• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
  • Abbes

Welma: Jag ska ha min mormors slöja. Mamma hittade den på vinden och den är jättefin.Har lite broderier och är fjäderlätt. Rätt färg till min klänning också, ivory. Kul att kunna återanvända något "gammalt".

• Ulrika2/92006

Hej Abbes!

Jag gifter mig oxå den 2:e september!!

• Abbes

Ulrika: Va kul! Var någonstans? Jag gifter mig i Dalby, Skåne.

• Bruden 06

Idag har vi äntligen bokat fotograf också. Här går det långsamt men frammåt.
    Alla har kommit så långt. Jag tror jag är för mycket tidsoptimist och tror att det är mer tid kvar än vad det är. Känns så konstigt att planera när det fortfarande är snö...
    Hur gör ni andra?

• brud sept.06

WELMA: För min del blir det ingen slöja. Är på jakt efter ett fint diadem/ tiara istället. 1800:- tyckte jag också lät lite väl dyrt, men jag vet inte vad de brukar kosta.
    BRUDEN 06: Jag har lagt planeringen lite på is. Men lite ska hinnas med under nästa vecka (transport och blommor). Snart är det dags att börja pyssla med allt pappersjobb, det lär ju ta sin lilla tid... men KUL!

Hur har ni andra gjort med typsnitt på inbjudningarna? Lite nyfiken, har börjat vela lite.....

Förresten ska ni ha fina frimärken? Passa på att köpa "alla hjärtans dag märken", olika format av hjärtan. Det känns ju lite roligare & finare att klistra på.

FROSSA nu ordentligt i bröllopsplaner, detta är våran tid!!!

• Meddelande borttaget
  • Kardemumman

Hallå! Nu är vi hemkomna igen efter en vecka hos mina föräldrar. Sambons "snack" med min pappa gick galant - vilken tur eftersom vi redan bokat kyrka och präst!

Har under veckan också hunnit kolla på olika festlokaler och valt/bokat en av dem. Vi kommer att hålla till vid Stjernsunds slott, i stallet som är renoverat till festlokal. En helt "ren" lokal med vitgrå väggar, trägolv och vackra fönster som kan smyckas och bli jättefin och personlig. I rummet intill finns tre spiltor kvar som kan användas som bar bl.a. Känns helrätt!

Bäst av allt är att vi kan åka båt dit, så vi kommer att chartra en båt som ska ta hela sällskapet till kyrkan (ligger också vid vattnet) och därefter till festlokalen. Maken och jag kommer nog att åka med efter vigseln - så kan vi dricka champagne och mingla ombord. Hoppas på bra väder bara!

Har även varit och kollat klänningar för första gången. Vilken känsla det var att stå där och se sig själv i spegeln i dessa vackra klänningar!! Provade ett gäng olika modeller och fastnade för en halterneck-modell. Någon mer som ska ha det? Ska kolla och prova runt lite mera, men känns bra att ha ngt att utgå från.

Tillfrågade min kompis som är frisör om hon vill fixa mitt och tärnans hår och make up och det ville hon gärna. Kul! Vi har även tillfrågat vårt önskade toastmasterpar. De ska fundera och återkomma. Känns seriöst tycker jag, att de inte bara hoppar på det utan funderar igenom om de kan göra ett "bra jobb". Håller tummarna att de vill!

Det är så långt vi kommit. Inbjudningar, mat, dryck, band, fotograf osv återstår att ta tag i. Mycket att tänka på är det, men roligt!

Welma: om dina nära och kära tröttnar på att lyssna kan du alltid pladdra av dig med oss - vi ÄLSKAR ju också att prata om detta!

• Molle80

Hej alla B2b!!! Nu är jag tillbaka efter över en veckas sjukdom-bläääää!
    Welma, lite svar på dina 'låt inte tråden dö ut' frågor

Inbjudningarna har jag gjort en prototyp av, ska försöka ta mig upp i stan i veckan och inhandla alla grejer, om jag kommer från på jobb - Alla hjärtan är liksom vår högtid . Planerna är att börja nästa helg med inbjudningarna

Har inte fixat någon överraskning men läste om här på BT om ett telegram som var riktat till brudgummen från bruden - det var lite käckt..

Ska ha hudfärgade stayups, skorna har jag inte hittat än. Tänkte vänta till lite längre in på våren då alla studentskor kommer in

Vår fotografering kommer att kosta cirka 2500:- vilket jag anser vara väldigt billigt, i förhållande till vad jag hört att andra tar. Vi vill ha lite speciella bilder, inte klassiska i studio eller så utan lite annorlunda - men ändå romantiska

Ingångsmarsch ska vi ha Mendelsohn.. Utgångsmarsch vet vi inte än.. Vi har bara kommit på en psalm och det är 'du vet väl om att du är värdefull' . Övrig musik i kyrkan: Vi ska försöka få tag på en kille som sjunger heeeelt underbart. Vi ska ha M. Fredriksson 'Ännu doftar kärlek', M. Wiehe 'Över vida oceaner' (blivande makens favvo.. ) och sen står vi i valet o kvalet över den sista..

Brudvalsen kommer att vara 'From this moment' med Shania Twain och när vi kommer till gården ska det spelas Barry White 'My first. my last, my everything' - älskar den låten och det kan nog bli riktigt pampigt när vi kommer gående nedför gången..

Jag ska ha örhänge (ploppar), halsband (har inte bestämt än hur det ska se ut) eller armband - har ett armband som jag fullkomligt älskar men i o med att jag ska ha klänning utan axelband kanske det kan vara fint med ett halsband??

Vin och all övrig sprit kommer att köpas in i Tyskland - ni som inte varit nere och handlat sprit där- det rekommenderas varmt!! Nu bor vi i Malmö så vi har ju ganska nära men men.
    Vin kommer nog att bli Lindemands både i rött och vitt. Det vita blir nog Lindemans bin 65 Chardonnay och det röda Lindemans bin 50 Shiraz (myyycket goda viner)

Frågor till er:

- Vad ska ni ha för musik på bröllopet? Band / DJ/ självinspelat ?
    Vi ska ha DJ så man får all musik för alla åldersgrupper .-)

- Hur ser er meny ut för kvällen? Den är kanske inte spikad men vad har ni tänkt er ?

- Hur många gäster kommer ni att bjuda?

-Barn eller utan barn?

Såja, nu har jag fått skriva av mig lite

• brud sept.06

Hej allesammans!
    Kul med lite frågor och att få läsa alla andras svar!
    - Vi kommer att bjuda ca.75 personer, inga småbarn på festen.

- I kyrkan blir musiken: Inmarsch: Mendelssohn och Ut lutar det åt "The Trumpet Voluntary".
    Sedan blir det 2 trubadurer som framför; "Kärleken förde oss samman" samt "För kärleks skull". (Psalmerna är vi ej klara med)
    Trubadurer kommer också att spela när gästerna anländer till lokalen och under brudskålen. Efter middagen spelar de 3 x 45 minuter och efter det kör de som DJ. De kommer också att framföra brudvalsen som blir "Brudvals" av Sven Bertil Taube.

- För mig blir det nog oxå hudfärgade stay-ups men ska se om jag hittar ngr snygga vita. Skor tittar jag på senare i vår.

- Tänkte ha vita sötvattenspärlor(ploppar) som örhängen och det blir nog allt förutom ringarna.

- Bör man ge ngn present/överaskning till
    sin blivande??? Jag har ännu bara tänkt på morgongåvan. Hur gör ni andra?

- Vi betalar 6500:- för fotografen. Då ska hon vara med under vigseln samt på kyrktrappan och 1 timmes fotografering av oss.

Nu undrar jag också lite grann...
    - Kommer ni att fotograferas före eller efter vigseln?
    - Vad blir det för vigsel ringar? Någon som beställt ännu?
    - Blommor, vad blir det för brudbukett? Hur mycket kommer ni att betala för buketterna?

• Molle80

Mina svar:

* Vi kommer att bjuda 78 personer på festen - även vi kör barnfritt.
    * Vi ska fotograferas före vigseln. Jag har hela tiden tänkt att vi skulle fotas efter vigseln då jag inte ville att min M2B skulle se mig innan men med tanke på att en fotografering kan ta upp emot 1 1/2 timme (vilket betyder att vi inte är i festlokalen från 2 timmar efter vigseln) så tänkte vi om. Vi gifter oss 15.00 och fotograferas klockan 13
    * Vigselringen blir en tunn ring i vittguld och platina med 30 st 0.02ct diamanter runt ringen (som ett band)
    * Å såå till brudbuketten: Kompakt bukett med vit hortensia, kanske vita pioner och vita anemoner.. Nu har jag ganska mycket kontakter i blombranschen så denna blir inte så dyr

Själv då?

Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?