• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

monika, no problemo! Bara ni hittar rätt storlek!

• MonikaS

Det är svårt det här med storlekar.. Jag vet att min kommer vara för stor över höfterna men var ändå tvungen att ta en 12 för att passa midjan. Men det är väl lättare att sy in än att släppa ut? Iofs har jag ju storlek 12 i vanliga kläder (hade först fått för mig att det var amerikanska storlekar och att 12 därför var jättestort) och vet att man inte ska gå efter det, men är nu rädd att det ska bli helt fel...

• BlueTopaz

OMS: omgjorda bilder nu i din inbox!

• BlueTopaz

MonikaS: så länge du går efter MS egna måttabeller så tror jag absolut att det kommer funka!

• MonikaS

BlueTopaz, precis,och det går ju att sy in. Hellre lite stor än bantningstvång Ja, jag såg din nya, så himla vacker den är! Du passar verkligen bra i den! Och jag vet att många sagt det innan, men man kan inte tro att du födde barn ganska nyligen

• BlueTopaz

Tack, vad gullig du är!!!! =) Men jag ser det dock tyvärr.. ;)

Vad blev slutpriset på madalyn? Blev det från bridesave eller tres chic??

• Ammo

Tillbaka igen!

OMS, ja Princessa har engelska storlekar, där var 38=12 sa hon.
    Är så nyfiken på vad de gjort med min klänning eftersom hon inte hittade den.
    Jag hoppas nästan den är borta för då kanske jag får tillbaka mina 1500:-

Här kommer en länk som förvandlar cm till inch.
    annica.incyberspace.net/en/inch_cm.html

Ni får kopiera och klistra in.

• MonikaS

BlueTopaz, det blev från bridesave, och priset ska egentligen vara 758 dollar plus 85 för frakt. Men konstigt nog tog de bara pengar för amerikansk frakt, så vet inte hur det blir, om resten tas sen? I brittiska pund blev det iaf 454 tror jag, så helt okej ändå

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S