Bride 2007,
Hon svarade igår kväll att hon inte kunde matcha det priset jag hade på 484 dollar, trots att hon skriver så här på e-bay:
I have an extensive supplier portfolio and can get any Brand New 100% authentic Maggie Sottero wedding dress at much much much cheaper prices than you would pay in the shops and on other websites!!!
Så jag mailade tillbaka och frågade vad hennes pris var då?! Och så kopierade jag denna text som hon skrivit och sa att jag ville ju så klart beställa via henne då hon utlovade detta!
Väntar på svar forfarande.
Men jag kommer också beställa via treschicbridal i USA om inte hon i england kan leva upp till sitt löfte.
Jag har en kompis,kompis (Malin) som säljer mycket klänningar här i Stockholm.
Min kompis hade ringt henne för att få tips om hur man importerar från USA.
Hon hade sagt att GÅ VIA KOMPIS i USA om ni kan! Hon åker på tull ibland på sina klänningar.Trots att det står gift..
Det som är VIKTIGT att göra oavsett via vem man går genom (direkt eller via kompis) så sa hon att de ska skriva att Gift/Gåvan är värd tex 50 dollar istället för 500 dollar.
OM man åker dit i tullen och får betala så går de på vad värdet är, så i detta fall får man skatta på 50 dollar.När de står "små" belopp på kartongen så kollar de sällan vad det är heller.
Hon hade nyligen "åkt dit" pga de hon beställde från hade skrivit 900 dollar istället för 90 dollar. Hon fick skatta över 3000 kr!!
NACKDELEN om man gör så är att OM klänningen försvinner så får man ju bara ersättning för 50 och inte för 500 som man kanske betalt, men hon hade aldrig varit med om att något försvunnit och hon har tagit in massor!
Jag kommer absolut gå via min vän i Florida nu för att vara på den säkra sidan.
Beställer nog denna vecka.:)