• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • elora

Jösses!!!!
    Snacka om förvirrad!
    Det skulle så klart stå "Jag har varit ego och INTE svarat på så många inlägg!!!"

sorry brudar!

• SpookysKira

elora - Vi har bara 86 gaster inbjudna, och farvantar oss att ungefar 60 av dem dyker upp, sa stor baluns vet jag val inte... ;)
    Mina foraldrar betalar for en del av brollopet, som hyran for ceremoni - och festlokal, samt mat & vin. Jag & Aaron betalar for blommor, fotograf, tarta och vara "outfits". Tarnor, maid of honor, best man och marskalkar betalar for sina klanningar och kostymer, givetvis. :)

Har ar en bild pa mina fantastiska inbjudningskort!

i1.tinypic.com/mlnqc0.jpg

Vi hade ett mote med var fotograf igar... hela det kalaset kommer att ga pa $1600, men da far vi ocksa alla rattigheter tll vara bilder, sa vi behover inte bestalla fler fran dem om vi vill ha extra. Men det varsta ar att de vill ha halften, alltsa $800 som handpenning! :O

What else is new... Jo, min outfit ar klar, jag har mina skor, min sloja, min krona, krinolin och klanning! :)

Bilder:

www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1428187.html

...Nasta steg blir att valja tarta, yummy yummy! ^_^*

• SpookysKira

En sak till!

En av mina tarnor har lovat att sjunga pa mitt brollop! ^_^*

Jag lat henne valja sang sjalv, sa hon valde "a moment like this" av Kelly Clarkson... snyft :')

• Tesso

Nonika: Vi har räknat med ca 30000, utan resa. Hoppas att vi kan hålla det....

Här har det varit ganska lungt på sistone, Mb2 skor är köpta iaf, och mina smycken.
    Har börjat att diskutera maten med henne som ska göra det, men hon har ganska fria händer.

• Tesso

Glömde säga... Tack alla ni som välkomnat mig hit!

• elora

Spookys:
    OOOOJ SÅ FIN KLÄNNING! Jag blev alldeles knäsvag för jag är helt inne på den typen av urringning o med ärmar...snyft jag önskar jag kunde få tag på något prisvärt.

Nä alltså baluns, det är väl "bilden" man fått av bröllopen från Staterna ;) Kompisen bodde i Arvada, CO, och de hade ett rejält bröllop som jag tror hans mor stod för mesta pengainsatsen.

Kul att så mkt annars verkar vara klart för er!

Tesso: Vi landar oxå på ca 30 tusen, helst under, om allt går som vi tänkt. Ifall vi får lite cash över funderar vi på att boka ett coverband. Det vore liksom festens höjdpunkt för oss ;)

Har någon hittat toapapper med hjärtan nu då som jag har???? Både Lambi och Eden har såna i sortimentet nu, haha! Tänk så klatschigt att pynta toan med ;)

• Bruden 06

Kanon!
    Jag gillade verkligen lokalen. Den var superbra. Riktigt resturangkök och övernattningsmöjligheter.
    Nu ska jag reka läget med tärnan också. Känns så bra att ha kommit någonstans då det förut känts som vi inte fått arslet ur vagnen...

• TingelingAnna

Elora, så nu ska man alltså ut o jaga toapapper. :) Funderade ett tag på att köpa såna med brudpar på, men de kostar ju 40 kr rullen. Lite väl dyrt. O vem sjutton tittar egentligen på toapappret? Fast nog ska jag ha speciellt ändå. :)

Annars inget nytt. Eller jo förresten, det finns underbara små linnen på KappAhl. Såg att det fanns i turkost, rosa o grönt. Kanske köper ett sånt till min syster som ska vara brudnäbb ifall jag hittar nån matchande kjol.

//Anna

• elora

TingelingAnna:
    Jag tyckte det blev perfekt med 8pack för typ 25 kr -det räcker ju gott o väl hela kvällen. Sedan kanske jag ställer ut lite ljus även inne på toan, om det finns plats utom räckhåll för kidsen. Man vet ju aldrig...

Men äsch vi får väl se! ;)

Bruden06: Toppen toppen! Ett bekymmer mindre då ;)

• Nonika

Tjena tjejer!

Bruden 06: Grattis! Låter helt perfekt.

Här har mat-planeringen tagit en ny form. Vi ska kolla med Ica och Coop vad de tar för att fixa all mat. Min kollega, som haft krog å allt det där, tipsade om att de fixar sånt. De lägger upp allt på "engångs-fat", de kan hålla det kylt, så det är bara att hämta och köra till platsen. Han sa att det kan kosta ca 50:-/pers, alltså ca 6000:- för all mat om vi räknar på 80 personer.
    Då behöver man inte oroa sig för att Svärmor tex ska glömma skinkan, hur hon ska frakta dit den, att den hålls kall osv...han sa även att OM någon gäst skulle råka bli magsjuk behöver inte någon skämmas för att de slarvat med hanterinegn av maten. Utan då får Ica eller Coop stå för det, och man kan kräva pengar tillbaka.

Han tror att mat och dryck tillsammans kommer att kosta oss 10-12.000:-, och det är ju det vi räknat på. Så det skulle vara en befrielse om det blir så...

Svar på tråden Sept. -06!