• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Karin - ta dte lugnt! Det ordnar sig. Antagligen höll du inte slingorna tillräckligt länge. Men att det är fläckigt...maste du färga hela haret. Genom ljusbruna slingor blir du inte brunett! Inte sa mörk. Frissan fixar det.

• Yllo

Rackarns otur Karin! Dom kanske kan färga håret väldigt ljusbrunt.. jag brukar sätta ljusbruna slingor i mitt hår och det ser lite blont ut... Visserligen går det att lägga till blonda slingor i håret så att håret blir mer blont än brunt på 5 månader.. men det sliter välidgt mycket på håret och jag skulle inte göra det hemmma..

Victoria jag är också rödbrun och funderar på att dra i väg till min frissa ungefär en månad innan vigsel och lägga i nya ljusbruna och röda slingor.. dom röda brukar blekna på ett par veckor medan dom ljusbruna håller sig kvar.. däremot vart jag inte så förtjust i dom förra slingorna hon gjorde.. tyckte att hon gjorde dom alldeles för breda.. vill ha dom smalare för att få liksom mer volym i håret.. Bosse håller på att tjata om att han vill att jag ska permanenta håret till bröllopet, men jag vet inte om jag är så pigg på den idén i o med att det tar sån fruktansvärt lång tid att få bort lockarna sen + att håret blir och se så risigt ut efter bara någon månad

Izabelle - kul att filmen var bra.. tror dock inte att jag skulle få med familjen på den. Det blir nog som med den där filmen med Richard Gere och J Lopez (shall we dance, tror jag den hette) att man får gå med tjejerna på jobbet.

• Izunia

Nä det var ingen tjejfilm faktiskt...

Ok nu drar jag till stan och fikar med vännerna. Är det nan annan som kommer att sitta här med mig en lördagkväl??

• BlueTopaz

Har fått en tid 13.15 hos en frisör här i närheten. Tack o lov ser håret bttre ut i dagsljus iaf! Tror det får bli ljusbruna slingor och inte helfärgat. Risken med mitt extremt tunna hår är dock att gör man för tunna slingor så fördelar de sig med resten av håret och det ser jämngrått ut, jättehemskt!
    Hoppas kalaset inte blir för dyrt bara!! Har riktigt dåligt med penagr efter in swarovski och NK- räd! Och Tomas läderjacks-köp.
    Jag är iaf glad att det är ett par månader kvar och att jag inte gjorde det här precs innan.. fast så dum skulle jag iof inte vara att jag skulle försöka med ngt själv.
    Och jag som ville vara så fin på festen ikväll!

• Yllo

Det blir säker bra Karin, fast kan nog bli lite saftigt Sist jag var och slingade mitt hår gick det på 800 kr (tror jag). Är det bara jag som tycker att det är väldigt dyrt att gå till frissan? Tycker det blir dyrare och dyrare för varje gång.

Izabelle, jag har tänkt vara här i kväll.. ska titta på melodifestivalen och sedan ner till datorn på nytt *är jag beroende eller??*

Var precis ut på balkongen och rökte.. funderade vem som hade gått nyligen på vår igensnöade uppfart.. Hörde en snöslunga och nu när jag kom ner till datorn så ser jag att min blivande kommit hem och kör med snöslungan! Jag trodde att han skulle komma hem sent idag.

Usch.. jag känner mig lat idag. Har vikt tvätt i massor dock, sett på en film och inget mer. Funderade i morse på att fara till Skärholmen och kika i affärer, tänkte mest på Panduro och så någon blomsteraffär för att leta efter snygga saker till bordsdekorationerna.. men det snöade så mycket så jag hade ingen lust att ge mig ut i snöns *bläää, vill att det ska bli vår nu*

• Izunia

Sa fint väder idag! Snö och sol! Och hur mkt folk som helst pa stan!!!

Var precis ute med hundarna och det var nice med frisk luft!

Ja jag är superberoende av bt! Jag kommer nog att sitta här ikväll. Skulle egentligen ut och äta med nagra vänner och lyssna pa deras kompis sjunga men jag har inte rad.. Dessutom ska min tärna sjunga ute ikväll. lkanske kolla pa henne istället!

• Yllo

Nu blev jag avis! Snö och sol!! Här har det bara snöat hela dagen.. solen har man inte sett något av Kan tänka mig att Bosse just nu tänker.. "Varför i h**vete ska jag köra med snöslungan när det fortfarande snöar? Jag kommer att måsta ge mig ut igen om några timmar och köra av på nytt"

Hmmmm.. undrar om jag ska ta och ge mig en ordentlig ansiktsbehandling idag.. och så en skön dusch med en ordentlig skrubbning *funderar*

• Izunia

Ylva, det tycker jag att du ska göra!!!! Superskönt ju! Rensa vinterhuden lite!

• Yllo

Ska nog göra det!! Men först ska jag sätta på värmefläkten i garaget så det är skönt att kliva in i duschen *skratt* Jag tror att vi ska ha någon form av byggfläkt där inne.. ska genast gå och kolla!

• Izunia

ja gör det sa du inte blir förkyld!! Annars maxa värmen i duschen!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S