• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
  • Molle80

Fyller på ...

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma
    A&M

• brud sept.06

Molle80: Menyn kommer vi att diskutera fram tillsammans med restaurangchefen. Sedan så kommer sommelieren att rekommendera viner därtill och sedan blir det till att provsmaka alltsammans.
    Detta ska vi fixa i mars så jag får vänta tills dess.
    Fast några idéer har vi: Som förrätt skulle vi vilja ha ngn typ av sallad med skaldjur eller pilgrimsmusslor. Varmrätt ngt vilt, gärna älg med skysås samt rostade rotfrukter, som dessert är vi inne på osttallrik. Sedan blir det bröllopstårta efteråt. Hur gör ni med maten?

• Molle80

brud sept 06: Vi ska oxå diskutera fram menyn... Vi är inne på skaldjur till förrätt, oxfilé med rostade rotfrukter och balsamicosky och efterrätt: CHOKLAD! Frågan är bara om man skall satsa på något litet som olika tryffel eller en smarrig dessert ..

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Kardemumman

Welma - såg ju jättefint ut, er buffé. Bra och genomtänkt. Verkar också ekonomiskt att göra delar själva.

Vi har ännu inte bestämt oss för buffé eller 3-rätters. Funderar också om man orkar både efterrätt och tårta. Kanske kan man kombinera och ha typ en moussetårta istf efterrätt? Eller tror ni det skulle kännas fattigt?

• Meddelande borttaget
  • Oskars fru

Ny på tråden! Kul att så många har valt det vackra datumet..!!! Jag fortsätter att fylla på listan:

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå

• september bride

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö

• brud sept.06

Välkomna Oskars fru och september bride!
    Welma: Erat utkast på buffé lät ju kanon, massa gott och bra blandning. Jag tycker att det lät trevligt med att ha bordservering på förrätt samt dessert. Då blir det middagen lite mer uppdelat.
    Jag har liksom Kardemumman funderat på vad det gäller dessert samt tårta, om det blir kaka på kaka. Därför var jag lite mer inne på att ha en osttallrik, vad tror ni om det? Velar lite....
    I vilken ordning kommer ni att ha bröllopsvals (el.alt.dans) och kaffe och tårta? Tårtan först och vals sen eller tvärtom?

Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?