• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

jag ringde och prata lite med henne som säljer MS i Stockholm. Hon sa att jag skulle ha den minsta storleken som jag är en 32-34 men hon sa inte vad det motsvara.

Klänningen JERALDINE kostar 9500:-

• loppalina

Tiger72: Jag har strl 10 på min som motsvarar 32-34. Klänningen heter Dulce Vita.

• BlueTopaz

Tiger: Jag fick två svar på klänningsförfrågningar nu, båda ger priset 758dollar på Jeraldine som alla andra, då MS tydligen aldrig säljer till "rea" priser.. Synd! =(

• Hilde

MS säljer visst ut till reapriser. Det gör de när en viss modell ska sluta säljas. Min klänning var en sådan den slutade tillverkas i juni 2005 och de reade den i ett halvår före det.

• Snö brud

Hur är klänningarna i längden?
    Jag är ca 177 och ska ej ha skor med klack och ingen gigantisk underkjol.
    Vad tror ni, måste jag ha extra längd?

• NOT_still_A_Miss :-)

Nyfiken brud: Jag bar en MS på mitt bröllop (med standardlängd) och jag är 168 cm lång, hade skor med ca 9 cm klack och la upp klänningen 3 cm. Så det borde inte vara några problem för dig med MS standardlängd. Du lär ju ha ca 3-4 cm till övers för klack .

• MonikaS

Hur har ni gjort med storleken? Jag har precis mätt mig, och grejen är den att 12 funkar med byst och höft, men skulle behöva en 14 för midjan. Men då blir den alldeles för stor utöver det. Har planerat att gå ner några kilo, men det kanske är riskabelt att räkna med det också. Hur skulle ni ha gjort?

• Snö brud

NOT_still_A_Miss
    Låter bra

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S