-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
-
Hej hallå,
allt bra med alla er blivande brudar 9/9 2006. Nu är det fredag och till helgen blir det mer bröllops bestyr
Vi skall träffa catering firman och bestämma meny och övrigt arrangemang kring middagen.
Min vigselring är klar så den skall vi oxå hämta ut *yes*
Bokade coverband i går och inbjudningar gick ut i förra veckan och svar har lite smått redan trillat in. Endel gäster har redan bokat hotell, vilket är smart för det är läkarkongress i Stockholm den helgen så hotell blir snabbt uppbokade. *heads up för er brudar i Sthlm trakten*
Det här är kvar att göra:
Påbörjat
* Kyrkoprogram, festprogram
* Placeringkort (designade)
* Bröllopstårta (smakat en del redan *mums*)
* Namnändring
* Menyval
Kvar
* Brudbukett, tärnbukett, corsage
* Klänning/frockcoat till både brudpar och tärna/best man
* Skor, underkläder
* Utsmyckning av festlokal och kyrka
* Handla alkohol i Tyskland/Danmark
* Bröllopsresa
Tror att det var allt.... men det kan ju dyka upp mer...
Trevlig Helg på er!
-
Meddelande borttaget
-
Hej hallå!
Så härligt att följa allas planering, nu verkar alla ha kommit så långt.
Igår var min m2b och hans bestman och provade ut och bokade kläder, fick se bilder på dem och det var kanon fina!
De ska ha likadana kläder (svart frockcoat, väst i beige med skuggor i rött samt röd plastrong).
Har börjat "designa" ringen nu,
ska och prova och se delarna nästa måndag. Så spännande.....
Det blir en allians ring med 5 diamanter på 0.8 carat och sedan 12 "halvor" emellan på 0,13 carat. Ganska enkel men ändå är det ju min!
Tack Welma för tipset med sjal, det är ju en bra sak att ha!
Skor har jag börjat kika på.. hittat flera som skulle passa. Men jag får nog kolla en gång till.
Ska iväg och titta på bilen som vi troligtvis ska anlita för färd från kyrkan. Det ska bli en vit Rolls Royce men vi har 3 modeller att välja emellan så vi ska dit och provsitta innan vi bokar.
Nu tänkte jag försöka sätta mig med lite inbjudningar, tar några i taget.
Må väl!
-
Hej på er!
Någon som skickat ut inbjudningarna än? När tänker ni göra det? -
Vi har redan skickat ut våra ...der gjorde vi för bara någon dag sedan....det är många som kommer långa vägar för vårt bröllop och vi vill att dom ska kunna planera mm... Så våra är redan ute i världen.....
-
Meddelande borttaget
-
Hejsan på er!!!
Här kommer ytterligare en brud som ska gifta sig den 9 sep.
Vi förlovade oss den 17 feb, så detta blev lite plötsligt påtänkt, men oj vad underbart!
Är det någon mer än jag som ena stunden går på små rosa moln, och andra stunden beter man sig som ett monster?!
Har bokat kyrka och festlokal, men längre än så har jag inte kommit. Känner mig lite stressad!!!!! -
Hej alla!
Oj vad ni har fixat! Jag känner mig lite nere nu, allt hänger i luften och inget blir klart eller som jag vill...
Har inte hittat ringar än
Ska sy klänningen själv så det börjar bli dags att ta tag i (men det är svårt med en 10-månaders bebis runt fötterna
Frågade en kusin om hon ville hjälpa till och servera och fixa lite, men hon blev förnärmad och sa nej
Ska göra efterrätten själv och vet inte vad jag ska göra
Vi bestämde oss på alla hjärtans dag så vi har inte haft så lång tid på oss, men det känns ju skönt om det är nåt som går åt rätt håll... -
Hurra, nu har vi kommit två steg längre på vägen.
1. Har hittat två fotogtafer som vi kan tänka oss att anlita och bokat möte med dom (men fy farao vad dyyyyrt det är!!!)
2. Har köpt allt material till inbjudningskorten och börjat knåpa. Kul! :-d
Vi ska skicka ut de kort som ska till våra utländska vänner i slutet av april, resten i början på maj. OSA blir den 9/6.
När har ni andra OSA? -
Meddelande borttaget