• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • bride no1

Monika S

Tänk på att det är snörning, den snöras ju i ryggen å då innebär det om du tar den storleken som påassar midjan , kommer den ju passa bysten oxå! Den dras ju åt!!

Sen är det ju så att är det snärning passar den ju 3 storlekar!!

• MonikaS

bride no1, tyvärr är det inte snörning i den jag ska ha, utan knappar i ryggen. Synd, för jag vet vad du menar, då är det ju mer flexibelt. Denna är det:
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=15105

• BlueTopaz

MonikaS: den funderade jag oxå på ett tag, superfin!
    Det är ju skenor i livet och ms kläningar brukar ha resårband på tvären innuti klänningen, vare sig det är snörning eller ej så håller MS klänningar in en hel del kan jag säga! ta en 12a du! Men ska du gå ner mer än 5kg skulle jag ta en 10a.

• MonikaS

BlueTopaz, kul att du gillar den också
    Vad bra att du tror 12 med. Alla på jobbet (och hemsidan också...) säger ta en större, det är lättare att ta in. Men det skiljer inte så extremt mycket, och iom att de andra måtten passar in tror jag nog att jag chansar på den mindre. Det om nåt är ju en sporre att tappa ett par kilo

• Tiger72

BlueTopaz

Om man får de till att skicka den som gift kan det ändå stoppas i tullen?

Har hittat en annan sida där det var lite billigare men vet inte om de fraktar till sverige.

www.treschicbridal.com/catalog/maggie-sottero...

där kosta den bara 682.20

• BlueTopaz

Tiger: risken minskar ju en he del om de skriver gift, men tullen kan ändå öppna paketet.. (iaf efter vad jag har hört)

Bra pris! och det bästa av allt är att en av dem jag fick pris av sa att OM någon säljer för billigare pris så möter dem det priset om du köper hos dem. de är älkända och har säkerligen äkta klänningar, den ovanstående butiken har jag aldrig hört om, har någn annan det??
    Vad är det för frakt hos dem?

• Tiger72

jag har mailat dem får se om jag får svar. hjälp av min blivande

Det är äkta klänningar hos den som jag skrev var billigare.

• BlueTopaz

Här skriver de at de möter alla lägre priser:
    Maggie Sottero, Jeraldine.
    Thank you for writing us to get a price quote for this manufacturer. We are
    not allowed to quote those gowns at a discounted price. The
    Manufacterer's Suggested Retail Price (MSRP) is $758 gown only.
    However, our policy is that we wll NOT be undersold. Therefore, we will
    meet or beat any competitor's price that you get.
    Netbride.com will meet or beat ANYONE'S prices, policies and special
    offers. There is no sales tax on our gowns, this is probably an
    additional savings for you.

Fraktkostnaden är 75 dollar= ca 600kr

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S