum för att justera värmen på vattnet... Har duschat i garaget utan värme sedan i somras nu.. fast då gick det ann för det var rätt så varmt ändå.. men nu vintertid är det inte speciellt kul

Eftersom vi rev badrum och tvättstuga i somras och bilade upp golven, bytte avloppsrören och göt igen nytt golv med golvvärme slingor ingutet så har vi fortfarande inte fått kakel och klinkers på plats så att vi kan flytta in duschen.. Just nu går det en lång slang från blandaren på väggen i badrummet ut till duschen som står i garaget (har ett i huset) och så har vi lagt en trätrall framför duschkabinen för att man inte ska måsta stå på betonggolvet när man kliver ut ur duschen
    Funkar, men jag måste erkänna att jag längtar tills att vi får värmen igång här nere i källaren så att badrum och tvättstuga kan göras klara...

• Izunia

vi renoverade förra aret..blev klara mars/april 05...vad skönt när det är färdigt!!!!

• Yllo

Vi har hållit på att renovera sedan vi köpte huset för 2,5 år sedan.. Vi började första vintern (köpte huset i okt -03) med att fixa iordning i källaren. Upptäkte dock att det var fukt och mögelskador i hela källarvångingen och att vi inte kunde göra klart förrän vi dränerat huset. Grunden är dränerad nu, det gjorde vi första sommaren, och vi gjorde allt jobb själva *stolt* Så nu har vi tagit itu med källarvåningen igen.. Dock vart ju jag sjuk och kunde inte hjälpa till varför allt har gått väldigt långsamt och nu när det är vinter och vi inte har någon värme i källarvåningen så vill ingen av oss vara här nere och jobba. När vi sitter framför datorerna är vi fullt påklädda med mössor och vinterjackor.. ofta har jag även en pläd kring benen också + att vi har en byggfläkt som vi sätter på när vi kommer hit ner.. När källarvåningen är klar så ska vi ta itu med dubbelgaraget på baksidan och en inbyggd veranda i övervåningen så att Bosse och jag kan få ett eget sovrum med en dörr att stänga om oss. I dag har vi ett rum som är som en passage mellan hallen och den inbygga verandan.. inte kul kan jag lova när ungarna är här och har fullt med kompisar *suck* Räknar dock med att vara klara med alla renoveringar inom några år

Nu ska jag ta och logga ut för en stund.. Bosse kom precis in och jag ska göra lite hemma spa

Vi hörs senare!
    Kram

• Izunia

Jag kommer nog inte att vara här ikväll Ylva. Ska till stan och lyssna pa min tärna som ska sjunga!! Kanske kommer hem tidigare än tänkt.

Imorgon ska vi pa BT träff igen!! Det sker ofta här nere! Nästa gang far vi kanske ses i stockholm allihop!?

Hej hej!

• Yllo

Hoppas du har kul ikväll Izabelle! Vi kan prata senare istället
    Hoppas så att det blir träff här uppe i sthlm snart, ska bli kul att träffas *ler glatt och förväntansfullt*

Tänk vad kul vi skulle få... att sitta ner och ta en fika eller dyl och prata om våra planer och idéer om bröllopsdagen. Märker att jag är ganska ensam i min umgängeskrets som vill prata bröllop. Är dom inte gifta redan så har dom inga planer på att gifta sig.. En av mina vänner vill gifta sig men hennes sambo vägrar Visst har jag några vänner på Åland som jag kan prata bröllop med.. men den ena förstår sig inte på att jag vill ha ett riktigt elegant och något extra, utan tycker att jag ska ha ett enkelt litet bröllop med inga "konstigheter". Hon bara fnös när jag berättade entusiastiskt om tårtan jag beställt *snyft* Men det är nog som Bosse säger.. hon är säkert så missnöjd över sitt eget bröllop att hon kanske inte vill att mitt ska bli så fint.. kanske hon bara är avundsjuk.. Hon anser att jag har valt en för "amerikansk" tårta och det där med gåvor till gästerna... ja det är inte åländskt.. Festrprogram heter det inte, enligt henne,.. utan "sång häääftä" (skrivet som hon säger det) Usch vad jag gnäller... ska sluta nu..

Hoppas du får en riktigt trevlig kväll så kanske vi ses här allihop i morgon istället

• Ammo

Hej!
    Kunde inte vara här igår, var barnvakt åt min älskade systerson, 2,5 år, de var på bröllop. Alla hade sett ut som snögubbar när de kom ut ur kyrkan inkl brudparet, det vräktre ju ner här igår .

Kommer sticka iväg snart igen, ska kolla på lite husvisningar och hälsa på en kompis som fått barn.

• BlueTopaz

God morgon!
    Inte bakis idag, tog det lugnt med drickat igår =). Men som vanligt ringer ngn från skyddat nummer mellan 10-11 VARJE dag och väcker mig!! Fattar inte vem det är!??? Är det någon som vill erkänna sig skyldig?? ;) Tomas sover så klart dock.
    Frisörbesöket tog 2,5 timme igår och kostade 1050:-. Hon la in ite olika färger i mitt hår, orange-rött, rött och mörkbrunt, eller eg skuelle det vart bruna toner men allt tycks bli åt det röd-gula hållet, måste vara graviditeten som förändrat håret på ngt sätt...?? Men rödblond är jag iaf nu, snyggare än gult iaf!
    Festen igår var riktigt jätterolig, alla våra nära vänner är så himla gulliga, satt och tänkte på det igår att "vilket otroligt underbart liv vi eg. har!" Alla kramas hela tiden och håller om en när man står o pratar och när man kommer får man kommentarer som "hej sötnos", "Tjena puman" eller "Vi undrade just var ni var, vad kul att ni är här!" =) Underbara vänner helt enkelt!
    Dessutom blev det väldigt mkt intim- snack igår om sex och en bajs och andra udda samtalsämnen.. Asroligt att höra på folk när de är fulla!!

Ja just det, min toastmadame berättade att hon brukade vara här i tråden och snoka ibland, hej Theres! Hon kommer även att vara med mig natten före bröllopsdagen och på dgen innan vigseln då mina tärnor inte har möjlighet att sova här (annars får jag ensam ta Leo oxå, kan bli lite stressigt) Hennes man (T´s ena marskalk) är Leos gudfar. Känns skönt att ha henne här, känns lite som en sten lyftes. =) (Theres gifte sig förra Juni)

Ammo; vart är du någonstans??
    Hur var födelsedagen Victory??

• Izunia

hallo! Har precis kommit tillbaka fran min agilityträning med Gucci...Det var faktiskt skönt att ga upp tidigt. Jätte fint väder idAG!!

Vad kul med trevliga vänner Karin!! Jag ska ha födelsedagsfest nästa lördag och da kan jag garantera bakfylla nästa söndag!

Jag ska sova hos min maid of honor natten innan bröllopsdan. Vill ju inte träffa andi innan kyrkan.
    De andra tärnorna kommer till frukost!

Ylva...visst har Bosse rätt ang din vännina. Har hört det sa manga ganger av andra ocksa. Bara rätta henne - "Nä, festprogram heter det>!!!" ;)

• Ammo

Viist är det härligt att vara på partaj men ändå känna sig fräsh dagen efter?!
    Var ute en sväng i fredags på en ost och vinbar. Man fick ta med sig eget vin och sen fick man en speciell ost tallrik, suuuuper gott!
    Min kompis fyllde år och istället för att träffas hemma så var vi 10 tjejer som träffades där i stället.
    Men jag tog det lugnt eftersom jag skulle upp och vara barnvakt igår.

Vi har faktiskt inte bestämt vem som ska sova vart och med vem. Har pratat lite löst om det,men min syster har ju en liten på 2-3 mån då så jag ät tveksam på att jag sover med henne, känner att jag måste ha bra sömn den natten. Så det blir nog med min andra tärna (bästa kompis).
    Få se om Martin sover hos sin bestman.
    Egentligen så skulle jag vilja sova hemma med honom. Men endast pga av att jag sover dåligt borta och ännu sämre utan honom.
    Vi skulle kunna göra det eftersom vi inte gifter oss förens kl 16.30.
    Men vi kommer nog hålla på traditionen och sova ifrån varann.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S