• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Tiger72

Modell nr 19 var otroligt vacker! Jeraldine är ju också vacker.. Jag skulle nog få svårt att välja

BlueTopaz

Jag har inte registrerat paypal ännu. Ville kika lite vad det fanns för olika tiaror på ebay först. Hittade flera som jag tyckte om. Frågade därför min sambo igår vad han tyckte.. men sidu nej.. Han vill ju se dem på riktigt först *suck*
    Men om jag nu köper en tiara från ebay. Är det bara företag som säljer där? Eller privatpersoner också? Edens bridal är ett företag vad jag förstår. Hur funkar det då med leveransen? Tull? Hur klurar jag ut varifrån dom skickar? Såg en så fin tiara med priset i engelska pund, och sedan läste jag någonstans på sidan att säljaren bodde i Australien, blev helt förvirrad. Hur ska jag veta om det är ett företag eller privatperson som är säljaren? Blir det tull även om jag köper från en privatperson? Usch, jag vet inte om jag vågar mig på det här.. känner mig så osäker på hur det fungerar

Såg igår på en annan tråd att PH Inspirazion (eller hur det nu stavades) har utförsäljning på alla varor. Tänkte fara dit idag och kika vad de har för tiaror.

• Tiger72

nä inte modell 19, den gillar inte jag!!

Atelier Diagonal 3 modell nr 17.

BlueTopaz

Då hade inte du iheller en jätte höjdar grav.

Tror inte du får några problem med att gå ner i vikt. du är så intsälld på det och det måste man ju vara för att lyckas. Detta grejar du!!

• Yllo

Tiger
    Modell 17 är fin, men då tycker jag nästan att Jeraldine är finare

• Izunia

Yllo
    Jag köpte min tiara pa ebay och är jättenöjd!! Om du betalar med paypal (använd inget annat sett!) sa är du säker. Du far din vara och dem far betalningen. Man maste ju inte se dem i verkligheten...brukar vara ganska bra bilder.

Detta är min:
    groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/tillbehr.msnw&PhotoID=57

Tiger72
    Jag gillade ocksa Jeraldine bättre än nr 17...

• Tiger72

visst jeraldine är finare att titta på så här. men den är kanske inte finast på på mig.

jag kan ju inte bara se till vilken som är finast på bild. måste se helheten. då jag är liten och smal så är det många som tror att AD klänningen blir finare på mig och för att jag ska se lite längre ut.

Så därför måste jag prova mig fram.

• Izunia

yes! Försök att ta lite bilder när du provar! Sa far vi ocksa se...!!

• BlueTopaz

Tiger: Men det var ju klännimg nr 17 jag menade men när jag senast tittade stod det att den var nr 19.. eller så såg jag fel.. ??

Jo, så är det ju, man passar tyvärr sällan i det man tror att man passar i. MEN det gäller inte riktigt MS för de passar verkligen på alla! (fick förrästen syn på MS Trista, Tyra och Viva igår, ååå så fina!)

Yllo: jag kan säga så här, jag visste inte riktigt vad jag ville ha för tiara så jag köpte 5st olika för ca 80-170kr st, bestämde mig för en och sålde de andra lätt med en förtjänst på 700kr trots tull och frakt =)
    Så köp du den du gillar och sälj den för dubbla pristet om du mot förmodan inte gillar den (de kostar ändå ca 500:- eller mer i butikerna så det blir en vinst för köparen).
    Jag håller med Izunia när det gälle bilderna, alla tiarorna såg precis ut som på bilderna och som jag förväntade mig, kolla bara hur hög o stor tiaran är så att du vet det innan du köper.

Vilken tiara är det?
    De sätter ut varorna efter den valuta som det mesta handlas för och det är usd och pund. Det är mest företag på ebay, det viktigaste är att du kollar säljarens kritik. Men om du skickar länken kan jag kolla upp det verkar ok eller inte och vad du kommer få betala.
    Var bor du? Om du vill kan jag köpa den åt dig på mitt paypal konto om det känns obehagligt.

• Yllo

BlueTopaz

Jag bor söder om sthlm city, du bodde i norrorten om jag inte minns fel.

Dessa gillar jag:

1. cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8256304950&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BID_Stores_IT
    2. . cgi.ebay.com/Bridal-PRINCESS-DIANA-Tiara-Veil-with-SWAROVSKI-CRYSTAL_W0QQitemZ8900923206QQcategoryZ110632QQcmdZViewItem
    3. cgi.ebay.com/Princess-Silver-Rhinestone-Bridal-Tiara-Veil-Gown-9525_W0QQitemZ8256304942QQcategoryZ98742QQtcZphotoQQcmdZViewItem
    4. cgi.ebay.com/Elegant-Princess-Wedding-Rhinestone-Tiara-Gown-5672_W0QQitemZ8256507337QQcategoryZ98742QQtcZphotoQQcmdZViewItem
    5. cgi.ebay.com/Elegant-Crystal-Rhinestone-Tiara-Bridal-Veil-Gown-9738_W0QQitemZ8256512194QQcategoryZ98742QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Sedan gillar min sambo denna... vi ska ha ett blått tema.
    cgi.ebay.com/Adorable-D-Blue-Rhinestone-Bridal-Tiara-Veil-Gown-4287_W0QQitemZ8257103553QQcategoryZ98742QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Vissa auktioner har redan gått ut, men jag misstänker att det finns fler med samma tiaror

Skulle du kunna vara så rar och gullig att du köpte dem åt mig?? Jag måste erkänna att jag tycker det känns lite obehagligt när jag inte riktigt förstår mig på hur det ska gå till.

• BlueTopaz

Ja visst kan jag det. Men jag föreslår ändå att du drar ner det till 3 tiaror (jag röstar för nr1, nr 4 och den blå, jag tror de sitter bäst på huvudet efter egen erfarenhet) Om du hittar pågående auktioner åt mig som avslutas om 1-2dagar så att pengarna hinner komma in och sätter in pengar på mitt personkonto så ska jag bjuda på dem o överföra pengarna till paypal.
    Från vunnen auktion tar det 3dagar tills pengarna är hos paypal, sedan 1-2 dagar innan säljaren har dem o sedan 1-2 veckor innan man har dem, ibland 3 veckor om tullen krånglar.
    (jag vidarebefodrar all info jag får "under vägen" till dig så att du har koll hela tiden.

• BlueTopaz

Aumum är förövrigt en trevlig säljare som håller sitt ord tidigare när jag köpt från honom.
    En tiara gick sönder och han gjorde allt han kunde för att hitta en bra ersättare (den jag faktiskt valde). Fick oxå tiarorna skickade i en jättefin box med silkespapper.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S