• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

Tack tjejen du är super!!!!

• BlueTopaz

Bara kul att kunna hjälpa till!=)

• Tiger72

finns inte mycket annat val. vill ju ha klänningen.

men det blev ju lägre nu. tror inte det går att hitta den billigare.

• Hilde

Hejsan tjejer, jag hade storlek 10 på min klänning, men har i Sverige storlek 42 på bysten och 40 i midjan... det funkade jättebra på klänningen, jag hade korsettsnörning och när jag fick på mig den så fick jag världens finaste lilla midja och den täckte bysten gott och väl utan att för den delen vara jättebred i snörnings glappet. När jag gick på MS måtttabell så skulle jag ha valt en större storlek, men eftersom jag hade provat modellen redan kunde jag veta att stl. 10 räckte bra. Hade jag haft dragkedja tror jag att det dock hade behövts stl 12 kanske... klänningarna funkar annorlunda med dragkedja och knappar.

Jag beställde från bridesave. de var jättebra och höll hela tiden vad de lovade, tyvärr är de iofs dyra i frakt.

• Tiger72

Jag ska åka och provat men tror faktiskt att en storlek 6 kan bli lagom på mig då jag har 32-34 annars.

• BlueTopaz

Tiger: Nåja, det är 250:- mer än din maxgräns på 7500:- så det kanske inte är så farligt iaf?
    Har du tur så slipper du ju tullavgifterna oxå! men jag räknade på jeans och t-shirt när jag räknade tullavgift då bröllopsklänning inte direkt fanns at välja på ;) Så i säkerhetsskull skulle jag ringa o kolla med tullen vad en klänning kostar..

• Tiger72

man kan ju alltid försöka att pressa lite om frakten är det samma.

sen så får man tjata lite så att man får den skickad som gift och hålla tummarna.

• BlueTopaz

Momsen är 1543:- och tullavgiften 661:-
    Tänk att slippa det.. då blir det en billig klänning!

• Tiger72

ummm

man kan ju alltid hoppas men blir det så blir det.

jag får ju min drömklänning

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S