• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Ja massagen var härlig, men idag känns det mer som jag blivit överkörd av en ångvält! Är helt öm i hela ryggen, det är uppenbart att jag inte blir masserad så ofta ;)

Åh, tack OMS för infon om vikten på klänningen!
    Är det någon som vet hur mycket det är i pounds?

• Ammo

Här kommer en supebra länk där man kan se alla storlekar i eng/USA/europeiska.

asos.com/Woman/1000/default.aspx

Klicka på ett plagg, tex klänningar och tryck sen på Erope/US size con...
    Så ser ni exakt vad st 38 är i eng resp USA storlekar mm.

• Tiger72

kolla den sidan.

enligt den ska jag ha storlek 2 men enligt MS och mina mått ska jag ha en 4.

så frågan är ju vad man då ska ha.

• Ammo

Ha ha Tiger72, känns som om vi skriver i två trådar samtidigt....

• Ammo

Snacka om att man är snurrig i bland..
    Min sambo frågade nyss vad min klänning skulle kosta i USA och jag svarade runt 4400 kr, MEN jag har av någon anledning räknat att 1 dollar var 9 kr (har väl tänkt euro?!) så nu när jag räknade om så blir det bara runt 3600 kr !!!!
    Jag sparar nu nästan 3000 kr om jag beställer via min kompis !!!!Mot vad jag skulle betala i Sverige!

Nu kan jag gå och sova med ett leende på läpparna :)

//Virrpannan

• Izunia

Ammo :
    Vad skönt att du kan drömma sött inatt!

Tiger72 :
    Du ska definitivt ga efter MS matt! De är annorlunda än "vanliga" klädesmatt. Jag tror att du kan ha en stl 2 och 4. Eftersom det är korsett.

Jag provade en stl 10 i butiken men hade beställt en 8:a. Blev ju da väldigt orolig att 8 skulle vara för liten da 10 passade men det blev perfekt! Ga efter de matt som stämmer mest överens med MS.

• Ammo

Hej!

Har mailat med de som säljer klänningen i USA nu, men jag behöver råd!!
    Har två alternativ att väja på:
    1) De skickat den direkt till mig, pris 50 dollar, kan dessutom skriva gift på paketet. Då får jag klänningen i slutet av april.
    2) Skicka den till min kompis i Florida, kostnad 25 dollar, hon skickar den till mig som gift för 50 dollar.
    Då får jag klänningen i mitten av maj.

Lättast och billigast blir ju att skicka den direkt till mig,MEN tänk om tullen öppnar paketet ändå,vilket händer...och ser att det är en helt ny klänning...

Skickar jag den via min kompis så kan ju hon klippa bort alla lappar mm (skicka det i brev) och sen lägga i ett personligt blev som bekräftar att det är en "gift/gåva, då klarar jag ju mig.
    Men går jag den vägen så får jag vänta så länge.
    Jag kan ju inte be säljaren om detta?!

Hur skulle ni gjort???????

• Delicatoboll

Jag skulle välja via din kompis eftersom du har turen att känna nån där så skulle jag inte chansa.

• Izunia

hmm..min kompis klippte inte av lapparna.. endast lapparna PA paketet.

Hon behöver ju bara lägga i ett personligt brev i paketet!

• Ammo

Nu har jag PANIK!!
    Har ju pratat om att jag har 2 klänningar att välja mellan men sista veckan har jag varit helt inställd på MS klänningen och inte Nixa klänningen.

Nu har jag precis varit och testat Nixa klänningen (hade bara sett den på bild innan) och jag har nu panik-besluts-ångest!!!!! Den var mycket, mycket finare i verkligheten och den satt som den var sydd efter mig, aaaaahhhhhhh!

Men i morgon ska jag testa MS klänningen och under eftermiddagen MÅSTE jag ta ett beslut!
    De jag pratat med säger MS, men nu vet jag inte....
    Vet att inte ni heller kan avgöra men jag måste skriva och berätta för någon...

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S