-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
-
Hej Molle80
Tärnklänningar ja, det får liksom inte bli fööör mkt färg - det är ju långklänningar (o jag har två tärnor) har funderat på en ljus våraktig grön färg, ganska mild färg och neutralt, men kanske lite tråkigt?
Har du ngn bild på hur din tänkta bukett typ ser ut? -
Hej! Vi har tänkt att ha lite "skörde-tema" på bröllopet. Älskar höstfärgerna och funderar på att ha rosor och gula gerbera i buketten. Tärnan (min syster) har troligtvis terakottafärgat. Kanske dekorera dukningen med pumpor . . . Ska försöka mig på inbjudningarna nu. Några tips?
-
Jag vill ha vinrött och någon mer färg som tema - kanske blekgrönt. Grönt är min tärnas favoritfärg, så det skulle ju passa bra som klänningsfärg. Men jag tror att hon skulle vara fin i vinrött också.
När det kommer till blommorna vill jag ha en tät rund bukett i mörkt röda toner, rosor och någon mer blomma. Och sedan antingen lite "gräs" som dekoration eller "hjärtan på tråd" som jag kärat ner mig i totalt. Alltså nåt åt det här www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Rund&p3=Rosor,%20vendela,%20heaven%20och%20inslag%20av%20milano%20med%20lite%20rankor%20av%20hjärtan eller det här hållet: www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=En%20klassiker&p3=underbart%20röda%20rosor,%20tät%20och%20dramatiskt%20romantisk!
Vad tycker i om dem? -
Kardemumman: Den första!!! Min kompis hade en liknande när hon gifte sig. Det var fantastikt vackert!!!
-
Meddelande borttaget
-
Welma: fin enkel bukett. Roligt att binda den själv, är du duktig på sådant? F.ö var det extra kul att titta på bilderna på länken du skickade, eftersom vi funderar på att M ska ha på sig liknande kläder (dvs svart frockcoat, vinröd plastron och cremefärgad väst i brokad). Kul att se det på bild sådär!
Vad ska era "gubbar" ha på sig?
Ang tärnorna vara med och betala. Vi har inte heller pratat om det. Vet inte riktigt hur jag ska föra det på tal heller. Någon som har tips? Eller så tar man bara upp det rakt upp och ner, utan krusiduller.
F.ö. har prästen vi ville ha sagt ja till att viga oss. Hurra!
-
Tärnan ville betala sin klänning själv för hon tyckte inte vi skulle stå för det men vi vill faktiskt betala den! Hon kommer att agera både tärna och toastmadame så på lördag när jag skall beställa min klänning ska vi se om vi kan hitta något till henne också!
Welma - buketten är jättevacker!!! Den tror jag du klarar att binda själv!Imorgon ska vi ut till lokalen och kolla ¨på den och prata med mannen som har hand om den. Diskutera pris o s v...
-
hej på er,
Welma, det var en jättefin bukett! Instämmer i att det verkar kul att göra den själv!
Tärnklänningar, vi hade nog allt tänkt att de ska betala i alla fall större delen själva, vilket inte verkar vara ngt problem eftersom mina båda tärnor tycker det är jätteroligt och en stor ära, och därför gärna betalar...
Min blivande man vill ha frack på sig, och det är jag kanske inte min favorit, men vi ha sagt att vi ska kolla lite mer innan vi bestämmer. Kruxet är ju att vi har kommit överens om att han inte ska se min klänning innan och då ska det väl vara lite ömsesidigt... Hur gör ni andra med det?
-
Meddelande borttaget
-
Vi hade också lite olika diskussioner angående att se eller inte se varandras kläder före vigseln.
Nu blev det så att jag ville visa klänningen, både för att höra hans åsikt samt för att min blivande man och hans bestman skulle ha samma "stuk" på sina kläder.
Kardemumman: Min "gubbe" kommer gå typ på samma limje; frockcoat, vinröd plastron samt väst med lie mer mönster.