• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

Har ingen där på andra sidan att skicka till .

Sen har jag tyvärr bara en budjet på 7000:- + par hundra.

Kostanden blir över 9000:- inräknat med tull och det har jag inga pengar till .

• Tiger72

just denna modell kostar 758 dollar

Får se om jag hittar en annan modell som kostar lite mindre.

• 76Brud

Kanske kan du köpa begagnat? Titta i annonser där det säkert kan finnas en hel del MS. Det blir ju billigare och är den inte skadad så är det ju ingen som ser att den inte är ny!

• Izunia

Tiger72: Jag betalade ca 7600kr för min klänning. En av de dyrare modellerna dock. Den hade kostat mig 20.000kr i sverige...ganska trist.

Jag kollade upp MS Jeraldine pa bridesave. Den kostar ca 6310kr inkl. sjal och väska. Och den kostar ca 5845kr utan sjal och väska med dagens kurs...(xe.com)

Jag vet inte hur manga som aker fast i tullen, men det bästa är ju klart att skicka genom en vän..

• Tiger72

Klänningen är inte dyr i sig. men läste någon stans att frakten låg på typ 120-150 dollar + att man får räkna in tullavgit som jag har för mig är på 30%.

Har sett att det finns en del på annons. Men saken är att jag vill ha en helt ny.

• SamyX

Det tillkommer ingen tull/skatt på varor inom EU. Fastnar den däremot på väg in från USA (vet inte hur exakt hur stor risken är, inte enorm men man bör noga vara bered.) så är den skattepliktig. Gissar att det är vanlig svensk moms (25%) men kolla hos tullen el. riksskatteverket för exakta siffror.

• Tiger72

jag var inne och kolla momsen är 25%.

så nu får jag föröka att kolla upp vad frakten är.

Tack för all hjälp.

• BlueTopaz

Man kan välja s.k. "privacy pael" under alla MS om man vill.

• BlueTopaz

panel menade jag... ;)

• Tiger72

måste vara dum men vad menas med det?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S