• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

OMS: såg att du inte fick ut bilder i anonsen, jag kan fixa dem i rätt storlek om du vill?

• Ammo

Hej!
    Nu har jag mätt mig och jag är nog en 8:a, hittade en länk att omvandla cm till inch. Det skillde någon inch hit åt båda håll men jag kan nog inte ha en större och inte en mindre.
    Men jag ska ringa till butiken nu och fråga vad det är för storlek på den där, kan tänka mig 8 eller ev 10.

• Izunia

jag är 36/38 och jag beställde en 8:a. Den kommer att passa oavsett vilken om det är korsett!

• Tiger72

vad tror ni jag ska har för storlek? jag är en 32-34. ska ja då ha storlek 6?

• Ammo

Jag ringde till butiken och låtsades vara en annan kund som testat känningen (hi hi..)och visste om att en annan hängt undan den (dvs jag). Hon hittade inte känningen!!! Nu ska jag nog inte ha den utan beställer från internet men ändå!!
    Finns inte klänningen där nästa helg då jag kommer ska jag fasiken ha de 1500:- tillbaka som jag lagt i hendpenning!

Men hon sa att det var engelska mått och att det var en 12:a = 38 de haft.
    USA storlekar är annorlunda, en 10 eller 8 trodde hon. Jag hittade på att jag skulle köpa en begagnad och undrade storlekarna....

Måste iväg och jobba lite nu..

• Izunia

Det är annolunda matt men det är dessutom inte som vanligt med brudklänningar...och det är australiensiska klänningar.

Du ska definitivt ha handpenningen tillbaka isf!

Tiger: Jag tror 6 blir för stort för dig. Du ska nog ha en 4..du är ju jätteliten!
    Vad har du för matt?

• Tiger72

jag har byst 84 midja 67 och stuss 79

• Tiger72

jag vet är bara 1.50 och väger 45 kg.

• Meddelande borttaget
  • Izunia

Tiger72, vilken klänning var det du ville ha?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S