• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?
  • brud sept.06

molle 80:
    Jag bor utanför Stockholm.
    Jag har också fastnat för spets på "min" klänning, vi måste vara riktigt inne om du säger det Welma! Spets är så otroligt fint och vackert.
    Jag har inte köpt klänning ännu men har hittat ett underbart liv från Lilly, helt i spets. Sedan så har jag provat det med en kjol från Nixa och allt satt kanonfint. Har testat det 2 ggr, första gången var jag själv och andra gången följde min m2b med och han blev också helt betagen i den. På lördag ska jag in med mina 2 tärnor och kika efter klänningar till dem och testa "min" igen, kul och höra deras utlåtanden också.
    Vad spännande det måste vara att gå och vänta på klänningen, hur lång tid tar leveransen?

• Molle80

brud sept 06 - Gud vad härligt! Ja, snacka om att vara inne . VI skulle passa kalas på stureplan .. Leveransen från USA tar 3-4 månader så det är lååång väntan... Ska försöka kolla på den lokal vi är intresserade av i helgen - känns att man måste ta tag i det. Vart ska ni ha er fest? Hur många gäster ? massor med frågor

• brud sept.06

Ja, visst är det härligt!
    3-4 månader är ett tag men med tanke på allt annat som ska fixas och ordnas så kommer tiden bara att rusa iväg...

Vi ska ha våran fest på Siggesta Gård och Restaurang Ladugården. Det är en ladugård som byggdes för ca. 5 år sedan i gammal stil men inuti är allt nytt och fräscht.

Vi valde mellan den och en herrgård men detta kändes så mycket mer som oss och att man kunde skapa ett eget koncept och känsla (svårt att förklara).
    Där har vi har bokat en komplett bröllopsmeny, 3-rätters med dryck.
    Tårtan kommer vi dock att beställa från annat håll.
    Nu ligger våran gästlista på ca.73 personer och det känns lagom.
    Hur kommer det att se ut för er? Vad blir det för typ av fest/ middag? Hur många gäster? Har ni något tema?
    Frågorna tar aldrig slut.....

• Molle80

brud sept 06: Oj, vad mysigt det låter!!! Vi blir (om alla kommer) 82 personer på festen. VI ska kolla på gård nu i veckan, den ligger cirka 1 mil från Malmö och är ofantligt vacker - och stor. Vi kommer att köra 3-rätters från en cateringfirma som en bekant till oss löser... Ska ha 1 tärna och 1 bestman - inga fler. Tärnan kommer även att vara toastmadame under kvällen tillsammans med en kille - som då givetvis blir toasmaster Har spånat på inbjudningskort - ska göra dem själv då jag älskar att pyssla!! De blir kvadratiska i ljus nougat med en mindre kvadrat på i rivet brunt mullberrypapper (tunt papper - nästan typ genomskinligt som är uppbyggt av fiber så det fransar sig när man river det) PÅ det ska vi ha en ännu mindre kvadrat i samma färg och kvalité som själva kortet. PÅ det ska vi stämpla med en stämpel som ser ut att vara tagen ur en ordbok/lista och beskriver ordet kärlek. Den texten ska jag sedan embossa i guld/brons... .. Ja, det var det det. HUr ser era inbjudningar ut??

• Molle80

** ho ho ** vart tog alla 9 september brudar vägen ??

• Meddelande borttaget
  • brud sept.06

Jag är också här, varit lite annat de senaste dagarna....
    Igår var jag ute och gjorde bröllopsbutiker igen och provade en hel del klänningar.
    Hittade otroligt fina, både enklare varianter och lite udda kreationer. Avslutade våran runda med att testa DEN KLÄNNINGEN som jag ska ha!
    Nu är jag helt säker och det känns så underbart!!!
    Mina 2 tärnor var med så vi hittade en hel del till dem också. Så de står och väljer mellan 2 olika modeller.
    Vi kommer att ha rött som temafärg så de kommer att ha röda långklänningar.
    Molle80:Oj, vad fina eran inbjudingar verkar, riktigt läckert!
    Våra inbjudningar kommer att gå i färgerna vitt och rött. Cremevitt kvadratiskt kort med 2 stämplade röda hjärtan på framsidan, inlaga i transparant "fibrigt" papper, och bakom inlagan ytterligare en stämpel. På det transparanta pappret kommer texten att att tryckas. Rött band i sidan av kortet. Creme vitt kuvert med lacksigill och i kuverten kommer vi att lägga ner fullt av torkade rosen blad. De ska liksom ramla ut när man tar ut kortet.
    Tycker ni att torkade rosenblad symboliserar utdött och visset? En vän sa det till mig och nu undrar jag vad ni tycker?

• brud sept.06

Welma:
    Ja, fotograf visade sig inte vara så lätt som man trodde. Vi bestämde oss för det första jag kontaktade. Kikade på flera fotografers hemsidor, vilka bilder vi gillade, vilken typ av foton och "poser" vi ville ha, sedan vilket pris som kändes ok. Vi ska ha fotografen både i kyrkan under vigselakten, ute på kyrktrappan samt ca. en timmes portträtt och tackkorts fotografering. Vi kommer att fotas efter kyrkan, så gästerna får åka i förväg till lokalen och så kommer vi dit lite senare.
    Det är inte bara du som vill prata bröllop, vi blir nog alla lite bröllopsgalna och fanatiska! Min blivande tycker också att det är långt kvar men samtidigt otroligt tacksam att jag har hunnit kika och ordna en hel del redan. Vi får bolla frågor och idéer härinne på BT istället så våra kära män får vila sina öron emellanåt!

• Molle80

VAd kul med uppdatering!! TAck på komplimangen om korten - jag tycker själv att de blir ganska fina Era lät också jättefina!!!

• Molle80

Hon: Har också en kompis som är florist - så det är jätteskönt. Jag jobbar 'typ' i den branchen så jag kanske vet vem din kompis är

Svar på tråden 9 september 2006, var är ni?