• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

I de flesta fall blir det billigare att beställa fran nätet även om paketet fastnar i tullen. Har du samma möjlighet som jag att skicka det till en vän i USA som i sin tur skickar till dig, slipper du det!

Jag sparade maaaanga tusenlappar!

Jag tror att du kan fa extra längd pa klänningen. Det är bara att maila aterförsäljaren!

• Norrbottensbrud 06

Izuna, vore jättesnält om du ville hjälpa mig om det inte är till för mycket besvär dvs. Har tittat på två som jag gillar: Regency och Olympia, men känner att jag blir så förvirrad av färgerna...det är ju svårt när man inte vet vilken färg dom är på bilden och hur dom andra färgerna ser ut (är inte så bevandrad inom det här med brudklänningar som du märker:)) Men jag är iaf 171 cm lång och har måtten: Byst: 91 cm, Midja: 72 cm och Stuss: 92 cm.

• Bride 2007

Izunia
    Tack så jättemycket för tipset! Jag inser att jag har en kontakt i USA, så detta ska nog gå som smort! Men nu dyker en annan fråga upp: är det någon som handlat från www.treschicbridal.com och i så fall: gick det smidigt och få hem grejerna?

• Izunia

hej norrbottenbrud!

Jag har kollat upp dina klänningar hos bridesave. Du ska ha en storlek 8!
    Det är korsett pa bada sa de kommer sitta som handsken!

Olympia kostar $785 (inkl. sjal & väska) eller $678 utan.
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=10265

Regency kostar $1360 inkl väska.
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=13193

Jag tycker bada är väldigt vackra. Regency är ju lite annorlunda.

MS färger är sa här:
    White = vit
    ivory = samma som diamond white fast ljusare tror jag
    Diamond white = ivory (off white)
    Light gold = Väldigt ljus guld eller mörk ivory

Jag har själv min klänning i light gold.
    Säg till om jag kan hjälpa mer!

• Izunia

Bride 2007
    Sag just att vissa klänningar kan beställas med extra längd för $60. Annars är det ju bara att maila!

• Bride 2007

Izunia
    Men det är bara på bridesave man kan göra det eller? Klänningen är nämligen mycket billigare på www.treschicbridal.com Tack ska du ha för att du kikade iaf

• Tiger72

Bride 2007

om jag ska beställa en MS så kommer jag att göra det på www.treschicbridal.com/

de är ju mycket billigare där.

jag har mailat dem. för klänningen jag vill ha så kosta det 60 dollar i frakt och då ingår helförsäkring. De kunde även skicka klänningen som gift. Så har man tur så slipper man kanske tullavgift.

• Bride 2007

Tiger72
    Tack för ditt svar! Nu vågar man kanske sig på att beställa en... Hoppas det går igenom som gift... Annars skickar jag min beställning till en kompis adress i USA som sen får skicka hit den.. Det borde väl fungera? Att man inte behöver tulla för den alltså.

• Tiger72

bästa är att skicka genom kompisen för att slippa tull.

• Tiger72

önskar att jag också hade någon i usa men det har jag tyvärr inte. så det blir att hoppas på det bästa om det blir att jag beställer.

Lycka till!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S