• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

usch.. kommer vara såå sorgligt att byta förlovningsringen sen och förstöra den.. men men, några av stenarna hamnar iaf i tomas ring. (vet dock inte riktigt hur han tänk sig det..??)

Vad kul att ni håller med mig! För jag ville ändå ha två ringar kände jag.

• Izunia

Haha..klyddigt..Messy?

Manga fina favoriter aker ut, massa nya in..Har ingen koll längre!!

Jag ska ha en evangelina. Den har väldigt mycket stenar pa överdelen och organza kjol. Den skaver faktiskt inte.
    Jag ville ha en klänning som gnistrade mkt och när jag var pa Abbey Bridal sa föreslog de Topaz eller Evagelina. Men jag gillade inte heller Topaz. Ser ut precis som du beskrev!!

Jag har inga bilder pa mig i klänningen (än) och bilderna fran MS gör inte klänningen rättvisa..men här är nagra:

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/brudklnning.msnw

• BlueTopaz

Jo, på dina egna bilder ser man ju verklige hur den gnistrar!

Jag hade GÄRNA hälsat på hos ms i australien, för det r väl där de görs?! hur kom det sig att du var där?

Men du bor i lund nu? (tog mig friheten att kika runt lite i galleriet)

• Izunia

Ja bilderna blev lite rosa..Tänkte ta med med min m2b´s proffskamera...men da finns det risk att han ser bilderna!!

Min blivande är fran Australien sa vi var där pa semester i höstas! Da var jag ju tvungen att ga in pa Abbey. Helt underbart stor butik med ALLA klännningar.
    När man ser klänningarna pa dockorna ser man verkligen hur se ser ut. Alla var sa vackra. Även de man inte riktigt gillat pa bild.

Ja vi bor i Lund och ska gifta oss här. Själv?

• Ammo

Fick precis svar från min kompis i USA att hon självklart hjälper mig med att köpa och frakta hem en klänning till mig!
    Då kommer jag undan tullen och ev få lite billigare frakt.

Är det någon som vet vad en klänning med släp väger?

Så nu är det bara att bestämma om jag ska Nixa eller MS klänningen, på lördag måste beslutet fattas!

Nu ska jag iväg till Grand Hotell på bröllopsmässan!

• BlueTopaz

Izunia: Jag bor i Sthlm (norr-förort) och ska gifta mig strax söder om sthlm i Ingarö kyrka, festenär på Grand hotell saltjöbaden.

Ammo: Gissningsvis väger en klänning med släp 3-4kg men är det underkjolar i så väger den nog ca 4,5-5kg??
    Jag jämför med min sincerity mmed chapel lenght - släp och underkjolar i och den väger nog 4,5-5kg (jämför med mjölkpaket haha)
    Men en annan sincerity jag funderade på vägde hela 8-9kg (sanslöst jobbig att ha på sig så jag struntade i den) Så det är nog lite olika, ju bättre kvalitet desto tyngre brukar dock höra ihop. Men jag har aldrig hört ngn säga att en MS är tung.
    Jag tror iaf runt 4,5kg!

Jag röstar för MS! ;) (lättare att sälja sedan oxå om du vill det)

• Izunia

Min är ganska tung...hahah!!! Vet faktiskt inte hur mkt men ska kolla upp det.

Röstar ocksa pa MS! Mkt ovanligare och faktiskt lite "exklusivare" än Nixa i min mening!

• Ammo

Hej Tjejer!

Efter flera timmar på bröllopsmässan så åkte jag till en kompis och fick massage helt underbart! Behövdes efter en lång dag!
    Blev lite besviken, hade sett fram emot fler florister, frisörer och tårtor.
    Eftersom jag mer eller mindre har allt annat klart så hade jag hoppats på mer än detta.

Kom på mig själv nu att jag glömde helt bort att fråga vad en klänning väger. Men kayla klänningen har ingen "inbyggd underkjol" så jag gissar nog också på 4-5 kg.
    Och ja, det lutar ju åt MS klänningen, dels att den är ny (Nixan är ju begagnad)och just nu känns den som alternativ 1.
    Men tjejen med Nixa klänningen kommer till Sthlm på fredag så då kan jag ju ialla fall testa den så jag vet att jag valt rätt sen.

• Izunia

Massagen later underbart!! Ska själv pa mässa pa lördag. Jag är rädd att det blir en besvikelse... "Min" florist ska ställa ut sa jag far se om jag bli imponerad!

Min MS har flera lager tyll i kjolen men jag ska ha en underkjol med ringar ocksa. Min känns som ett ton!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S