• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Bride 2007
    Jag tror att du ska beställa extra längd.. Med sma klackar blir du 181-182cm. Jag är 170 och har ca 4cm klackar. Perfekt längd..Har du nanstans där du kan prova klänningarna?

Allt det här med MS och ngenstans att prova har gett mig en affärsidé! haha

• Ammo

Bride 2007,
    Hon svarade igår kväll att hon inte kunde matcha det priset jag hade på 484 dollar, trots att hon skriver så här på e-bay:

I have an extensive supplier portfolio and can get any Brand New 100% authentic Maggie Sottero wedding dress at much much much cheaper prices than you would pay in the shops and on other websites!!!

Så jag mailade tillbaka och frågade vad hennes pris var då?! Och så kopierade jag denna text som hon skrivit och sa att jag ville ju så klart beställa via henne då hon utlovade detta!
    Väntar på svar forfarande.

Men jag kommer också beställa via treschicbridal i USA om inte hon i england kan leva upp till sitt löfte.

Jag har en kompis,kompis (Malin) som säljer mycket klänningar här i Stockholm.
    Min kompis hade ringt henne för att få tips om hur man importerar från USA.
    Hon hade sagt att GÅ VIA KOMPIS i USA om ni kan! Hon åker på tull ibland på sina klänningar.Trots att det står gift..

Det som är VIKTIGT att göra oavsett via vem man går genom (direkt eller via kompis) så sa hon att de ska skriva att Gift/Gåvan är värd tex 50 dollar istället för 500 dollar.
    OM man åker dit i tullen och får betala så går de på vad värdet är, så i detta fall får man skatta på 50 dollar.När de står "små" belopp på kartongen så kollar de sällan vad det är heller.
    Hon hade nyligen "åkt dit" pga de hon beställde från hade skrivit 900 dollar istället för 90 dollar. Hon fick skatta över 3000 kr!!
    NACKDELEN om man gör så är att OM klänningen försvinner så får man ju bara ersättning för 50 och inte för 500 som man kanske betalt, men hon hade aldrig varit med om att något försvunnit och hon har tagit in massor!

Jag kommer absolut gå via min vän i Florida nu för att vara på den säkra sidan.
    Beställer nog denna vecka.:)

• Bride 2007

Ammo
    Tack så mycket för hjälpen! Hoppas att det inte försvinner nu bara... Jag kikar lite här så jag får se vad dom svarar från England också. Jag ska till Göteborg vecka 7 till Rehmans (om dom nu stavar så..) och pröva klänningen! Sen har jag en fråga till vad är det för skillnad på diamond white och white?

• Tiger72

diamond white är en nyans som ligger mellan white och ivory.

• Tiger72

jag har också mailat henne på destinybride. så får se vad jag får för svar.

• Bride 2007

Jag har en fråga till *skratt*: Om min kompis ifrån USA tar med sig klänningen när hon åker hem till Sverige i sommar, då borde man ju verkligen slippa undan skatt? Om hon har den i bagaget liksom? Vad tror ni? Och sen ställer jag min andra fråga igen: Kommer jag behöva extra längd på klänningen om jag är 179 och ska ha max 2 cm klack?
    (underkjol ingår inte när man köper klänningen va?)

• Bride 2007

ojoj.. jag menar tull- inte skatt

• Izunia

Bride 2007

Som jag nämnde tidigare bör du köpa extra längd! Är 170 och har 4cm klackar och den är perfekt. Längre än sa blir klänningen för kort..
    Jag tror du slipper tull om vänninan tar med den i väskan!!

• Ammo

Hej!
    Kom hem nu och hade fått svar från england.Hon sa att hon brukar normalt kunna vara billigare än de flesta, men min klänning skulle hon ha 4800 kr för! Dvs 1200 kr mer än Treschic tar!

Bride2007, skulle som Izunia skrev säga till om extra längd. Jag är också 1,70 och med klack blir min klänning perfekt.

En sak till. Tullen har rätt att öppna paket trots att det står gift på kartongen, så alla som har möjlighet att skicka via vänner gör det!
    Ta bort alla lappar,priser mm (skicka dem i ett separat brev) och be er kompis skriva ett personliget brev som hon lägger i paketet.
    Där står det tex: Åh vad roligt att du ville gifta dig i min gamla klänning ...

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S