• Nonika

Sept. -06!

Ja, då var även den tråden avstängd för svar...då får köra igång en ny!

Idag fick vi ett glädjade besked igen - vi kommer få ca 19.000:- i början på nästa år, från min m2b:s jobb!
    Skönt, för det ser rätt illa ut på pengafronten just nu....

De pengarna lär gå direkt till bröllop och resa, förutom nån slant som kan stoppas på andra akuta ställen...

Hur går det för alla?

• Svar på tråden Sept. -06!
  • brud sept.06

Får man vara med här?.......

Härligt att läsa om alla, som liksom en själv har huvudet fullt av bröllopsplanering.
    Visst är det underbart!
    Gifter mig den 9 september och börjat beta av de första punkterna på planeringslistan.
    - kyrkan bokad
    - restaurang/ festlokal bokad
    - band/ trubadur preliminär bokad
    - fotografen är också prel. bokad
    - tärnor och bestman tillfrågade
    - toastmasters tillfrågad

Känns skönt att vara en bit på vägen iallafall......

Bra tips från "evkasu" att kika på mörkröda detaljer nu efter jul, tack!
    (tänkte ha vitt och rött)

Welma: Tror att vissa blir mätta på allt bröllopsprat, men man får hitta de som orkar lyssna och bolla ideer. Min mamma tycker nog att det är lite väl mycket prat medan min svärmor är eld och lågor och bara älskar det!

Absolut inge fel med att ha guld och brunt som färgtema, jag tycker att det lät jättefint!

Gott nytt år!
    Tack för att jag fick skriva av mig.....

• martina_e

Hej

Jag skall ha ett dubbelbröllop med min syster. Vi skall gifta oss 2 sept på Bäckaskogslott i skåne. Har ännu inte bestämt alla detaljer, förutom att det ska skjutas salut när vi kommer ut på slottsgården efter vigseln, men det är pågång. Jättekul och spännande eftersom ingen vet om det. Det blir en överaskning när de får inbjudningskorten. Skall gå på bröllopsmässan i Göteborg (där jag bor)i slutet på februari. Någon mer som skall dit?
    Gott Nytt År!!!

• Meddelande borttaget
  • Nonika

Hej på er och god fortsättning!
    Hoppas nyårsfirandet varit bra!

Jag pratar inte så mycket om bröllopet med någon annan än min m2b..det blir mest så. Min mamma har inte klagat på att det blir för mycket iaf. Dessutom är vi lite hemliga med hur allt kommer att bli, så därför avslöjar vi inte så mycket heller.

Vart tog Elora vägen förresten?! Hon som var så aktiv på den förra sept-06-tråden!

NU ska jag till jobbet!

• Nonika

Idag är det exakt 8 månader kvar till bröllopet!!!

Yippi!

Måste genast gå in och se vad de rekomenderar att man ska ha hunnit göra så här dags....
    Det börjar väl bli dags att bestämma sig för efternamn och ansöka om det, om inte annat...hur gör ni med efternamnen?!

• @-}-----

Ja, hur gör man med efternamn? När måste man ansöka om det? Vi gifter oss den 30/9...så det är ett bra tag kvar. Kan man behålla sitt "flicknamn" också? Vet ni hur det funkar med antal namn å så?

Äntligen är det I ÅR man gifter sig ;)

• starck

Hej
    Nonika, ja undra vad man gör just nu om 8 månader , dansar förfullt kanske . det där med efternamn kan man ansöka om det redan, jag trodde att man gör det i samband med hindersprövningen. jag håller på att göra en helt ny hemsida som kommer att bli mycket bättre när den blir färdig.
    Tänk 8 månader

• Nonika

SnabelA:et: (det var värst vad det var svårt att göra din nick...)
    Att ansöka om ett nytt efternamn kan man göra när som helst. Om du ska ta din blivandes efternamn gör du det när du vill...antingen fixar du det efter bröllopet, eller så har du redan bytt till hans namn innan.
    Ja, du kan behålla ditt flicknamn. Vad jag har hört kallas det ena efternamnet för mellannamn, så det kommer antagligen bara bli ett av dina efternamn som blir det "rätta". Du måste bestämma dig för ett av efternamnen, om jag fattat det rätt.

starck: Ja, man kan ju ansöka om ett nytt efternamn när som helst, men om du ska ta din m2b:s gör man kanske det i samband med hindersprövningen som du säger.
    Vi ska antagligen ta min mammas flicknamn, vilket innebär att först måste jag ansöka om att få det, och jag tror att det är gratis, eller kostar runt en tusenlapp kanske...sen tar min m2b samma som mig, och då blir det ju gratis för honom

• Nonika

martina_e:
    Välkommen! Låter kul med ett dubbelbröllop! Och att det ska sjutas salut...vilken grej!

Hur går det för alla nu då?

Här är det mycket tanke, men lite verkstad...har spatar lite ABC-tips, och Toastmasterstips...

• Nonika

Tjena alla!
    I helgen har jag och min m2b varit ute i stugan och bara haft det bra. Vilat och sovit till brasans knastrande, men även planerat bröllopet lite!
    Vi har skrivit personbeskrivningar. Jag fick ringa en kusin och få lite tips på kusinerna (hennes bröder med respektive), eftersom jag inte vet på rak arm vad alla gör nuförtiden, eller vad de har för intressen etc. Det blev bra och roligt!
    Snart är alla beskrivningarna klara.

I kväll har jag mailat förslag på hur vår hemsida ska se ut, till de som ska göra den.

Hoppas ni haft en bra helg!

Svar på tråden Sept. -06!