• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • starck

Hej och god fortsättning
    Inkan1! Jag gifter mej också den 2 sep
    Har bokat kyrka, festlokal, fotografen, frissan, serverings personal och livebandet. Har börjat fila på inbjudningen. Och nu ska man bara hitta klänningen också. Förresten tärna och bestman är tillfrågade.

Nonika
    Hur går det med halsontet???

• Nonika

Jo, jag mår bättre...

Vi har bokat:
    * vigselplatsen
    * De som ska sjunga, samt valt vilka sånger vi ska ha vid vigseln
    * Festlokalen
    * Maten (utom vem som ska göra salladen)
    * Tårtan
    * Toastmaster
    * Bandet
    * Frissan
    * MakeUp-tjejen

* Min klänning är i stort sett klar, den hänger hos sömmerskan än så länge
    * Min sambos kläder är klara, de är också kvar hos sömmerskan
    * Papper till inbjudningskorten är köpta (och vi har gått på kortkurs)
    * Gästlistan är i stort sett klar
    * De som ska duka och fixa innan festen är klart
    * Hon som ska göra buketten är bokad ( tror jag...

Och så har vi handlar grejer att dekorera borden med, och gissa vad vi gjorde idag?!
    Köpte champangeglas på Ö&B för 1 kr st, och inte ens det för jag betalade 80:- för 84 st!! Jippi!

• SpookysKira

Exakt 9 manader till min brollopsdag!

Har antligen hittat mina skor och min sloja, och tror oxa att jag har hittat mina inbjudningar. Vad tycker ni ladies om de har?
    :)

tinypic.com/jfg6za.jpg

• SpookysKira

Pa framsidan ar det en gammaldags bild pa ett par som dansar (med lampskarmar pa huvuden), och pa kortet star det "Some things are...meant to be".

• @-}-----

Nämen det är oxå exakt 9 månader till vår bröllopsdag....hihi! Hade inte tänkt på det innan jag läste ditt inlägg :) Va roligt! Det närmar sig!
    Vilket fint inbjudningskort!!! Vi har inte kommit så långt ännu :S Vi tänkte överleva jul och nyår först...sen!
    :)

• evkasu

SpookysKira - Vilka snygga inbjudningskort, verkligen min smak!

Välkommen ni nya!

Ja, som sagt, vi är ju rätt många 02 sep. Uppdatering på det lilla vi hunnit med i praktiken, har hunnit mer i teorin:

* Datum bestämt
    * 2 Tärnor och en marskalk utsedd och en tärna och marskalken tillfrågade
    * Vigselplats utsedd (borgerligt utomhus)
    * Festlokal bokad
    * Fotograf bokad
    * En del lokalpynt inhandlat på det mörkröda temat nu innan jul
    * En del sprit har inhandlats taxfree på diverse resor
    * Champagne till brudskålen nästan färdighandlad

Min m2b har börjat aktivera sig lite mer nu, fundera på skor, kostym osv. Jag måste fundera mer på hur klänningen ska se ut (ska sys av min mamma). Att kolla upp catering och provgöra inbjudningskort är väl det som kommer härnäst. Ska leta mer röda grejor nu på efter-julrean.

• Inkan1

Hej igen september brudar!!
    Jag var rädd att frisörer och fotografer skulle skratta om man bokade dem redan, men ser här att flera har gjort det redan så då kan jag nog våga göra det jag också eftersom jag redan vet vilken jag vill ha. Jag har tur som har en vän som är makeup artist. Är det fel att ha färgtema guld och brunt i september??

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Sept. -06!