-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
-
Meddelande borttaget
-
Welma: Hoppas pysslet gått bra.
Öva i kyrkan fick jag meddelandet att vi skulle göra framåt i maj. Vi vet ännu inte vem vigselförättaren kommer att bli.
Ska ringa kyrka på måndag. Fick höra att i vissa kyrkor måste brud och brudgum gå upp för altargången tillsammans, alltså får brudens far ej överlämna henne. Konstigt ?!? Måste kolla upp det!!!
Vi kommer att ha 2 låtar i kyrkan som framförs av 2 killar. Sedan funderar jag på att ha ev. ngn dikt. Jag tycker att det blir lite mer personligt med ngn "egen" låt t.ex. Hur blir det för er?
Har ni bestämt bröllopsmarscher ännu?
-
Visste inte att det fanns en så detaljerad tråd för oss. Vi gifter oss också 9:e september. Vad många ni är! Ska läsa ikapp straxt.
-
Meddelande borttaget
-
Hej alla! Igår beställde jag min klänning!!! Såååå glad! Den kommer i vecka 18. Jag och tärnan körde till Blekinge och gjorde det hela till en mysig heldag med en massa bröllopsprat! Tjejen som hade butiken var urtrevlig och jättehjälpsam!! Lokalen bokade vi i fredags och vi får prisuppgifter från fotografen i morgon
Händelserik helg!! Och nästa helg är det bröllopsmässa här i Malmö - ska bli så roligt!!
-
Hej alla?
Lägger in en fråga här med... vad betalar ni för era klänningar??? Kan ni skicka länkar på dem, eller kanske en bild på mail?
Jag har nämligen hittat en för 9000, med ändringar för 2000 som tillkommer och det känns jättedyrt.... :(
-
septemberbrud-2006: Jag har kollat på en massa klänningar men bestämde mig för att inte betala mer än 6000:- då man endast ska ha den en gång (förhoppningsvis
)... Tycker isåfall att det är viktigare att lägga mer pengar på själva festen. Hittade ett par klänningar jag tyckte var fina men sen bestämde jag mig för att kolla lite på nätet och hittade en tjej som hade en butik i Blekinge och hon skulle precis ta in ett nytt märke: Eden Bridals. Jag gick in på deras hemsida och föll direkt för typ 4 klänningar...
Skrev till henne och hon berättade att januari ut hade hon ett erbjudande om att få klänningen för inköpspriset (för hon var tvungen att beställa in ett visst antal klänningar första beställingen) Så klännningen jag bestämde mig för kommer att kosta mig 3600:- (den skulle annars sålts för cirka 8000
Den kommer första veckan i maj och såhär ser den ut: www.edenbridals.com/product_info.php
-
hej Molle 80 och tack för ditt svar!
Det är ju just det att det får finnas en rimlig gräns för kostnaden för bara klänningen, särskilt när man vill så mkt annat oxå. Tyvärr är jag lite kräsen och vill helst inte ha varken axelbandslös eller halterneck klänning, samtidigt som min kära blivande helst inte vill att den ska vara delad i livet... Och att hitta en klänning som har så kallad båtringning som inte går för högt upp och sen oxå stämmer i allt annat är inte lätt :( Men jag får avvakta lite och försöka kika runt lite till och sen får jag se -det kanske får bli en uppsydd...
Har kikat på dreambride. se (misstänker att det är hon du menar? ) o där var självklart flera fina! men kanske inte riktigt ändå...
-
Molle80; glömde säga att din klänning verkligen är jättefin!!
-
Hej septemberbrud o6 ... hon hade ännu fler klänningar hemma. Där fanns en fantastisk med båtringning (har jag för mig :-S ) RIng henne och kolla. Å tack för komplimangen om klänningen (och skulle du vilja ha en tvådelad kan du alltid köra som min.. det är en hel klänning men ser ut som en tvådelad
) kram på dig å lycka till!!!