• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
  • brud sept.06

Var och betalade handpenningen på min klänning idag!!! Sååå underbart!
    Varje beslut och bokning man gör så kommer man lite närmare....(pirr i magen!)

Prisinfo: Klänningen är tvådelad , topp 3000:- samt 1600:- för kjolen, ändringarna skulle kosta max 600:-.

Septemberbrud-2006: Tyckte det lät mycket med 2000:- i ändringar. Frågade på andra ställen som jag kikat på och det högsta beloppet var på 800:-. Men det beror väl säkerligen på material, modell och arbetstid. Hoppas det löser sig, lycka till!

• Meddelande borttaget
  • Molle80

Welma: Vilken underbar klänning! Riktigt snygg!!!
    Pratade med fotografen igår, han är riktigt härlig - amerikan med härlig skånsk brytning!! Vi ska ta våra foton innan vigseln nere vid havet (fast jag egentligen skulle velat ta dem efter - bara för att M2B inte skulle se mig ) Men det blev innan, annars skulle inte festen starta förrän vid 18-18.30 ... Idag SKA jag ta tag i det där med DJ... Måste ringa... och måste också ringa och spika kyrkan - den är bara prel.bokad för tillfället... Nej, nu måste jag kila till jobb HA det gott alla 9/9 brudar!!

• septemberbrud-2006

Welma; Den är verkligen urfin den klänningen! Har provat den med men den kostar oxå typ 8000 på det stället jag var - börjar misstänka att jag hittat det dyraste stället...

Men jag ska till stockholm nästa helg, är det ngn som har tips på bra butiker där? kanske till och med butiker som har bra REA? :)

• Bruden 06

Jag hittade min klänning på rean, 4500:-. Hade tänkt sy en först men fastnade för den här och kunde bara inte slita mig. Köpte den i oktober 2005 och älskar den!
    groups.msn.com/Juttan/shoebox.msnw&PhotoID=1
    Ibland har man bara tur! Men jag hade nog inte handlat den om det varit ordinarie pris, ca 9000:- det hade kännts för mycket

• Kardemumman

Åh vilka fina klänningar n i ska ha! Grasttis till er som gjort bra köp!

Själv vet jag inte ens vilken modell jag vill ha. Har fått för mig att jag inte kan ha ärmlös/axelbandslös (pga stor byst) och tittar man på utbudet är det ju typ 90% sådana...

Ska ta mig iväg och börja prova snart så att man kan ringa in modell och färg mm. Sedan surfa en massa på nätet såklart.

Ingen som ska hyra klänning förresten?

• ~höstbrud~

Hejsan,

här kommer en till som skall stå brud 9/9-2006 så jag fyller på listan...

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm

• septemberbrud-2006

Hej ~höstbrud~ o välkommen!

Vad skönt att höra att det är fler än jag som inte hittat rätt i klännignsdjungeln! o visst är de grymt sant att det typ inte finns ngt med axelband - särskilt inte med låg båtringning. nu lutar det kanske åt att låta sy upp en, men annars är en hyrd klänning oxå en bra ide - fast jag tycker mig märka att utbudet är mkt mindre för uthyrning.

hoppas det lossnar snart dock, för det skulle vara skönt att ha hittat sin drömklänning :)

• brud sept.06

Välkommen ~höstbrud~!
    Kul att ännu fler hittar hit.
    septemberbrud-2006: I stockholm finns det en hel del butiker men de jag kan rekommendera är:
    Stockholms Brud och fest- Hornsg.132
    Bröllopskällan- Hornsg.83
    Bröllopsbutiken- St.Eriksg.74
    Lillys Brud och fest- Karlbergsv.27
    Ehrlings brud & fest- Karlavägen 66
    Tänk på att de är stängda på söndagar och att det är massor av folk på lördagar, var gärna ute tidigt. Hoppas helgen blir trevlig!

• septemberbrud-2006

hej brud sept.06 och tack!

Ska se vad jag hinner med under lördagen!

Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?