• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • MonikaS

Vad härligt! Förstår att du var nervös!! Jag har inte provat min, tog en 12 till sist, en kollega mätte mig, och det verkade som om det skulle passa mina mått hyfsat. Men man vet ju aldrig! Min har inte snörning heller så ville inte ta för liten. Men nu är jag orolig för att den ska vara helt fel! Men samtidigt är det ju lättare att sy in än att förstora så jag håller tummarna... De kanske har tagit bort den från sidan nu om den utgått så hittade den inte. Man jag är säker på att den är jättevacker Den h♪2r blev det för mig: www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=15105

• MonikaS

Jösses, ä ska det vara, inte en massa symboler

• Izunia

Den var riktigt snygg!!! Jag tror att det blir bra. Och som du säger är det ju lättare att ta in.

Här är nagra bilder pa min..när underkjolen kommer ska jag ta nagra bilder med mig i den! Mannen har ju inte sett den...
    groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/brudklnning.msnw

Som sagt..inte bra pa bild..

• MonikaS

Wow, den gnistrar verkligen, jättevacker! Tycker den är fin på bild med, så om den är ännu bättre i verkligheten är det ju kanon Kul att du gillar min också. Visst är det skönt att ha detta avklarat iaf! Richard har inte sett min heller, ska försöka hålla mig tills jag går in i den på dagen D

• Izunia

Ja min hänger i fodral pa mitt rum och han är varnad för att kolla! haha!

Det är jätteskönt att ha det avklarat..hade haft magsar om jag hade behövt leta klänning nu!

• MonikaS

Precis, samma här! Blir nervig av betydligt mindre saker än så

• Norrbottensbrud 06

Ni som verkar så duktiga på det här med MS, kanske ni kan ge mig lite råd?? Har bara sett dem på nätet och har inte möjlighet att prova dem någon stans. Undrar lite hur man vet vilken storlek och så... sen undrar jag om någon har möjlighet att hjälpa mig å kolla pricer å så här på nätet för jag är inte så hemma på att handla på nätet?? Tacksam för hjälp:)

• Izunia

Hej Norrbottensbrud 06

jag kan hjälpa dig om du behöver! Köpte själv min klänning pa nätet utan att prova först.
    Mät dig pa 3 ställen: Byst (som bredast). midja (Som smalast) och bredaste punkten pa höften.
    Hur lang är du?

Vilken klänning är du intresserad av? Om den har korsett i ryggen är det lättare att anpassa da den kan dras at och lossas vid behov.

• MonikaS

Norrbottensbrud 06, Izunia har gjort precis som jag gjorde när jag beställde min i förra veckan och beskrev det väldigt bra Iallafall på sidan jag köpte min från, bridesave, finns det för varje klänning en måttabell där man kan jämföra sina mått med storlekarna. Man ska inte gå efter sin vanliga klädstorlek utan efter just byst, midja och höftmått. Jag har inte fått hem min än, men hoppas att den ska passa. Nu har inte min snörning, men som Izunia skrev är ju de lättare att anpassa.

• Bride 2007

Hejsan! Jag blir tokigt inspirerad att köpa en MS klänning nu, men blir det inte jätte dyrt att köpa via nätet? Och hur går det att beställa från USA till Sverige? Någon som prövat och kan berätta hur det gick?
    Jag är dessutom 179cm lång, så jag antar att jag behöver extra längd på klänningen. Är det någon som har samma problem som jag? Att vara för lång alltså?
    Tacksam för lite svar

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S